1538-40

محسن چاووشی حضور در فیلم سنتوری 2 را تکذیب کرد

1538-41

درحالیکه اولین «علی سنتوری» دچار نقصیه هایی شد، ناگهان اسم فیلم تغییر کرد، بهرام رادان روبروی گلشیفته فراهانی، ستاره ای که به خارج رفته بود بازی کرد، وقتی خبر از لغو اکران فیلم آمد، وقتی سی دی هایش را قاچاقی فروختند، در آن روزها مردم با صدای خواننده ای آشنا شدند به نام محسن چاووشی که اینروزها سوپراستار موزیک ایران است.
وقتی چاووشی گفت در سنتوری 2 به کارگردانی داریوش مهرجویی حضور ندارد، مهرجویی برآشفت و او را قدرناشناس خواند. درحالیکه چاووشی گفت: من زمان نمایش فیلم جفاها دیدم، از جمله اینکه حتی یک بلیط هم برای من نفرستادند تا فیلم را ببینم، از سویی دستمزدی را هم که پیشنهاد داده بودند از دید تهیه کننده فیلم کمرشکن بود! یعنی 500 میلیون تومان. بهرحال بعدا قرار شد بجای بهرام رادان که به خارج رفته حامد بهداد بازی کند و فیلم با نام «مرد پائیزی» ساخته شود که باز هم میسر نشد و ضمنا تلاش شریفی نیا هم برای راضی کردن چاووشی به جایی نرسید.

در کپی فیلم محمد درترکیه، در صداها دستکاری شده!

1538-42

درحالیکه فیلم «محمدرسول الله» در ترکیه روی اکران آمده است و ظاهرا با فروش بالایی روبروست با عکس العمل های مثبت و منفی منتقدین، نویسندگان و رهبران و متفکران مذهبی روبرو شده است.
خیلی ها فیلم را تبلیغاتی در مسیر شیعه گرایی می دانند و بسیاری معجزات حضرت محمد را تائید شده نمی دانند و برخی کلا فیلم را درجهت اهداف سیاسی و مذهبی ایران می دانند و خیلی ها هم فیلم را بی نقص می دانند.
در این میان بخشی از صدای پیامبر را که به مسئله شیعه و جانشینی او مربوط میشود، در دوبله ترکیه حذف شده تا جلوی واکنش های تند را بگیرد.

درگذشت جولیانو جما بازیگر ایتالیایی محبوب ایرانیان

1538-44

این هفته جولیانو جما بازیگر محبوب ایتالیایی که درواقع محبوب دو نسل ایرانی از سالهای 1950 تا 1970 بود براثر یک تصادف خونین در رم درگذشت.
«جولیانوجما» که در فیلم های پرفروش ایتالیایی چون کاپیتان، بن هور، بوکاچو، یوزپلنگ و ژنرال و فیلم های وسترن اسپاگتی: یک تپانچه برای رینگو، خون برای یک دلار نقره ای، روز خشم با نام امریکایی مونتگمری وود بازی کرد و تا پایان عمر در سریال های تلویزیونی در ایتالیا ظاهر می شد و زمان مرگ 72 ساله بود.

عیادت از جعفر والی

1538-45

جعفر والی بازیگر قدیمی سینما و تاتر، که بعد از یک دوره بیماری از بیمارستان مرخص شده بود، دوباره به خاطر ناراحتی قلبی و آلودگی هوای تهران، در بیمارستان رجائی بستری شد.
این بار برخلاف گذشته، گروهی از چهره های هنر: ایرج راد، خسرو احمدی، اصغر همت به عیادت او رفتند و در ضمن وزیر فرهنگ نیز نماینده ای را برای عیادت از او به بیمارستان فرستاد درحالیکه به گفته هنرمندان پیش کسوت خود او بایستی به عیادت این چهره برجسته و از بنیانگذاران تئاتر نوین ایران میرفت، ضمن اینکه شایع شده بود حقوق بازنشستگی او قطع شده که بلافاصله در مورد آن اقدام شد والی که با علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و داود رشیدی در دهه 1340 در نمایشات معروفی روی صحنه بودند آخرین بار در لس آنجلس در مراسم بزرگداشت زنده یاد رضا بدیعی شرکت کرد و سپس به ایران بازگشت.

کنسرت رایگان کیهان کلهر برای مناطق محروم

1538-46

کیهان کلهر نوازنده بین المللی کمانچه و آهنگساز معروف، بعد از اجرای کنسرت های موفق خود در ایران، با هدف ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و حمایت از علاقمندان موسیقی در مناطق محروم ایران، چند کنسرت رایگان اجرا می کند.
کلهر برای برگزاری تور موسیقی دور ایران با عنوان «پردگیان باغ سکوت» عازم تهران میشود درحالیکه کنسرت هایش در بوشهر، شیراز، اهواز در 20 و 21 و 23 و 25 آذر ماه بروی صحنه می رود.
کنسرت های رایگان کلهر در دی ماه در تربت حیدریه و زاهدان اجرا می شود که تا امروز هیچ موسیقیدانی حاضر به برگزاری کنسرت در این نواحی نشده است.

2جایزه جشنواره آسیا پاسیفیک برای ایران

1538-47

1538-48

هفته گذشته در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک، جایزه بهترین مستند 2 فیلم «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی تعلق گرفت و جایزه فیاپوف (فدراسیون بین المللی تهیه کنندگان فیلم) به منوچهر محمدی اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم: سرمای قلندر: مصطفی کارا از ترکیه
بهترین کارگردانی: به فنک ژیائوکانگ برای فیلم من مادام بواری نیستم از چین
بهترین بازیگر زن: هسمین کلیپ از فیلیپین.
بهترین بازیگر مرد: مانوژباجپای تعلق گرفت
فیلم های محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی، دختر، ساخته رضا میرکریمی، نفس، ساخته نرگس آبیار از سینمای ایران در جشنواره حضور داشتند.

مهران مدیری از محمد زرین دست عذرخواهی کرد

1538-49

چندی پیش دربرنامه تلویزیونی «دورهمی» وقتی از مهران مدیری پرسیدند، از بازی در چه فیلمی ناراضی هستی؟ گفت از بازی در فیلم «سرگیجه» به کارگردانی محمد زرین دست!
همزمان چند نشریه داخلی ضمن بزرگ کردن این خبر و اینکه مدیری فروش در فیلم سرگیجه و اخراجی ها را مقایسه کرده بود، نوشته مدیری از بازی در اخراجی ها هم پشیمان است!
مدیری بعدا توضیح داد من فقط درباره مقایسه فروش این دو فیلم حرف زدم وگرنه از بازی در اخراجی ها افتخار می کنم و در ضمن اگر در مورد سرگیجه هم سوءتعبیری پیش آمده از زرین دست معذرت می خواهم!

داریوش اسدزاده
بازیگر سینما و تیاتر و تلویزیون 94 ساله شد

1538-50

داریوش اسدزاده بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون و تیاتر، این هفته 94 ساله شد درحالیکه 74 سال در صحنه تاتر و سینما درخشیده است.
اسدزاده در 200 تئاتر، 80 فیلم سینمایی و 70 سریال و فیلم تلویزیونی ظاهر شده است.
اسد زاده میگوید این زنها بودند که در طی 74 سال عاشق من شدند چون من همه امتیازات یک مرد ایده ال را برای آنها داشتم، در 27 سالگی با دختری اصیل ازدواج کردم که دست روزگار او را از من گرفت، بعد دوباره ازدواج کردم و صاحب 2 فرزند شدم و سالهاست که مجرد هستم. سالهاست فرزندان خود را ندیده و تصاویر نوه هایم را هم روی اینترنت دیده ام.
اسدزاده اخیرا در فیلم «یتیم خانه ایران» بازی کرده که به جنگ جهانی اول مربوط است.

برای مهران صدری بازیگر با سابقه دعا کنید

1538-51

مهران صدری بازیگر با سابقه سینما، اینروزها در 70 سالگی، بدنبال سکته مغزی در تهران بستری است. مهران در شرایط جسمی قرار دارد که نیاز به دعای همه شما دارد.
مهران صدری از سال 1346 با بازی در فیلم هارون و قارون شروع کرده و سپس در بدنام(1350) عباسه و جعفر برمکی(51) کی دسته گل به آب داده (52) قربون هرچی خوشگله (52) روسیاه (52) سازش (53) خوشگلا عوضی گرفتین (54) قسم (54) مبارزی در نیمه راه و شب بازیگران (57) عبور از مرز شب (1357) ظاهر شد.
مهران در امریکا برنامه های تلویزیونی موفقی داشت و در بیزینس های مختلف فعال بود، تا به ایران سفر کرد و ماندگار شد.

قتل دختر جوان ایرانی در شهر کلن

1538-53

تهیه از علی آبادانی
به نقل از: نشریه اکسپرس کلن Köln Express

جسد تینا 36 ساله در پنجشنبه 24 دسامبرکه شب هنگام با شلیک یک گلوله به سرش اصابت کرده و جان سپرده بود در مسیر زمین ورزشی SCHULZENTRUM WEIDENپیدا شد. این دختر ایرانی ساکن شهر کلن، زیبا، سر زنده، شاد و در انتظار تولد یک کودک بود.
یکی از همسایه ها میگوید تینا در یکی از فروشگاههای مرکز خرید وایدن به کار مشغول بودو از اینکه بزودی صاحب یک نوزاد میشد اظهار خوشحالی میکرد. او با دوست پسرش کنعان زندگی میکرد. به گفته همسایه ها تینا و کنعان همیشه اظهار خوشبختی میکردند و روابط عاشقانه ای داشتند. کنعان پس از قتل تینا با بریدن شاهرگ خود سعی داشت خودش را بکشد او اکنون در بیمارستان بسر میبرد.
یکی از همسایه ها میگوید شب پنجشنبه شاهد شنیدن صدای مشاجره آنها و صدای شلیک گلوله بوده است. جسد تینا توسط کارمند حفاظت یک مرکز پناهندگی منطقه در مسیر یک زمین ورزش پیدا شد. تاکنون پلیس و دادستانی اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کنعان چه
نقشی دراین قتل داشته در اختیار رسانه ها نگذاشته اند.

درگذشت محمد زرین دست کارگردان قدیمی سینما

1538-54

1538-55

محمد (تونی) زرین دست کارگردان قدیمی سینما، هفته قبل در سن 78 سالگی براثر بیماری سرطان در تهران درگذشت.
زرین دست از چند سال پیش دچار سرطان پانکراس شده بود که به مرور به دیگر اعضای داخلی بدن توسعه یافت و شیمی درمانی طولانی، نیز اثری نداشت و سرانجام بعد از 10 روز جنگ سخت با سرطان با زندگی وداع گفت.
زرین دست متولد تبریز بود و تحصیلات سینمایی خود را در یوسی ال ای پایان داد وهمزمان با ساختن فیلم کوتاه «خانه شنی» در سال 1341 در امریکا، فعالیت خود را آغاز نمود. و سرانجام در بازگشت به ایران در سال 1345 با فیلم «هاشم خان» با حضور بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی، وارد عرصه سینمای ایران شد که این فیلم به دلیل سیستم ایستمن کالر با فروش خوبی هم روبرو شد.
زرین دست با فیلم های: جاده تبهکاران و فاتحین و صحرا با حضور بیک ایمانوردی، سعی کرد سبک و شیوه هالیوودی را به سینمای ایران بیاورد که با اقبال روبرو نشد.
زرین دست با فیلم وسوسه شیطان با برادر هنرمند و فیلمبردارش علیرضا زرین دست همکاری داشت. زرین دست در اوایل سالهای 1350 دوباره به امریکا بازگشت و حدود ده فیلم جدید ساخت، که از نظر تجاری موفق نبودند ولی بهرحال سبک ویژه او را داشتند و آخرین آنها فیلم Blood of His own در سال 1377(1977) بود، که بعد از آن باز هم هوای ایران به سرش زد، و بعد از 35 سال، باز هم کارگردانی را در ایران آغاز کرد و فیلم های : سرگیجه و قفس طلایی را ساخت.
زرین دست در تدارک فیلم تازه ای بود، که بدلیل بیماری از کار بازماند.
یادش بخیر و نامش زنده.