1547-62

درگذشت کاظم افرندنیا، بازیگر توانا

1547-63

کاظم افرندنیا بازیگر معروف که به دلیل سکته مغزی در آی سی یو بستری شده بود، درگذشت.
«افرندنیا» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه 5 دهه حضور در سینما و تلویزیون را داشت، هفته گذشته به دلیل آنچه پزشکان “مشکوک به خونریزی مغزی” اعلام کرده بودند، راهی بیمارستان شد و صبح روز شنبه (9 بهمن) دار فانی را وداع گفت.
پسر کاظم افرندنیا درگذشت این بازیگر را تایید کرد و گفت: پدرم در آی سی یو و در کما به سر می برد و صبح امروز (شنبه) از دنیا رفت.
«کاظم افرندنیا» در سریال «معمای شاه» نقش تیمسار طوفانیان را ایفا کرده است. او بازیگر ببیش از60 فیلم سینمایی و تلویزیونی است که آخرین آنها با عنوان «جدایی» سال 94 ساخته شد.

محمدعلی کشاورز:
کاش نام آتش نشان ها را جان فشان بگذارند

1547-64

محمدعلی کشاورز بازیگر برجسته و قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر، هفته قبل ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو باآتش نشانان قهرمانی که در این حادثه دچار آسیب شده و یا جان شان را از دست دادند ابراز همدردی کرد و ضمن یادداشتی گفت:
آنها را که می بینم امید در جانم جوانه میزند، اینکه هنوز آدم هایی هستند که چشم شان را روی ناملایمات می بندند و جانشان را در مشت شان می گیرند و ایثار را مشق می کنند.
کاش کسی اسم آتش نشان ها را به جان فشان تغییر بدهد.
ای کاش حواس مان بیشتر به قدیمی ترین برج تهران بود تا در آستانه 53 سالگی اش شاهد سوختن و فروپاشی آن نبودیم و سهم مان از نفس های آخر این برج فیلم گرفتن با موبایل مان نبود، شاید اگر تنها یکی دو نفر قید فیلم گرفتن از این فاجعه تلخ را می زدند مسیر امدادرسانی برای یک ماشین راحت تر می شد.
درکنار آتش نشان های جان فشان، قلبم برای کسبه ای می تپد که دو ماه مانده به شب عید جلوی چشم شان اندوخته هایشان برباد رفت. نکند در میان این شلوغی آنها را از یاد ببریم.

اعتراض شهرام ناظری
در مورد پخش آثارش در صدا و سیمای ایران

1547-65

شهرام ناظری خواننده برجسته ایرانی، هفته قبل در افتتاحیه جشنواره بین المللی اقوام ایرانی در تالار انتظار کرمانشاه گفت: به پخش آثارم در صدا و سیما بدون دادن حق و حقوق و بدون اینکه قراردادی با من داشته باشند اعتراض نمودم.
ناظری گفت تجلیل در کرمانشاه برای من خیلی ارزشمند است، گرچه ما هنرمندان عادت نداریم از ما تجلیل شود و البته ترجیح می دادم با برنامه ریزی منسجم تری انجام می شد. اگر خبر داشتم برخی اساتید موسیقی این بزرگواران برای تجلیل از من آمده اند به آنها زحمت نمی دادم و بهتر بود از تخصص آنها استفاده کنیم.
ناظری در پاسخ به درخواست برای اجرای زنده یک قطعه آواز گفت اگر قول بدهند از تلویزیون پخش نکند می خوانم اصلا اگر می دانستم صدا و سیما پخش می کند نمی آمدم. چون بیشتر هنرمندان از خانه خود، صدا و سیما محروم هستند.

اکبر عبدی از دست دوستان به ترکیه رفت

1547-66

اکبرعبدی کمدین قدیمی سینما و تلویزیون، که از حدود یک سال پیش دچار ناراحتی کلیوی، ریوی و قلبی شده بود، بعد از یک دوره درمان در بیمارستان ها و بعد سفر به شمال ایران به دلیل دوری از هوای آلوده بود، هفته قبل از دست دوستانی که مرتب به عیادت او می آمدند و سبب خستگی شدید و بازگشت بیماری اش می شدند به توصیه پزشک معالج خود، راهی ترکیه شد تا در آنتالیا کنار دریا به استراحت بپردازد.
در این میان جوانی که یک کلیه خود را به دلیل نیاز مالی به عبدی بخشیده است می گوید بعد از عمل جراحی بدلیل ضعف جسمی، کارش را از دست داده است.
«صادق سریع کار» این جوان 24 ساله می گوید برادر عبدی به من مبلغی پرداخت ولی من انتظار کمک و مهر بیشتری از او دارم، چون اینروزها بیکار شده ام جالب اینکه وقتی من کلیه ام را اهدا کردم، خیلی ها فکر کردند من پول کلانی گرفته ام و از من تقاضای وام می می کردند.

محسن چاوشی با «امیر بی گزند»
بهترین خواننده پاپ سال شد

1547-67

خبر اول اختتامیه جشنواره سی و دوم موسیقی فجر امسال، انتخاب محسن چاوشی، خواننده پاپ نام آشنای سال های اخیر است که توانست عنوان برترین خواننده پاپ را در میان نامزدهای موسیقی پاپ این دوره، از آن خود کند. آلبوم امیر بی گزند این خواننده جوان، علاوه بر آنکه در طول جشنواره با استقبال مخاطبان همراه شده بود، نظر مثبت هیات داوران را نیز کسب کرد.
خواننده ای که با سنتوری داریوش مهرجویی مطرح شد و توانست گوی سبقت را از رقبای سرسخت عرصه پاپ ربوده و در فهرست خواننده های محبوب غیر استیجی قرار بگیرد. او خرداد ماه امسال در مصاحبه ای گفته بود که آلبوم امیر بی گزند، روایتی از خودش است و با قطعه کجایی شهرزاد که روایتگر شهرزاد بود، متفاوت است. این آلبوم در فهرست پر فروش ترین آثار موسیقی نیمه اول سال ۹۵ قرار گرفت.
هیات داوران، پس از بررسی آثار کاوه یغمایی (آلبوم منشور)، امیر داداش زاده (آلبوم سلطان)، اشکان ماهری (آلبوم پرگار) و گروه مون هد (آلبوم افق رویداد)، جایزه باربد بهترین موسیقی پاپ با کلام را به آلبوم امیر بی گزند محسن چاوشی اعطا کرد.

بنیامین: گلزار نماد ساختار استاندارد سینمای ایران است

1547-68

بنیامین خواننده محبوب که با وجود پیشنهادات فراوان برای بازی در فیلم، همچنان از سینما دور بود، به قول خودش وقتی در آستانه سفر به هند بودم کارگردان سلام بمبئی به من زنگ زد و قصه فیلم را برایم گفت و من هم دیدم همزمان با سفر من وهمسرم به هند است و از سویی مهمترین گارانتی برای من در این پروژه حضور محمدرضا گلزار بود و من او را به عنوان کسی که نماد ساختار استاندارد سینمای ایران را می شناسد و اگر فیلم دارای امتیازات ویژه نبود گلزار نمی پذیرفت و از سویی من بعنوان بازیگر مهمان در فیلم شرکت می کردم من خودم نقش احمد را دوست داشتم، از سویی همسرم نیز بعد از یک تست، برای نقش خوبی برگزیده شد.
من گلزار را به دلیل توانایی های هنری می ستایم. به او افتخار می کنم.