1545-70

لو رفتن پایان سریال شهرزاد
هادی رضوی سرمایه گذار فصل اول سریال شهرزاد:
چرا می خواهید شهرزاد را جانشین بزرگ آقا بکنید؟

1545-71

درگیریهای روی پرده و پشت پرده سازندگان فصل دوم سریال شهرزاد، به آنجا کشیده که تهیه کننده 60 درصدی فصل اول سریال، برای انتقام پایان فصل دوم را لو داد.
هادی رضوی که در فصل اول سریال 60 درصد سرمایه گذاری کرده بود اعلام کرد حسن فتحی کارگردان سریال می کوشد به سبک پدرخوانده، برای دون کورلئونه، جانشین انتخاب کند و ناشیانه بجای بزرگ آقا، شهرزاد را برگزیده است و درواقع بر همه معصومیت های این زن خط بطلان می کشد.
هادی رضوی می گوید تلاش فتحی بر این مبناست که برای بیگناه جلوه دادن امامی تهیه کننده جدید فصل دوم و اینکه سرمایه فیلم پولشویی نیست و پاک است جلوی توقف سریال را بگیرد ولی آنچه باید اتفاق بیفتد می افتد.

رنگ پاشیدن به روی سر در سینمای فیلم سلام بمبئی

1545-72

اخیرا به دلیل موفقیت تجاری فیلم مشترک ایران وهند: «سلام بمبئی» عکس العمل هایی نیز در ایران شروع شده است از جمله گروهی شبانه به روی سردر سینماهایی که فیلم را نمایش می دهند، رنگ می پاشند و پوستر ونام مشخصات فیلم را مخدوش می کنند.
سازندگان فیلم و مقامات سینمایی داخل به این مسئله اعتراض کردند و گفتند فیلم مجوز رسمی دارد و اگر باب طبع بعضی ها نیست چنین اقدامی تعقیب قانونی دارد از سویی می گویند قرار بود چند فیلم همزمان بروی پرده بیاید ولی دو سه فیلم هم آمد و موفق نشد که درواقع با تحریکات این عده، رنگ پاشی ها شروع شده است.
این فیلم را جواد نوروزبیگی تهیه و قربان محمدپور کارگردانی و محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری در آن بازی کرده اند.

4 جایزه جشنواره فیلم جیپور هند برای ایران

1545-73

در نهمین فستیوال «جیپور» هند، 4 جایزه نصیب سینمای ایران شد که جایزه بهترین فیلم به «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی تعلق گرفت و همین فیلم جایزه «رزقرمز» را بخاطر بهترین فیلمنامه به دست آورد.
فیلم وارونگی تا امروز جایزه فستیوال مد ایتالیا را برد و در جشنواره های مختلف در کن، ونکوور، هامبورگ، کمبریچ، دبی و پاریس مورد استقبال منتقدین و مردم قرار گرفت.
در این فیلم علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی بازی دارند.
در جشنواره هنفد فیلم «جنگ و صلح» ساخته پوریا آذربایجانی بهترین فیلم با سوژه قشنگ و چهارمین جایزه به فیلم کوتاه «دختر» ساخته مهرداد حسنی در بخش رقابت بین المللی داده شد.

در سینمای امروز ایران بهره از کلاه گیس قانونی است

1545-74

به دلیل اینکه همه ستارگان زن سینما باید در فیلم ها رعایت حجاب را بکنند و هیچ بخشی از موهایشان پیدا نباشد، کارگردانان زنانی که مجبور هستند برای دوران قبل از انقلاب یا درخارج ایران زنان بدون حجاب را جلوی دوربین ببرند و برای این کار ناچار میشوند از کلاه گیس هایی در رنگهای مختلف بهره بگیرند که البته یکی دو بار نیز باید این موها را آرایش کنند!
اخیرا در فیلم «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری ستاره اول فیلم، فرگل فربخش ناچار شد موهای خود را با نمره 4 بزند و روی آن کلاه گیس برسر بگذارد ولی بهر دلیلی مسئولان سینمایی از حضور فیلم در جشنواره فجر جلوگیری کردند که می گویند بیشتر بخاطر کلاه گیس های زیبایی است که برسر ستارگان فیلم است!

اصغر فرهادی: مردم ایران و امریکا احساسی عمل می کنند و شبیه بهم هستند ولی رسانه ها آنها را دشمن هم می دانند

1545-75

اصغر فرهادی که با فیلم «فروشنده» از ایران در اسکار امسال حضور دارد، در یک جلسه پرشور و پرجمعیت که برای بررسی فیلم های کاندیدای بهترین اثر خارجی تشکیل شده بود به اتفاق 5 رقیب خود از نروژ، سوئد، سویس و کبک کانادا شرکت کرد.
این جلسه که به همت اسکات فاینبرگ نویسنده نشریه هالیوود ریپورتر تشکیل شده بود اصغر فرهادی گفت: از دیدگاه من فستیوال ها هم برای فیلمسازان ما با امتیازات خوبی همراه است و هم می تواند بدلیل کشاندن آنها به رقابت های تنگاتنگ، سینما را به یک ماراتن رقابتی مبدل کنند. خیلی از ما فیلم می سازیم چون عاشق ساختن هستیم و اگر جشنواره ای و جایزه ای هم درکار نباشد ما همچنان به کارمان ادامه میدهیم.
فرهادی که در 2007 با فیلم «درباره الی» جایزه بزرگ برلین و با «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار را برد و اینروزها آماده میشود تا در اسپانیا فیلمی با حضور پنه لوپه کروز و حاویرباردم بسازد.
فرهادی می گوید مردم ایران و امریکا همیشه از زاویه احساسی عمل می کنند و بسیار بهم شبیه هستند و من در حیرتم که چرا رسانه ها اصرار دارند آنها را دشمن هم بشناسانند.

اوم پوری بازیگر هنرمند هندی درگذشت

1545-76

اوم پوری بازیگر معروف هندی تبار که در سال 2014 با بازی در فیلم امریکایی – انگلیسی The Hundred Foot Journey در کنار هلن میرن تا پای کاندیداهای جوایز سینمایی رفت، هفته قبل در سن 66 سالگی در هند درگذشت.
اوم پوری با بازی در فیلم «کالاکالا» در سال 1975 به سینما پیوست و در سال 99 برای فیلم «شرق شرق» کاندیدای اسکار انگلیس شد در فیلم های مختلف در امریکا و انگلیس ظاهر شد و آمیتا باچان او را استاد سینمایی خود معرفی می کرد.
اوم پوری قرار بود در یک فیلم مشترک ایران و هند در تابستان آینده بازی کند.