1541-62

 

جشن 80 سالگی نادرگلچین

1541-63

خانه شعر و ادبیات میزبان تعداد قابل توجهی از نام ها و چهره های آشنای فرهنگی وهنری ایران بود که به پاسداشت نام و چهره های قدیمی گردهم آمده بودند برای نادر گلچین.
نخستین آئین چهره ی ماه کانون ادبیات آهنگین به جشن 80سالگی مردی اختصاص یافته بود که با اجرای آثار موسیقیایی گرانسنگ بخش قابل توجهی از حافظه موسیقیایی ایرانیان را رنگین و عطرآگین کرده است.
در این مراسم بیش از 30 چهره قدیمی و صاحب نام موسیقی حضور داشتند و یکی ازنوارهای آغازین برنامه، فیلم کوتاهی بود که در آن کیوان ساکت پس از دقایقی تارنوازی، با اشاره به ملودی آثار گلچین زادروز او را گرامی داشت و بدنبال او عباس سجادی شاعر، غلامرضا طریقی غزلسرای نامی، دکتر غلامحسین مختاباد خواننده معروف، هنگامه اخوان و محمد جواد کسایی درباره گلچین سخن گفتند.

یک بازیگر افغان برنده جایزه
بهترین بازیگر زن جشنواره مراکش

1541-64

«فرشته حسینی» یک ستاره جوان و هنرمند افغان، در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مراکش، بعنوان بهترین بازیگر زن برگزیده شد و جایزه ای دریافت داشت.
«فرشته حسینی» در فیلم مشترک ایران و افغانستان بنام «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی بازی کرده بود.
در این فیلم بازیگران دیگری چون: رضا احمدی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی و افشین اخلاقی شرکت داشتند. فیلم «اهدا کننده عضو» ساخته کارگردان چینی «زانگ کی او» برنده جایزه ستاره طلایی شد.

علی نصیریان: نقش «بزرگ آقا» برایم جذاب بود

1541-65

علی نصیریان بازیگر برجسته سینما، تاتر و تلویزیون، که اخیرا با بازی در نقش بزرگ آقا، توانایی های هنری خود را همچنان به رخ کشید و به محبوبیت سریال «شهرزاد» کمک کرد می گوید: نقش و فیلمنامه برای من اهمیت زیادی در انتخاب یک کار دارند و کارگردان آن اثر هم برایم مهم است و در تمام این سالها این فاکتورها برایم مهم بوده اند و سریال شهرزاد نیز یکی از آن دسته آثاری است که فکر می کنم همه این فاکتورها در کنار هم جور بوده اند و تبدیل به یک کار موفق شده است.
برای بازی در فیلم ها وسریال ها نقش منفی یا مثبت برایم مهم نیست، من به نقش تازه و متفاوت نگاه می کنم نقش بزرگ آقا ویژگی های خاصی داشت که برایم جذاب بود او قدرت و ثروت داشت و همین موارد او را مقتدر کرده بود ولی آدمی بود که برای زندگیش تلاش هم کرده بود و جسارت و شهامت هم داشت و من اینها را کنار هم دوست دارم.
بنظر من سریالی چون شهرزاد بهتر بود در مدیوم تلویزیونی ساخته می شد نه تنها در پخش خانگی.

شوخی عطاران با جنیفرلوپز

1541-66

رضا عطاران بازیگر و کارگردان فیلم پرسروصدای «دراکولا» منباب شوخی و مذاح، تصویری از صورت زخمی و بادکرده جنیفرلوپز بروی اینستاگرام خود گذاشته و در همان حال تصویری مشابه به صورت خود را هم کنارش جای داده است و درهمان چارچوب مزاح نوشته :
خوردیم به هم، محکم با صورت… ولی به خیر گذشت!!
این گونه شوخی ها که البته هنرمندانه و ظریف است بروی بیشتر سایت ها و سوشیال میدیاهای ایران دیده میشود.

دیدگاه بنیامین درباره فیلم سلام بمبئی

1541-67

در یک اکران خصوصی فیلم «سلام بمبئی» در سینمای کورش تهران، بنیامین بهادری خواننده و بازیگر فیلم گفت نمی دانم با این فیلم من بازیگر خواهم شد یا نه؟ ولی استقبال و تشویق مردم دلگرم کننده است.
در فیلم سلام بمبئی محمدرضا گلزار نقش اول را دارد و بنیامین گفت جای گلزار در سالن خالی است چون او مهره اصلی فیلم است. من در بخش اضافه شده فیلم، ظاهر شدم و تستی برای بازیگری من بود.
در این میان قربان محمدپور کارگردان فیلم و جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم هستند که بزرگترین نقش در ساختار فیلم و موفقیت پرشور امروز آن دانستند و می بینید که فیلم از مرز 4 بیلیارد تومان هم گذشت و میرود تا یک فیلم رکورددار تاریخی سینمای ایران بشود.

تصویر تازه ای از ترانه علیدوستی درسریال شهرزاد-2

1541-68

فیلمبرداری سریال شهرزاد 2، ادامه دارد ضمن اینکه حوادث و رویدادهایی در حاشیه آن می گذرد و حسن فتحی کارگردان سریال می گوید برخلاف خبرها و شایعات تهیه کننده دوم سریال، نه بخاطر اختلاف و ارتباط با صندوق فرهنگیان، بلکه به گفته مقامات قضایی بخاطر بدهکاری بانکی زندانی است، که احتمالا بزودی حل میشود در این میان مردم بی تابانه در انتظار آماده شدن سریال هستند.
ترانه علیدوستی بروی اینستاگرام خود، تازه ترین عکس را از صحنه ای در سریال جای داده که بچه به بغل در کنار تصویر بزرگ آقا (علی نصیریان) در شکل و شمایل دور از انتظاری درسریال است چون بسیاری از دوستداران فصل اول سریال، خواستار حضور بزرگ آقا حتی بصورت روح وسایه و خواب هستند.

تشکر اصغرفرهادی از گلدن گلوب

1541-69

به دنبال کاندیدا شدن فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی برای گلدن گلوب، در اصل قدم بزرگ دیگری برای موفقیت های جهانی فروشنده برداشته شد و اصغر فرهادی از برگزارکنندگان این جشنواره سپاسگزاری کرد.
فیلم فروشنده که ابتدا در جشنواره کن درخشید، بعد با نمایش موفق خود، رکورد فروش فیلم ها را در ایران شکست چندی پیش بعنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار امسال برگزیده شد و به گفته دست اندرکاران، شانس بسیار بالایی برای تصاحب این جایزه دارد. در این میان تائید انجمن منتقدین فیلم امریکایی هم خود پیروزی بزرگ دیگری بود.

نتیجه پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه

1541-70

دادستان انتظامی کل سازمان نظام پزشکی ایران، اعلام کرد که با توجه به آخرین جزئیات پرونده مرحوم عباس کیارستمی در فرانسه، هیچ ارتباطی میان اقدامات درمانی در ایران و عامل مرگ ایشان در فرانسه وجود ندارد. با توجه به محتویات پرونده در فرانسه پزشکان مشکوک به آمبولی ریه (لخته شدن خون) در مرحوم کیارستمی شده و براساس آن دارو تجویز کردند و در نهایت این مسئله منجر به خونریزی مغزی شده و حالا باید دید آیا این تشخیص قطعی بوده که برای آن داروی مورد نظر تجویز شده است؟
هنگام بروز آمبولی ریه باید تشخیص قطعی باشد و پزشکان به یقین برسند خصوصا در مورد بیماری چون کیارستمی که داروی ضد انعقاد خون مصرف می کرد.