1531-26

نوازنده جوان فلوت یک رکورد جهانی ثبت کرد

1531-27

آرمین قیطاسی نوازنده جوان فلوت، با اجرای قطعه «پرواز زنبور عسل» اثر کورساکف، یک رکورد جهانی برجای گذاشت.
آرمین به دلیل سرعت اجرای این آهنگ، همه رکوردهای قبلی را شکست و با توجه به دعوت سازمان های موسیقی جهانی این سریع ترین فلوتیست جهانی، برای حضور در مراسم ویژه گینس آماده میشود ولی حداقل هزینه سفرش حدود 20 هزار دلار است، که گویا از طرف مقامات هنری داخل تامین میشود.
پخش نوازندگی فلوت آرمین در سایت های معروف، اینروزها نام او را سر زبانها انداخته است.

دو برادر خواننده، یک آهنگ
مذهبی خواندند و مجوز گرفتند

1531-28

مسیح و آرش دو برادر خواننده که از چند سال پیش ممنوع الصدا بودند و مجوز انتشار آلبوم دریافت نمی کردند، با خواندن یک آهنگ مذهبی بنام «دیوونه کن» بلافاصله از وزارت فرهنگ وارشاد مجوز گرفتند.
این دو برادر درواقع سبک خواندن شان R&B است و تا امروز آهنگهای بظاهر غیر مجاز چون: بیا بازم، هنوز همونم، خودتو برسون خوانده بودند که از شبکه های ماهواره ای پخش شده بود.
مدیر کمپانی تهیه و پخش آلبوم تازه مسیح وآرش می گوید این اقدام در اصل نوعی تنبیه است تا خوانندگان جوان بی رویه نخوانند.

از آلبوم «طریق عشق» شجریان استقبال شد

1531-29

مدیرکمپانی تولید و پخش موسیقی ایران گام در ایران اعلام داشت از آلبوم «طریق عشق» محمدرضا شجریان چنان استقبالی بعمل آمد که این کمپانی به توزیع مجدد آن اقدام کرده است.
این آلبوم با صدای استاد شجریان قبلا با همکاری پرویز مشکاتیان و گروه عارف در سال 1989 در اروپا با اجرای کنسرتی ارائه شد و مورد توجه قرار گرفت و اینک دوباره آنرا با تنظیم جدید به بازار ارائه داده اند.
روز رونمایی از آلبوم در تالار رودکی سابق، مردم با خرید خیلی از نسخه های آلبوم احترام و عشق خود را به شجریان نشان دادند.

فیلمبرداری فصل دوم سریال شهرزاد آغاز شد

1531-31

1531-30

سرانجام فیلمبرداری فصل دوم سریال پرطرفدار «شهرزاد» در تهران آغاز شد.
قبل از فیلمبرداری، شهاب حسینی که به اتفاق همسرش به امریکا آمده بود تا در مورد اقامت همیشگی خود اقداماتی را شروع کند، وارد ایران شده و به اتفاق ترانه علیدوستی جلوی دوربین رفت.
حسن فتحی همچنان کارگردانی این سریال را بعهده دارد و بجای علی نصیریان و چند بازیگر با سابقه که در حوادث فیلم درگذشتند فاطمه معتمد آریا و امیر جعفری و چند بازیگر جوان به گروه پیوستند.
صحبت هایی از ظاهرشدن گاه به گاه علی نصیریان در قالب روح و یا خواب شده که در اصل مورد تقاضای دوستداران این سریال است.

هیاهوی ساعت 60 میلیونی مهران مدیری

1531-32

اینروزها در خیلی از رسانه ها و سایت های داخلی صحبت از ساعت 60 میلیون تومانی مهران مدیری است. مدیری کارگردان، تهیه کننده و بازیگر سریال های ایرانی، که با شب های برره، پاورچین، قهوه تلخ، باغ مظفر به شهرت رسید، از دیدگاه خیلی ها حق اش هم چنین ساعتی است، ولی بعضی ها با مراجعه به سایت سایت های رولکس،  قیمت این ساعت را حدود 34 هزار دلار تعیین کرده اند واین را به دلیل گرانی و بیکاری و بی خانمانی خیلی از بازیگران تلویزیون و سینما، در صلاح این بازیگر نمی دانند.

فیلم فراموشی فریبا چند جایزه گرفت

1531-33

فیلم «فصل فراموشی فریبا» در سیزدهمین سالگرد جشنواره بین المللی فیلم «سالنتو» جایزه بهترین فیلم سینمایی را از آن خود کرد و به دنبال آن جایزه بهترین فیلم فستیوال «نیکل» کانادا و همچنین جایزه جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل در کالیفرنیا را به دست آورد، آنگاه جایزه جشنواره اتلانتیک سیتی سانفورد امریکا و جشنواره دانمارک را صاحب شد.
این فیلم ساخته عباس رافعی است که خود می گوید خوشحالم که نمونه ای از سینمای نوین دیرپای سینمای ایران در جشنواره های مختلف نه تنها مورد استقبال قرارگرفت، بلکه جوایز اول را بدست آورد. بعد از نمایش فیلم همه از جمله مدیران جشنواره می پرسیدند یعنی ایران و تهران چنین مناظری دارد و اینقدر مدرن است؟
در ضمن فیلم «استرداد» ساخته علی غفاری در جشنواره سینمایی مدیترانه در الجزایر به نمایش در می آید و همزمان از عباس کیارستمی تجلیل می شود.