1544-64

درمراسم خاکسپاری پوران فرخزاد
مردم شعر پرنده مردنی است را می خواندند

1544-71

هفته قبل مراسم خاکسپاری پوران فرخزاد شاعر، پژوهشگر و فعال امور زنان، در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار شد و دهها شاعر، پژوهشگر و روزنامه نگار و گروه زیادی از مردم در این مراسم حضور داشتند.
دوستان و خانواده پوران، سروده هایی از او و فروغ را خواندند و زمانی که شعر پرنده مردنی است را میخواندند مردم با آنها همصدا شده و تاثر و اندوه سنگینی در جمعیت سایه انداخته بود.
متن شعر: دلم گرفته است / دلم گرفته است. به ایوان میروم و انگشتانم را/ بر پوست کشیده شب می کشم/ چراغ های رابطه تاریکند/ کسی مرا به آفتاب معرفی نخواهد کرد/ کسی مرا به میهمانی گنجشگ ها نخواهد برد/ پرواز را به خاطر بسپار/ پرنده مردنی است.

آیا تهیه سریال شهرزاد متوقف می شود؟

1544-65

اولین فصل سریال شهرزاد نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران نیز با محبوبیت فراوانی روبرو شد و بازیگران آن هرکدام موقعیت ممتازی یافتند، به دنبال آن فصل دوم سریال بعد از حدود یکسال جلوی دوربین رفت، ولی ناگهان امامی یکی از تهیه کنندگان آن به اتهام اختلاس و برداشت از صندوق بازنشستگی معلمین دستگیر و زندانی شد.
اینک حقایق دیگری نیز درباره سرمایه گذاری به روی همین سریال به دست آمده که سبب شد تا 80 درصد تهیه و فیلمبرداری فصل دوم سریال در آستانه توقف قرار گیرد و اصولا اینگونه رویدادها در پیچ و خم قوانین ایران تا بجایی میرود، که کم کم سریال به فراموشی سپرده میشود و بازیگران به دنبال بازی در نقش های دیگری سرگرم میشوند.

30 نشریه و وبسایت داخل ایران
از رابطه بریتنی اسپیرز و سام اصغری نوشتند

1544-66

در طی دو هفته گذشته بیش از 30 نشریه و وبسایت داخل ایران با چاپ تصاویری از بریتنی اسپیرز خواننده امریکایی و سام اصغری بازیگر و مدل جوان ایرانی نوشتند.
این نوشته ها حاکی از توجه مردم درون به این رویدادها است و از دیدگاه مثبت به آن نگاه می کنند و سام اصغری را به عنوان یک مدل گرانقیمت تبلیغاتی می شناسند که در خیلی از تبلیغات کمپانی ها ظاهر شده ولی اینک با حضور در موزیک ویدیوی بریتنی و بعد هم روابط پشت پرده، به کلی مسیر خود را تغییر داده است و احتمالا فقط با بریتنی کار خواهد کرد.

ناصر ملک مطیعی در شب گشایش یک فیلم

1544-67

ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما که هنوز میان مردم محبوب است و گاه با اصرار او را در جلسات مختلف دعوت می کنند تا هم مردم با او دیدار کنند و هم خود انرژی بگیرد.
هفته قبل در جلسه دیدار و گشایش فیلم «خونه» ساخته خدایار قاقانی، گروهی از چهره های معروف هنر در موزه سینما حضور داشتند که حضور ناصر ملک مطیعی از همه مشخص تر بود.
در این جلسه سازندگان فیلم سخن گفتند و ناصرملک مطیعی چون همیشه با احساسات خاص پشت میکروفون قرار گرفت و از کارگردان فیلم تجلیل کرد.

اسدالله یکتا از سیگارفروشی تا خانه نشینی

1544-68

درکوچه پس کوچه های ورامین، خانه ای را می شناسند و با احترام از او یاد می کنند و می دانند که هنرپیشه کوچک اندام فیلم های کمدی پیش و پس از انقلاب در یک دهه گذشته، گوشه نشینی برگزیده است.
اسدالله یکتا زمانی که فراموش شده بود، در میدان 7 تیر جلوی نمایشگاه علی پروین سیگار می فروخت و خانواده 7 نفره خود را اداره می کرد، که شامل دو دختر و 4 پسر بودند، همه ازدواج کردند و رفتند، آخری هم در آستانه ازدواج است و می خواهد راه پدر را دنبال کند.
در طی 40 سال گذشته کبری گرجی همسر اسدالله، با او همه فراز و نشیب ها را طی کرده است. بازیگر کوچک اندامی که به یک سوپراستار مبدل شده بود و زندگی شاهانه ای داشت، می گوید: بعد از رکود بازیگری یک بوتیک باز کردم که دزد همه را برد بعد کم کم به سیگار فروشی روی آوردم، بعد بیمار و خانه نشین شدم، در این مدت هیچ یک از همکاران سابق و مسئولان هنری به من حتی سری هم نزدند ولی مهم نیست من وقتی بیرون می آیم همچنان مردم دورم را می گیرند و به من عشق و محبت نشان میدهند اخیرا یکی دو کار تلویزیونی پیشنهاد شده ومن انرژی گرفته ام.

شایعه همبازی شدن گلزار با جورج کلونی

1544-69

اخیرا در ایران شایع شده بود که محمدرضا گلزار بازیگر محبوب سینمای ایران به زودی با جورج کلونی سوپراستار هالیوود در فیلمی همبازی شود که قرار است علی عطشانی آنرا کارگردانی کند.
البته این مسئله در حد یک شایعه ماند ولی شهاب جعفرنژاد کاریکاتوریست در صفحه اینستاگرام خود از این رویداد کاریکاتوری کشید که هیاهویی براه انداخت بخصوص که پای مارلون براندو و دیکاپریو را هم به میان کشید. از جمله مارلون براندو میگوید: خیلی ناراحتم که مردم و نتونستم توی این فیلم بازی کنم.

دختر آرتورمیلر جایزه انجمن ملی منتقدین
را به اصغر فرهادی تقدیم کرد

1544-70

در مراسم ویژه ای در انجمن ملی منتقدان امریکا، اصغر فرهادی جایزه ارزشمند این انجمن را دریافت کرد و نکته مهم اینکه ربکا میلر، دختر آرتور میلر این جایزه را به فرهادی تقدیم و او را بخاطر کارگردانی فیلم فروشنده مورد تقدیر قرار داده و او را استاد تعلیق لقب داد.
فرهاد تا امروز دو بار دیگر از این انجمن جوایزی دریافت کرده و ربکا میلر گفت من فکر کردم فرهادی نه تنها استاد تعلیق بلکه استاد برانگیختن احساس همدلی در تماشاگر است و من تصور نمی کنم تعدادی زیادی فیلم داشته باشیم که ما را به تفکر وادارد و ما را به درون شخصیت انسانها ببرد، این افتخاری برای من است که این جایزه را به اصغر فرهادی تقدیم می کنم.
اصغر فرهادی ضمن سپاس از انجمن گفت این افتخار بزرگی است که چنین جایزه ای را دریافت می کنم و من بعد از تحقیق و بررسی های زیادی روی نمایشنامه های بسیار سرانجام به نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر رسیدم. این هدیه ای از سوی آرتورمیلر برای من بود.

رضا صادقی:
وقتی جامعه درد می کشد چگونه شاد بخوانم؟

1544-73

رضا صادقی که از میان مردم معمولی بپا خاسته، درد آنها را می فهمد، او می گوید از من ایراد می گیرند که چرا شاد نمی خوانم؟ درد فقط مخصوص پائین شهری ها و بالا شهری ها نیست. وقتی یک جامعه فضای مریض دارد، همه درد می کشند پس این تلخ نوشتن من براساس حال و روز جامعه من است و نمی توانم از آن ساده عبور کنم و شاد و بی خیال بخوانم.
رضا صادقی در گفتگو با تماشاگران امروز می گوید من خواننده ای نیستم که براساس زمانه کار کنم، اینطور نیست که ببینم الان چی روی بورس است و من هم همان را بخوانم با وجود انتقادات بسیار، چون با آهنگهایم زندگی می کنم و روزمرگی هایم با آدم های عادی است بینش خودم را در کارهایم دارم طبعا وقتی جهان بین اطراف، محیط پیرامونم تلخ است من هم از آن تاثیر می گیرم من اصولا سلبریتی باز نیستم اصلا آدم سیاسی نیستم، مردم نباید از من دروغ بخواهند.
اینروزها وقتی روی صحنه میروی، جوانها جیغ میزنند، درواقع آنها برای خواندن ما جیغ نمی زنند، آنها خود را خالی می کنند.