1539-66

استقبال از ارکستر سمفونیک ایران
به رهبری شهرداد روحانی

1539-67

با رهبری موزیسین برجسته جهانی شهرداد روحانی، اینروزها ارکستر سمفونیک ایران، توجه همه دوستداران موزیک را جلب کرده و آخرین اجرای ارکستر سمفونیک پنجشنبه 11 آذرماه در تالار وحدت (رودکی سابق) چنان با استقبال روبرو شد که بارها مردم به احترام و تشویق شهردادروحانی وهمکارانش بپا خاستند.
شهرداد روحانی از اردیبهشت سال جاری، بعنوان رهبر دائم این ارکستر برگزیده شده است. و در آخرین اجرای خود همین پنجشنبه گذشته قطعاتی از یوهان سباستین، آنتونین دوبرژراک و پیترچایکوفسکی، یوهان اشتراوس، گابریل فوره، کامیل سن سانس و مودست موسورکی را رهبری کرده کنسرت مایستری که مازیار ظهیرالدین و سولیست های آن مونیکا لران وعلیرضا چهره قانی بودند.
بدلیل اینکه در تالار تراکم برنامه وجود داشت، برنامه نیم ساعت دیرتر شروع شد و شهرداد روحانی در پایان درحالیکه مردم به دست زدن ادامه میدادند و بپاخاسته بودند، دو قطعه دیگر اجرا کرد.

نوروز ایرانی به ثبت جهانی رسید

1539-68

نوروز ایرانی سرانجام در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید. این رویداد در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی در یازدهمین اجلاس کمیته بین دول، در تاریخ 10 آذرماه، به ثبت رسید.
نمایندگان ایران در این اجلاس با شعر حافظ، درباره نوروز اولین روز بهار سخن گفتند در این مراسم نمایندگان قزاقستان، هند از مدیریت ایران در پرونده نوروز سپاسگزاری کردند.
نوروز با مشارکت 12 کشور و با مدیریت ایران جزو بزرگترین و کهن ترین سنت جهان معرفی شده است.

چه رابطه ای میان بریتنی اسپیرز و مدل ایرانی است؟

1539-69

چند رسانه و برنامه تلویزیونی در امریکا و اروپا، از رابطه صمیمی و نزدیک بریتنی اسپیرز خواننده محبوب روز و یک مدل جوان ایرانی «سام اصغری» گفتند و نوشته اند.
سام اصغری در موزیک ویدیوی جدید بریتنی حضور دارد و صحنه های پر احساسی را جلوه میدهد ولی دیده شدن ایندو در دو سه رستوران ژاپنی و چینی آنهم در شرایط بسیار صمیمانه و نزدیک، سبب شد ه تا خیلی از رسانه ها این نزدیکی را ساده و گذرا تلقی نکنند.
سام در زمینه مادلینگ و بازیگری فعال است و خود در این باره سخنی نگفته است.

فیلم و بازیگر زاپاس جایزه گرفتند

1539-70

هفته قبل زاپاس به کارگردانی برزو نیک نژاد در جشنواره رنگین کمان Asian Rainbow Awards جایزه بهترین فیلم کمدی و بهترین بازیگر زن (الناز حبیبی) را دریافت کرد.
در این جشنواره از 22 کشور فیلم ارائه شده بود که شامل : چین، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، بنگلادش و ایران بود.
تهیه کننده و بازیگر فیلم در این مراسم حضور داشتند وجوایز خود را گرفتند.

فیلم فروشنده و جایزه منتقدین امریکا

1539-71

فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی بعد از موفقیت های بزرگ در طی ماههای اخیر، هفته قبل به دریافت جایزه ویژه انجمن ملی منتقدین فیلم امریکا نائل آمد و درواقع پایه های خود را برای اسکار استحکام بیشتری بخشید.
این انجمن فیلم فروشنده را بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان سال 2016 انتخاب کرد درحالیکه فیلم منچستر کنار دریا Manchester By The Sea ساخته کنت لونرگان بهترین فیلم سال شد و کیسی افلک بهترین بازیگر مرد، ایمی ادامز برای فیلم ورود بهترین بازیگر زن، نوامی هریس بهترین بازیگر نقش دوم، جف بریجزبهترین بازیگر مرد نقش دوم و بری جنکینز بهترین کارگردان و فیلم سکوت ساخته مارتین اسکورسیزی جایزه بهترین فیلمنامه را برد.

موفقیت فیلم سلام بمبئی
به قربانی کردن فیلم های داخل تعبیر شد

1539-72

فیلم پرخرج سلام بمبئی، که محصول ایران وهند است، اینروزها در دهها سینمای بزرگ تهران و دهها سینمای شهرستانها بروی پرده رفته و در بعضی از سالن روزها تا 7 نوبت به نمایش درآمده است.
موفقیت فیلم سبب شده بعضی از دست اندرکاران داخل، در اختیار گذاشتن بزرگترین سالن های سینما را به این فیلم، قربانی کردن فیلم های ساخت ایران تلقی کنند و به مسئولان هشدار داده اند.
تهیه این فیلم را جواد نوروزبیگی یکی از تهیه کنندگان نوگرای سینما عهده دار است و قربان محمدپور آنرا با شرکت محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا کارگردانی کرده است.
بعضی از صاحبنظران نیز با عقیده اینکه فیلم سلام بمبئی بازگشت به سینمای کاباره ای است سعی در کوبیدن آن دارند و درحالیکه همه فرمول ها و استانداردهای فیلم هندی که رقص و آواز بازیگران است حذف شده و تنها به رقص مردان اکتفا شده، باز هم فیلم از سوی بعضی ها مورد بی لطفی قرار گرفته ولی مردم استقبال دور از انتظاری از فیلم میکنند.
در این میان بعضی از بازیگران هندی و عوامل سازنده آن، از هندوستان وارد ایران شدند و شب اول 500 میلیون تومان فروش فیلم اعلام شد.