1533-61

11اثر ایرانی بالای 100 هزاردلار درحراج کریستیز

1533-62

بیست و یکمین حراج کریستیز در دبی در حالی برگزار شد که 875/364/6 دلار فروش داشت که 11 اثر ایرانی، بالای 100 هزار دلار چکش خورد و از میان 41 اثر، 39 اثر بفروش رفت.
این حراج در 27 مهرماه در هتل امارات تاورز دبی برگزار شد و 113 اثر هنرمندان عرب، ایران، ترک به حراج گذاشته شد که تابلوی سال های پرنده اثر شفیق عبود هنرمند لبنانی 500/391 دلار بعنوان گرانترین اثر حراج برنده بود. تابلوی حسین زنده رودی با قیمت 500/307 دومین اثر گرانقیمت حراج بود اثر دو پلیکان فرهاد مشیری 500/199 گرانترین اثر چوب، مجسمه «هیچ» پرویز تناولی، اثر 5 ضلعی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان و تابلوی ترکیب سوم فرامرز پیل آرام به قیمت 150 هزار دلار، تابلوی بیشه سهراب سپهری 500/135 دلار و تابلوی پرسپولیس پرویز تناولی و تابلوئی از منوچهر یکتایی 135 هزار دلار و تابلوی سماور کورش شیشه گران 106 هزار دلار.
4 اثر پرویز تناولی، 4 اثر فرهاد مشیری، 3 اثر کوچک سهراب سپهری در بالاترین قیمت و همچنین آثاری از سید محمد احصایی، رضا درخشانی و نصرالله افجه ای، ناصر اویسی، ناصر عصار، رضا ، مسعود عربشاهی، صادق تبریزی به قیمت های زیر 199 هزاردلار فروش رفت.

فرهاد اصلانی بهترین بازیگر جشنواره گرجستان

1533-63

فرهاد اصلانی و مهتاب کرامتی دو بازیگر معروف سینمای ایران، با فیلم جدید «دختر» راهی فستیوال بنام باتومی گرجستان شدند، درحالیکه مهتاب عضو داوران بود، فرهاد اصلانی بعنوان بهترین بازیگر جشنواره برگزیده شد.
فیلم در همان شب به نمایش در آمده و با استقبال مردم روبرو گردید.

پخش زنده مناظره ترامپ و کلینتون در ایران

1533-64

1533-65

برای اولین بار در ایران، مناظره تلویزیونی دو کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، از شبکه های تلویزیونی خبر و پرس تی وی بطور زنده پخش شد.
استقبال از پخش اولین و دومین قسمت سبب شد، تا قسمت سوم نیز مستقیما پخش شده و نکته مهم اینکه ترجمه همزمان آن نیز پخش شد.
بعد از سالها این اقدام تلویزیون های داخل، توجه همه طبقات را سبب گردید و در ضمن گروهی نیز به مخالفت برخاستند.

امین حیایی پسرش را هم به سینما کشید

1533-66

بعضی از دست اندرکاران هنر، در سینما، تیاتر، تلویزیون و موزیک، فرزندان خود را هم به عرصه هنر می کشانند، نمونه های بسیاری داریم از: ایرج و احسان خواجه امیری،محمد رضا شجریان و پسرش همایون، مسعود کیمیایی و پسرش میلاد، پرویز فنی زاده و دخترش، تا کورش یغمایی و پسرش و زنده یاد حبیب و پسرش….
اخیرا امین حیایی بازیگر با سابقه سینما، در فیلم جدید خود «شعله ور» پسرش دارا حیایی را هم به بازی گرفته و پدر و پسر در کنار هم به کارگردانی حمید نعمت الله در فیلم بازی دارند. هر دو نقش کاملا متفاوت و مورد پسند حیایی است.

به نوشته رسانه های داخلی، لیلـی صرافـان
همکار اوباما و کلینتون به ایران رفت و برگشت

1533-67

رسانه های داخلی نوشته اند برخلاف خبرها، اخیرا چند چهره معروف دو ملیتی ایرانی – امریکایی به ایران سفر کردند، مدتی اقامت کرده و حتی فعالیت هایی داشتند ولی بدون هیچ دردسری بازگشتند.
از جمله لیلی صرافان که از اعضای هیئت مدیره مجموعه ضد امنیتی نایاک وابسته به وزارت خارجه امریکاست و برای تحقق هدف بزرگ سازش ایران و امریکا واسرائیل تلاش می کند و همکار بنیاد کلینتون هاست و از اعضای فعال کمپین انتخاباتی هیلری کلینتون بود و به روایتی از همکاران پرزیدنت اوباماست.

فیلم مالاریا جایزه فستیوال ورشو را صاحب شد

1533-68

1533-69

در جشنواره فیلم ورشو، جایزه بهترین فیلم، از سوی شهردار ورشو به فیلم مالاریا و سازنده آن پرویز شهبازی اهدا شد.
داوران این جشنواره بین المللی از: مکزیک، ترکیه، مجارستان، لهستان و بلغارستان بودند و از سال 1995 همه ساله برگزار میشود. فیلم مالاریا بعد از جشنواره های ونیز و بوسان، سرانجام این جایزه را به دست آورد.

فریبرز عرب نیا، دیگر به سینمای ایران باز نمی گردم

1533-70

فریبرز عرب نیا بازیگر با سابقه سینما، اعلام داشت دیگر به سینمای ایران باز نمی گردد.
عرب نیا که درخارج از ایران به سر می برد گفت سایه سیاست در عرصه فرهنگ اجازه نمی دهد امور فرهنگی وهنری مسیر طبیعی خود را طی کند.
عرب نیا که قرار بود در سریال «ماه تی تی» بازی کند، بدلیلی به عقب افتاد ولی می گوید ترجیح می دهم در سریال های خانگی بازی کنم ولی به سینما بازنگردم.
عجالتا در خارج تدارک تحصیل پسرم را میدهم، تا بعد با خیال راحت به ایران برگردم و حداقل طلب هایم را بابت فیلم هایم بگیرم.

تهیه کننده سریال شهرزاد 2 دستگیر شد

1533-71

با دستگیری تهیه کننده دوم سریال شهرزاد و کنار رفتن رضوی اولین تهیه کننده ، سرنوشت این سریال در ابهام فرو رفت.
تهیه کننده سریال شهرزاد، سید محمد امامی به اتهام فساد مالی 8 میلیاردی، دستگیر و زندانی شد. درحالیکه بروی شهرزاد «ماه تی تی» سرمایه بزرگی گذاشته بود ولی اتهام اختلاس در صندوق فرهنگیان او را به دردسر بزرگی انداخت و همزمان چند سرمایه دار دیگر هم در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفتند. حسن فتحی کارگردان سریال شهرزاد 2 دستمزد یک ماهه همه بازیگران را پرداخته ولی هنوز در مورد ادامه فیلمبرداری سریال حرفی نزده نمیشود.

بهرام رادان در کالیفرنیا فیلم بازی کرد

1533-72

بهرام رادان بازیگر فیلم «بارکد» که برای افتتاحیه فیلم به امریکا از جمله لوس آنجلس و نیویورک آمده بود، در یک فیلم امریکایی بنام پولاریس بازی کرد.
این فیلم را سودابه مرادیان کارگردانی کرده، بهرام رادان، آلیشیا بچلدا، کوبی رایان، مک لاگلن و الیزابت رم و حضور افتخاری رویا تیموریان شرکت دارند.
قصه فیلم Polaris درباره دختر عکاسی است که در جنگ عراق و افغانستان بوده و دچار اختلال روانی شده است.

بازیگر نقش قلقلی: گاه شبها با گریه می خوابم

1533-73

شهرام لاسمی بازیگر نقش قلقلی از شخصیت های محبوب برنامه های کودک دهه 60، که بازی او کاملا بصورت پانتومیم بود، اینروزها حال و روز خوشی ندارد.
خودش می گوید بدلیل مشکلاتی که دارم، برایشان سختی می کشم و شب ها گاهی اوقات با گریه می خوابم و چاره ای ندارم.
شهرام میگوید هنوز امیدوارم برای بچه ها برنامه اجرا کنم، خسته ام از این همه بی تفاوتی، از این همه غفلت. فقط وقتی به من احتیاج دارند حالم را می پرسند، 5 سال است بیکارم به این شرایط عادت کردم، آدم کم حرفی هستم و سکوت بالاترین فریاد است.