1555-82

چهره های معروف سینما و تئاتر و رادیو تلویزیون و رسانه ای در ایران

که در سال 1395 به سفر ابدی رفتند

1555-88

در سال گذشته چهره های معروف و محبوبی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در ایران با زندگی وداع گفتند که هرکدام از خود فیلم ها و سریال های بسیاری به یادگار گذاشتند.
نام هایی چون: جمشید ارجمند، کاظم افرندنیا، جعفر والی، علی معلم، عباس کیارستمی، محمد زرین دست، ثریا حکمت، داود رشیدی، محسن سیف، پرویز شاهین خو، پروین صبری، دنیا فنی زاده، اصغر بیچاره، حسن جوهرچی، حمید سبزواری، احمد مسروری، ملیحه نیکجومند، علی وزینی، نیما طباطبایی، رضا رستمی، نصرت الله طلایی، علیرضا قومی.
یادشان و آثارشان ماندنی است.

موی سر ستارگان زن را سانسور کردند

1555-83

در سریال تازه عاشقانه ایران، که اینروزها سومین قسمت آن پخش میشود مامورین سانسور کلیه ستارگان زن را مورد ممیزی قرار دادند و بخشی از موهایشان را سانسور کردند!
همزمان با پخش سومین قسمت «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هاوی مردم متوجه شدند اصلاحاتی در نماهای کلوزآپ بازیگران زن شده، که شامل ستارگان اصلی سریال: مهناز افشار، پانته آ بهرام، ساره بیات، بهاره کیان افشار، سارا رسول زاده است.
این اقدام را بازرسان سانسور بازبینی سریال با کمک متخصصین کامپیوتر و ادیت دیجیتالی انجام داده اند که در نوع خود نوبر است.

خوانندگی زنده یاد خسرو شکیبایی
با سروده های زنده یاد سپهری

1555-84

یک آلبوم جدید و متفاوت اخیرا در ایران منتشر شده که هر دو خالق آن در میان ما نیستند. خسرو شکیبایی بازیگر پراحساس سینما و تلویزیون، در آلبومی بنام «مسافر» اشعار سهراب سپهری را خوانده و بقول دست اندرکاران خوب هم خوانده است.
محمدرضا احمدیان آهنگسازی و تنظیم این مجموعه را عهده دار شده است.
شکیبایی قبلا آلبومهایی بصورت دکلمه ارائه داده بود و همچنین در سالهای قبل از بازیگری و معروفیت اش شعر صدای پای آب سهراب سپهری را خوانده بود که کاست آن دست به دست در بین علاقمندان می گشت و این آلبوم اخیر نیز با استقبال پرشوری هم مواجه شد.

درگذشت 3 چهره معروف در آستانه نوروز

1555-85

به دنبال درگذشت علی معلم، دو چهره نامدار دیگر از جمع هنرمندان داخل ایران، بدور از انتظار دوستان و دوستداران شان درگذشتند.
خسرو شجاع زاده بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که با بازی اخیر خود در پدرسالار و هشت بهشت به موفقیت ممتازی دست یافته بود، در 71 سالگی بدلیل سکته مغزی، ناشی از ناراحتی تنفسی با زندگی وداع گفت.
هنرمند جوان ومعروف دیگر افشین یدالهی ترانه سرا، شاعر معروف بود که در 48 سالگی در یک حادثه رانندگی جان باخت.
یدالهی در ضمن پزشک متخصص اعصاب و روان هم بود.

ایران کنترا سریال تازه شبکه آمازون

1555-86

شبکه آمازون اینروزها مقدمات ساخت یک مینی سریال و یا فیلم سینمایی تلویزیونی را آماده می سازد که به ماجرای جنجالی ایران کنترا مربوط است، که زمان ریاست جمهوری ریگان رخ داد.
ماجرای فیلم به سرگرد الیورنورث و مک فارلین که دو عضو شورای امنیت ملی امریکا در سالهای 85 تا 87 بودند مربوط است که دولت امریکا در ازای فروش اسلحه به ایران، آزادی گروگان های امریکایی در لبنان را می خواست و در ضمن به شورشیان کنترا در نیکاراگوئه کمک مالی بشود که ماجرا به محاکمه الیورنورث و برکناری مک فارلن منجر شد.
در این فیلم قرار است کالین فارل نقش الیورنورث را بازی کند و یورگس نتیموس آنرا کارگردانی می کنند.

امسال فیلمسازان خارج از ایران در کن شرکت جدی دارند

1555-89

اخیرا با توجه به اخباری که درباره جشنواره کن میرسد، به احتمال زیاد با وجود 8 فیلم ارسالی از ایران، شانس حضور آنها در بخش های مختلف جشنواره هفتادم کن وجود ندارد.
خبرجالب اینکه گروهی از فیلمسازان ایرانی مقیم خارج با فیلم های خود شانس حضور در کن را پیدا کرده اند، از جمله حسین خندان با فیلم «در انتظار کیارستمی» که در چین ساخته، «تهران تابو» اثر علی سوزنده در آلمان ساخته شده و «پیش از پایان تابستان» ساخته مریم قرمقین ساخته در فرانسه که اولین فیلم ایشان به حساب می آید

مهناز افشار درباره گوگوش و
درباره اتهامات شوهرش حرف میزند

1555-90

مهناز افشار که شباهت خاصی به گوگوش ستاره جاودانه دارد، همیشه مورد توجه و کنجکاوی بوده است و به گفته خیلی ها همین شباهت کار او را در سینما آسان تر کرده است.
خود مهناز افشار می گوید در دوران دبیرستان عکس های خانم گوگوش را امضا می کردم و می دادم به پسرهای محل، بعدها که خود گوگوش را از نزدیک دیدار کردم، کلی با هم گفتیم وخندیدیم و کیف کردیم.
بازیگر 39 ساله سینما درباره شوهرش یاسین رامین، پسر معاون احمدی نژاد و بازداشت او بدنبال شکایت هلال احمر و بعد آزادی او با وثیقه میلیاردی، می گوید وقتی می گویم شما دزدی! هیچکس از جامعه از من نمی خواهد ثابت کنم پس برای این جامعه نمیشود توضیح داد پس راه من سکوت است و اثبات حقیقت در زمان، به وقتش پاسخ خواهم داد.
وقتی با یاسین ازدواج کردم می دانستم این کار من تاوان دارد، روح مرا زخمی کردند و این زخم مرا ساخت، من صبر کردم، من او را دوست داشتم و بابت دوست داشتن تاوان دادم.