1553-61

فروش کپی فیلم سینمایی سه چهره یک زن با شرکت ثریا

1553-62

ثریا اسفندیاری دومین همسر آخرین پادشاه ایران، بعد از جدایی به اروپا رفت و در میان حیرت دربار ایران و فامیل و آشنایان خود، به بازی در فیلم پرداخت، که کپی آن فیلم اینروزها در ایران در صدها هزار نسخه چاپ و دست به دست می گردد.
ثریا که بدلیل نازا بودن اش، تن به طلاق داد، ظاهرا در اروپا زندگی آرامی داشت، ولی وقتی با پیشنهاد فرانکو ایندووینا کارگردان ایتالیایی روبرو شد و قرار بازی در فیلم «سه چهره یک زن» را به کارگردانی میکل آنجلو آنتونیونی را گذاشت. با اشتیاق به دنیای سینما آمد با ایندووینا ازدواج کرد که شوهرش در یک سانحه هوایی کشته شد و ثریا هم دور بازیگری را خط کشید

مهران مدیری آلبوم سینگل خود را منتشر می کند

1553-63

مهران مدیری که بعنوان مجری مسلط تلویزیونی، کارگردان و بازیگر سریال های کمدی روز شهرت دارد، بروال روز هنر در داخل، به خوانندگی روی آورد و اولین آلبوم مستقل خود را با ساخته های مهیار علیزاده در آغاز بهار ارائه میدهد.
مهیار علیزاده برای این مجموعه روی اشعاری از مولانا آهنگسازی کرده و چند قطعه بدون کلام نیز از ساخته های او در این آلبوم است.
تیتراژ برنامه موفق «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، با موسیقی علیزاده و صدای مهران مدیری، اولین همکاری این دو هنرمند بود که انعکاس گسترده ای داشت و بخصوص نسل جوان از آن استقبال کرد.

کنسرت بزرگ ناصر چشم آذر

1553-64

ناصر چشم آذر آهنگساز سرشناس، با ارکستر بزرگ «ایستگاه» در فضای جدید ورویدادهای ویژه در تالار وحدت(رودکی) بروی صحنه رفت و با استقبال روبرو شد.
اعضای ارکستر ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی و نوازندگان 50 نفره، همراه گروهی نوازنده مهمان و گروه کر، در کنار چشم آذر به اجرای یکی از پرشورترین کنسرت ها پرداخت.
ارکستر ایستگاه با رهبری نوروزی از اساتید آواز دانشکده کنسرواتوار تهران است و اساس کارشان اجرای موسیقی فیلم است.
ناصر چشم آذر در ماههای گذشته اجراهای پرطرفداری را با حضور نوازندگان و خوانندگان مختلف در تالار وحدت بروی صحنه برده و این بار درفضایی جدید به اجرای برنامه پرداخت.

فاطمه معتمد آریا بیشترین رأی
را در انتخابات خانه سینما آورد

1553-65

رأی بالای فاطمه معتمد آریا در انتخابات جدید هیئت مدیره خانه سینما، نشان داد که جامعه هنری به زنان اعتماد بیشتری دارد و آنها را در انجام فعالیت های جدی، محق تر می داند.
هفته قبل مجمع عمومی عادی خانه سینما با دستور کارگزارش عملکرد هیئت مدیره و بازرس تشکیل شد و بعد از معرفی نامزدها، بصورت کتبی رای گیری شد و سرانجام فاطمه معتمد آریا با بیشترین آرا و با فاصله زیاد با مردان برصدر نشست. کامران ملکی، مرتضی رزاق کریمی، سید علی قائم مقامی، ابراهیم حقیقی، همایون اسعدیان، روانبخش صادقی به عنوان اعضای اصلی و سعید عقیقی و ایمان کریمیان علی البدل شدند.

تقدیر از علی پروین، عطاءالله بهمنش
و خانواده ناصر حجازی

1553-66

1553-67

در دهمین جشنواره فیلم های ورزشی، هفته قبل از چهره های صاحب نام ورزش تقدیر شد و به برگزیدگان تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.
در این مراسم از علی پروین، عطاءالله بهمنش، خانواده ناصر حجازی با عنوان بزرگداشت دو اسطوره و یک خاطره تجلیل شد.
در این مراسم علی پروین، بهناز شفیعی همسر زنده یاد ناصر حجازی و گروهی از چهره های ورزشی حضور داشتند.

فیلم کوتاه انیمیشن ایرانی جایزه فیلم مستقل لندن را برد

1553-68

جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن در جشنواره فیلم مستقل لندن به فیلم ایرانی پیشخدمت ساخته فرنوش عابدی تعلق گرفت.
هدف اهدای این جوایز ماهانه معرفی بهترین کارگردانان، نویسندگان و انیماتورها و بازیگران جوان است و در پایان سال نیز این برندگان ماهانه به رقابت سالانه وارد میشوند.
این فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به عنوان بهترین فیلم پویانمائی جشنواره جایزه گرفت.

مرورى بر جشنواره سى و پنجم فيلم فجر
يادداشتى از آرمين ميلادى، مدير موسسه دريچه سينما و
مدير جشنواره فيلمهاى ايرانى در استراليا

1553-69

1553-70

1553-71

جشنواره سى پنجم فيلم فجر در حالى ماه گذشته در تهران به كار خود پايان داد كه يكى از پر حاشيه ترين جشنواره هاى سالهاى اخير لقب گرفت.
بسيارى از كارشناسان جشنواره ٣٥ ام را بى كيفيت ترين جشنواره ده سال اخير از لحاظ سطح كيفى فيلمهاى منتخب ناميدند. هر چند تا حدودى اين عنوان بستگى به كيفيت توليدات سال سينماى ايران دارد ولى وقتى به ليست فيلمهاى جا مانده و يا انتخاب نشده در جشنواره فجر امسال نگاهى گذرا مى اندازيم با منتقدان هم نظر مى شويم كه علاوه بر افت كيفى فيلمهاى ساخته شده سال ٩٥ در مقايسه با فيلمهاى ارايه شده در دو-سه سال اخير، محافظه كارى هيات برگزار كننده جشنواره كه آخرين دوره خود را نيز پشت سر مى گذارد باعث شد كه چند فيلم خوب و يا نسبتا بهتر در مقايسه با فيلمهاى انتخاب شده از جشنواره جا بمانند. از جمله اين فيلمها مى توان به فيلمهاى زرد ساخته اول مصطفى تقى زاده، هجوم ساخته سوم شهرام مكرى و كاناپه ساخته جنجالى كيانوش عيارى اشاره كرد.
نكته اى كه در جشنواره ٣٥ ام مشهود بود افت چشمگير فيلمسازان پيش كسوت و پيشى گرفتن فيلم سازان جوانتر از آنها بود. فيلمهاى فيلمسازان با سابقه اى چون فريدون جيرانى (خفگى)، عليرضا داود نژاد (فِرارى)، پوران درخشنده (زير سقف دودى) و مسعود كيميائي (قاتل اهلى)، فيلمهاى راضى كننده اى نبودند. شايد در اين ميان فرارى داود نژاد كه جايزه سيمرغ بهترين بازيگر مرد را براى محسن تنابنده از آن خود كرد و خفگى جيرانى كه به نسبت سن و سال و كارهاى قبلى كارگردانش تجربه اى جسورانه و نو به حساب مى آيد كمى اميدوار كننده تر بود.
از فيلمسازان و فيلمهاى شاخص جشنواره ٣٥ مى توان به رگ خواب با بازى ليلا حاتمى (برنده سيمرغ بهترين بازيگر زن) و كارگردانى حميد نعمت اله كه در ميانه مسير فيلمسازيش است، بدون تاريخ بدون امضا ساخته دوم وحيد جليلوند (برنده سيمرغ بهترين كارگردانى) كه گمان مى رود با تدوين مجدد فيلم بهترى از نسخه ارايه شده به جشنواره از آب در آيد، نگار ساخته متفاوت رامبد جوان و ماجراى نيمروز ساخته محمد حسين موحديان (برنده سيمرغ بهترين فيلم) اشاره كرد.
از ميان فيلمهاى فيلمسازان اول هم كه امسال به طور نسبى عملكرد خوب و اميدوار كننده اى را نشان دادند مى توان به فيلمهاى ايتاليا-ايتاليا، شماره ١٧سهيلا، تابستان داغ و بيست و يك روز بعد اشاره كرد كه فيلمهايى قابل اعتنايى بودند و نويد حضور نسل خوب فيلمسازان آينده را مى دهد.
به هر حال بايد منتظر بود و ديد كه با مجموعه فيلمهاى امسال فجر و فيلمهايى كه بعد از فجر بيرون خواهند آمد سينماى ايران چه موفقيتهايى در عرصه بين المللى در سال ٢٠١٧ كسب خواهد كرد.