1534-25

پسردوم شجریان از حال پدر گفت

1534-26

رایان پسر نوجوان استاد محمدرضا شجریان، در صفحه سوشیال میدیای خود نوشت:
پدرم روحیه بسیار خوبی دارد، بسیار مثبت و مثل همیشه خنده روی لبانشان است، ما یا بهتر بگویم عاشقان پدر، باید به خوب شدن پدر فکر کنیم، همان طور که ما گاهی اوقات برای مبارزه با غم هایمان به آواز او گوش می دهیم.
فرزند دوم شجریان از همسر دوم اش ادامه میدهد: حالا نوبت ماست که با انرژی مثبت و دعای خیرمان به او روحیه ای دوبرابر بدهیم، حال پدر خوب است و با معالجاتی که اینجا در حال انجام است، باز هم پدر سلامتی خود را پیدا کرده و به زودی هم روی صحنه بر می گردد.

گرافیست ایرانی برنده جایزه ویژه مکزیک

1534-27

مهدی مهدیان طراح گرافیک ایرانی، در چهاردهمین دوسالانه بین المللی پوستر مکزیک 2016 جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.
دوسالانه مکزیک که یکی از معتبرترین رویدادهای مهم هنری دربین طراحان جهان است، در چهاردهمین سالگرد خود، هیئت داوران جایزه ویژه و لوح افتخار در بخش اصلی برای طراحی پوستر شاهنامه خوانی رستم و سهراب، به مهدی مهدیان اهدا کردند.
در این رویداد بزرگ، هنرمندان مطرح جهانی چون الن لوکرنک از فرانسه، پکالویری از فنلاند و باتلیک جان از لهستان جوایز دیگر را صاحب شدند. مهدیان درکارنامه خود جوایز بین المللی دیگری از جمله جایزه برتر ایکوگرادا ورشو، جایزه بین المللی اسلواکی و جایزه دوساله بین المللی تایوان را به دست آورده است.

آرامگاه حبیب خواننده قدیمی جاذبه جدید توریستی رامسر

1534-28

درگذشت حبیب خواننده باسابقه، و نامدار «مرد تنهای شب» در منطقه روستای نیاسته کتالم رامسر، چنان زبان به زبان چرخید که اینروزها هر علاقمند موزیک و دوستدار آهنگهای حبیب سری به آرامگاه او میزند.
رامسر یکی از شهرهای ساحلی ایران است، که توریست های زیادی را بخود جذب می کند، چون آب و هوای گرم و مرطوب و جنگل های زیبا و مشرف به دریا دارد. آب گرم رامسر از جاذبه های توریستی شهر است که بسیاری برای درمان بیماریهای خود به آنجا سر میزنند هتل معروف، بوستان جنگلی صفارود، تله کابین، جواهرده، قلعه مارکوه مقر حاکمان قدیمی و باغ شمشیری، هرکدام جاذبه ای دارد.
اینک آرامگاه حبیب با تصاویری بر بالای آن و اغلب اوقات پخش آهنگهای معروف اش سبب شده تا بسیاری بخصوص جوانها به آن سر می زنند.

نام 5 ایرانی درمیان 500 هنرمند برتر جهان

1534-29

یازدهمین لیست 500 هنرمند برگزیده سال منتشر شد، که نام 5 هنرمند ایرانی در آن دیده میشد، که به راستی سبب افتخار جامعه ایرانی هستند، این 500 هنرمند از میان نیم میلیون هنرمند فعال در سراسر گیتی برگزیده شده اند.
اخیرا موسسه نمایشگاه های بین المللی پاریس در کنار آرت پرایس، مهمترین مرجع مارکت هنر دنیا، گزارشی منتشر می کند که معیاری برای تحلیل و بررسی و صنعت هنر معاصر جهان از دو زاویه اقتصادی و هنری است.
در لیست امسال: فرهاد مشیری در مقام (112) رضا درخشانی(322) علی بنی صدر(299) شیرین نشاط (310) پروانه اعتمادی (491) جای دادند.
10 هنرمند برتر این رده بندی: ژان میشل ماسکیه، کریستوفروول، جف کونز، ریچارد پرنس، پیتر دریک، نارا پوشی توکو، ردلف استین گل، کبت هرینگ، آنگ فان ژی، اسلم کیفر هستند.

محمد متوسلانی ساختن فیلم برای جشنواره ها، نوعی خودنمایی است!

1534-30

محمد متوسلانی کمدین سابق و کارگردان صاحب نام امروز سینما، در گفتگویی با سینما پرس در داخل ایران گفت وضعیت بدی در سینمای ما بوجود آمده، سالانه شاهد برگزاری دهها جشنواره فیلم ریز و درشت هستیم، من واقعا برای فیلمسارانی که صرفا آثارشان را بخاطر حضور در جشنواره ها می سازند متاسفم، این فقط خودنمایی است. ما در طی سالهای گذشته شاهد بودیم که بعضی فیلم ها در جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته و حتی جایزه برده اند درحالیکه بعد از بازگشت و نمایش دیدیم که هیچگونه ارزش هنری ندارند. نه تنها منتقدین بلکه خود مردم نیز این آثار را نپسندیدند! مگر ما در ایران چه میزان تولید داریم، که این همه جشنواره ریز و درشت و بی خاصیت درسینما برگزار می کنیم؟

جنجال دیدگاه انجلیناجولی درباره داعش درایران

1534-31

اخیرا با پخش دیدگاه انجلیناجولی درباره گروه داعش، جنجالی در داخل ایران بپا کرده و نظرات مخالف و موافقی را برانگیخته است.
انجلینا جولی در صفحه فیس بوک خود داستانی را در رابطه با گروه داعش منتشر کرده که نشانه عقیده و دیدگاهش در مورد داعش است و همین سروصدای زیادی را در سوشیال میدیا برپا ساخته است.
این داستانی است که انجلینا جولی عنوان کرده است:
دیروز یک داعشی اتومبیل زوجی مسیحی را متوقف کرد و یک سرباز داعشی پرسید: شما مسلمان هستید؟ مرد مسیحی گفت: آری. سرباز گفت اگر واقعا اینطور است آیه ای از قران بخوان.
مرد مسیحی آیه ای از انجیل می خواند و داعشی به او اجازه عبور میدهد. بعد از آنکه خطر رفع شد زن که نفس در سینه اش حبس شده بود آرام میشود و از همسرش می پرسد چطور چنین ریسکی کردی؟! اگر سرباز داعشی می فهمید دروغ گفته ای هردوی مارا می کشت.
مرد جواب داد مطمئن بودم این اتفاق نخواهد افتاد چون این مرد اگر قران خوانده بود هرگز دست به قتل عام مردم بیگناه نمی زد. مرد بوسه ای بر پیشانی همسرش زد و گفت مطمئن باش داعشی ها هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارند.

گلشیفته در فیلم مجلل تاجیکی شرکت می کند

1534-32

درجریان برگزاری جشنواره دیدار تاجیکستان، صحبت از بازی گلشیفته فراهانی در یک فیلم تاجیکی به میان آمد. این فیلم از فیلمنامه یک فیلمساز درگذشته تاجیک به نام بختیار خدانظراف ساخته میشود تا بهانه ای برای بزرگداشت و حفظ نام این فیلمساز باشد.
فیلم حلاله نام دارد که درواقع براساس زندگی زنی با بازی گلشیفته فراهانی است، که در زندگی همه چیز دارد جز بچه. شوهر این زن بعد از طلاق اش می خواهد دوباره با او وصلت کند، ولی پدر دختر با یک شرط به میدان آمده است. اینکه دخترش اول باید حلاله شود، یعنی ابتدا به عقد نفر دوم در آید و بعد طلاق بگیرد و سپس با شوهر سابق خود وصلت کند.
این فیلم یادآور فیلم «محلل» ساخته نصرت کریمی قبل از انقلاب است که بعدا از سوی مقامات مذهبی مردود شناخته شد.

تماشاگران جشنواره بمبئی، فیلم فروشنده را برگزیدند

1534-33

در جشنواره فیلم بمبئی در هندوستان که از 20 تا 27 اکتبر برگزارشد، فروشنده با توفیق تازه ای روبرو شد.
فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که رکورد میلیاردی را در ایران شکسته و برای اسکار انتخاب گردیده، هفته قبل در فستیوال فیلم بمبئی به عنوان «فیلم برگزیده» تماشاگران انتخاب شد و نکته جالب اینکه همه بلیط های این فیلم درمدت کوتاهی به فروش رفت.
این سومین جایزه برگزیده مردم، پس از فستیوال آمستردام و اولان باتور است ضمن اینکه بهترین فیلم فستیوال مونیخ شد و هوگوی نقره ای از فستیوال شیکاگو را دریافت کرد و همانطور که خبر دارید این فیلم در فستیوال کن، نیز با جوایز بزرگی چون: جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) همراه شد.