1537-16

اسی نیک نژاد سرانجام فیلم لاله
را در امریکا پایان میدهد

1537-17

اسی نیک نژاد کارگردان معروف ایرانی، بعد از سالها فعالیت در هالیوود و شبکه های تلویزیونی در امریکا، به ایران رفت، تا پروژه بزرگ سینمایی را در آنجا اجرا کند، که یکی از آنها فیلم لاله درباره لاله صدیق یک زن قهرمان مسابقات اتومبیلرانی بود.
اسی نیک نژاد کارگردانی فیلم را با چهره های معروف به زبان انگلیسی و فارسی شروع کرد. فیلمی که هزینه سنگینی هم داشت و حتی شنیدیم نیک نژاد خانه خود را در لس آنجلس فروخت تا در تنگناهای تهیه فیلم، توقف نکند.
قرار بود در ایران همه هزینه فیلم را برایش آماده کنند ولی مرتب برایش سد و مانع ایجاد کردند. فیلم تا 70درصد نیز فیلمبرداری شد، ولی سرانجام نیک نژاد خسته و دلزده به امریکا بازگشت و شنیدیم اینروزها درحال ادامه کار در شرایط سختی است، ولی تصمیم گرفته سرانجام فیلم را در امریکا پایان دهد. در هفته آینده با اسی نیک نژاد گفتگویی خواهیم داشت.

سناریوی فصل دوم سریال شهرزاد
بعد از سانسور جلوی دوربین رفت

1537-18

درحالیکه فصل دوم سریال شهرزاد با حضور چند چهره ثابت آن و چند چهره جدید: آتنه فقیه نصیری، امیرجعفری، رویا نونهالی و رضا کیانیان جلوی دوربین رفت و به سرعت پیش میرود. دست اندرکاران سریال می گویند داستان این فصل، ازسوی مقامات نمایشی حدود 40 درصد سانسور شده است.
با توجه به این سانسور، خیلی از واقعیت های تاریخی سریال حذف شده و به روایتی هیجان و شور فصل اول را ندارد. از سویی به دلیل شکایت یکی از سرمایه گذاران اصلی سریال، امکان توقف کار و تغییر نام سریال نیز میرود.

پرستو صالحـی ستـاره جوان سینمـا:
گفتـم دلم یه کـار طولانی می خواد،
گفت: باید یه حال طولانی هم بدهـی!

1537-19

پرستو صالحی یکی از ستارگان سینما، چندی پیش در فیسبوک خود نوشت:
من به یک تهیه کننده سرشناس از سر درد دل گفتم دلم یه کار طولانی میخواد، گفت اونی که بهت کار طولانی بده، حال طولانی هم می خواد!
من هنوز باور دارم که در هنر مقدس هفتم، هستند انسان هایی که بی درخواست و نیاز و … فقط و فقط به کارشون فکر می کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنرپاک آریایی را رو با ناحیه 10 قدیم تهران اشتباه گرفتن!

دختر زیبای ایرانی مجری شبکه آلمانی شد

1537-20

نینا مقدم 36 ساله، اینروزها بعنوان مجری محبوب تلویزیونی در شبکه های معروف آلمانی مشغول کار است.
نینا در سال 1980 در مادرید اسپانیا از یک پدر و مادر ایرانی به دنیا آمده است. او سپس به اتفاق خانواده به آلمان کوچ کرده و در آنجا بزرگ شده و به دلیل تسلط به 6 زبان: فارسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، چینی و اسپانیایی خیلی زود جذب رسانه های آلمانی از جمله شبکه RTL آلمان شد.
نینا از کودکی به خوانندگی علاقه داشت و در سال 2002 در یک برنامه تلویزیونی شبکه RTL بنام TOGGO مجری شد در سال 2006 بعنوان داور در برنامه استعدادیابی فعالیت شروع کرد و خیلی زود به شهرت و محبوبیت رسید.

کیهان کلهر برنده جایزه انجمن منتقدین آلمان شد

1537-21

کیهان کلهر نوازنده نامدار کمانچه که در سطح جهانی شهرت دارد، هفته قبل از سوی منتقدان آلمانی جایزه ویژه ای را به مناسبت تهیه آلبوم هاونیاز Hawniyaz در زمینه موسیقی فولکلور به دست آورد.
اعضای هیئت ژوری این انجمن اعلام کردند هارمونیا موندی ناشر، بالیبل Latitude آثاری جدید را منتشر کرده تا هنر مدرنی که از طریق زبان و دید شاعرانه با تمام مردم دنیا فارغ از زبان و نژاد صحبت می کنند، را معرفی می کند و با «هاونیاز» به موفقیت بزرگی رسیده است چون این کوارتت شامل موزیسین های کرد، فارس، آذربایجان و راه جدیدی از نفوذ سنت خاورمیانه ای را در 5 سوئیت بلند می کاود.
کلهر به همراه اردال ارزنجان در سال 2013 نیز این جایزه را دریافت کرده بود.
«هاونیاز» آخرین آلبوم کلهر با آهنگسازی و نوازندگی اوست که آینور دوغان خواننده و موسیقیدان کرد اهل ترکیه آنرا اجرا کرده است.

شخصی شبیه پیمان معادی از مردم اخاذی می کرد

1537-22

به دنبال گزارشات درباره یک جوان که کاملا شبیه پیمان معادی بازیگر معروف ایرانی است و در مشهد از مردم اخاذی می کند، خود پیمان معادی در اینستاگرام خود نوشت:
من هم شنیدم که جوانی با نام من به بهانه انتخاب بازیگر برای فیلم «بمب» از هر نفر ده هزار تومان گرفته و بعد هم غیبش زده است درحالیکه نه در این مدت در مشهد بودم و نه در اندیشه بازی و یا تهیه فیلم بمب هستم در این میان همکاران پیمان معادی از جمله بهرام رادان به حمایت او آمده اند و این عمل را تقبیح کرده وخواستار شناسایی و دستگیری این کلاهبردار شدند.

«ماندانا کریمی» ایرانی الاصل
سوپرمـدل معروف هنـد است

1537-23

1537-24

ماندانا کریمی اینروزها به عنوان یک سوپرمدل و ستاره در هند به شهرت و محبوبیت رسیده است. ماندانا که در کنار شاهرخ خا ن و شاهدکاپور در تبلیغات بزرگی شرکت داشته، از یک پدر هندی و یک مادر ایرانی و متولد ایران است.
ماندانا با نام اصلی «منیژه» وقتی 7 ساله بوده، عاشق فیلم شعله میشود در سفرهایی که همان زمان برای دیدار فامیل پدر به هند داشته، به مرور به کار مدلینگ و بازیگری کشیده میشود. ماندانا که 29 ساله است، با تشویق پدرش رضا کریمی هندی الاصل و مادرش صبا کریمی ایرانی الاصل به بازیگری تشویق میشود ولی از سال 2010 به عنوان مدل در هند فعالیت رسمی خود را آغاز می کند در سال 2013 به هند کوچ می کند و بعدا در فیلم های Bhaag Johnny شرکت می کند.
ماندانا در عرصه مدلینگ و سینما با کاترینا کایف بازیگر انگلیسی هندی رقابت دارد.

ازدواج مانکن جوان ایرانی با ثروتمند عرب

1537-25

1537-27

شیوا صفایی مانکن ایرانی تبار، اینروزها سوژه رسانه های مد و زیبایی امریکا و اروپاست، چون او با یکی از ثروتمندترین مردان عرب بنام محمد حدید 67 ساله ازدواج کرده است.
محمد حدید اردنی است، که سالها در امریکا زندگی و فعالیت بیزینسی دارد و تا امروز 3 همسر اختیار کرده است و دو فرزند دارد که هر دو در دنیای مد فعالیت دارند.
شیوا در ایران به دنیا آمده، در نروژ بزرگ شده و تحصیل کرده و به عنوان مدل چند سالی بود که فعال بود. تا سرانجام به امریکا کوچ کرد و در آنجا بود که با محمد حدید آشنا شده و با او ازدواج کرد.
نشریه امریکایی هاربر نوشته قصر مجلل زندگی شیوا و محمد، حدود 100 میلیون دلار ارزش دارد.

جایزه افتخاری میکلدی
برای بهمن قبادی فیلمساز سرشناس

1537-28

1537-29

جشنواره بین المللی فیلم بیلبائو(زینبی) جایزه افتخاری «میکلدی» خود را به فیلمساز کرد ایرانی «بهمن قبادی»، برای کارهای هنری ارزشمندش، که متعهد به مبارزه برای آزادی در کشورش است را اعطا کرد.
جشنواره بین المللی فیلم بیلبائو (اسپانیا) به نام «زینبی» از 18 تا 25 نوامبر برگزار می شود و جوایز متعددی به فیلم های برتر اعطا خواهد شد. این جشنواره در پنجاه وهشتمین دوره خود، دومین جایزه افتخاری اش به نام «میکلدی» را به مناسبت تقدیر از آثار سینمایی و کارهای هنری فیلمساز کرد ایرانی «بهمن قبادی» به او اعطا خواهد کرد. این جایزه برای شناختن هرچه بیشتر بُعد هنری کارهای سینمایی بهمن قبادی و متعهد بودن وی به مبارزه برای آزادی در کشورش ونیز به تصویر کشیدن جامعه و فرهنگ مردم کرد است. بهمن قبادی در این فستیوال حضور پیدا خواهد کرد و این جایزه در خلال برپائی مراسمی با شکوه در ساعت 8 عصر روز 25 نوامبر 2016 در سالن «تیاتروآریاگا» توسط شهردار شهر بیلبائو به بهمن قبادی اعطا خواهد شد. همچنین تمامی آثار سینمایی بهمن قبادی، در این فستیوال اکران خواهند شد.