1556-75

درگذشت دو پیشکسوت موسیقی

1556-76

عباس خسروی نوازنده با سابقه و پیشکسوت ویلن و از اعضای سابق ارکستر موسیقی ملی ایران، هفته قبل براثر سکته مغزی و ناراحتی ریوی (مشکل بزرگ همه هنرمندان در ایران) درگذشت.
عباس خسروی ابتدا به دلیل ناراحتی ریوی و آلودگی هوا، به بیمارستان انتقال یافت و بعد از چند روز براثر سکته مغزی با زندگی وداع گفت. خسروی زمان سفر ابدی 77 ساله بود.
دومین هنرمند پیشگام «طلیعه کامران» نقاش و نوازنده قدیمی سنتور بود که بعد از یک دوره بیماری سرطان در سن 85 سالگی درگذشت. طلیعه سالها نزد بزرگان موسیقی چون حسین تهرانی، روح الله خالقی و ابوالحسن صبا تعلیم دیده بود.

بعد از حدود 40 سال
ماجرای کنسرت های ناصر مسعودی در ایران

1556-77

بعد از 40 سال، ناصر مسعودی خواننده محبوب آهنگهای گیلکی و بزمی، بروی صحنه کنسرت ها میرود.
ناصر مسعودی سالها ممنوع از خواندن بود، بعد که اجازه خوانندگی اش داده شد خود میلی به فعالیت نداشت، تا در یک برنامه تلویزیونی، صدها نفر خواستار بازگشت او به صحنه شدند و در یک جشن نوروزی نیز مردم او را محاصره کرده و خواستند تا دوباره بخواند و اینک استاد ناصر مسعودی بعد از 40 سال دوری از صحنه، تور کنسرت های خود را آغاز می کند.

فیلم های ایرانی درجشنواره ها

1556-78

فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی، در بخش مسابقه منتقدین جشنواره ژنو شرکت می کند.
جشنواره ژنو بیست و سومین دوره خود را می گذراند و از 12 تا 20 فروردین در سویس برگزار می شود. فیلم «دختر» در جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر (فرهاد اصلانی) را بدست آورد. و در جشنوار «باتومی» گرجستان و جشنواره «گویا» در هند و جشنواره «داکا» در بنگلادش نیز همین جوایز را صاحب شد.
دراین میان فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در چهل و یکمین فستیوال فیلم «کلیولند» در امریکا به نمایش درآمده و همچنان بنابه تقاضای تماشاگران، نمایش آن ادامه می یابد.

همسر دکترافشین یداللهی
ناگهان بدنبال شوهرش رفت

1556-79

5 روز به عید مانده، دکتر افشین یداللهی پزشک و شاعر و ترانه سرا و نویسنده جوان و معروف داخل ایران به دنبال یک تصادف خونین در جاده هشتگرد جان باخت.
در این حادثه شبنم رحمتیان همسرش و برادر همسرش به بیمارستان انتقال یافتند و شبنم در تمام مدت در بیمارستان، از پیوستن به همسرش حرف میزد و سرانجام دو هفته بعد با وجود تلاش پزشکان بدنبال همسرش رفت و پزشکات تائید کردند که شبنم در رفتن اصرار داشت و قصد کشیدن دستگاه های نجات بخش خود را داشت.

گلزار خوانندگان را به سینما و تلویزیون می کشاند

1556-81

محمدرضا گلزار بازیگر محبوب سینما و تلویزیون در ایران، به دنبال کشاندن بنیامین خواننده روز به بازی در فیلم «سلام بمبئی» اخیرا فرزاد فرزین را هم به سریال «عاشقانه ها» برده و فرزین آهنگهایی نیز درآن سریال خوانده است. البته فرزین قبلا هم در فیلم هایی چون سگ های پوشالی بازی کرده بود.
همانطور که می دانید گلزار قبل از بازیگری بعنوان خواننده و نوازنده با گروه های موسیقی همکاری داشت.

در ایران محدودیت سنی برای فیلم ها وجود ندارد

1556-82

هفته قبل وقتی پیمان معادی بازیگر سرشناس سینما در یک مصاحبه تلویزیونی از محدودیت سنی برای دیدن فیلم ها گفت و اینکه من اجازه نمی دهم بچه هایم به دیدن فیلم هایی بروند که با سن و سال آنها مناسب نیست وخیلی ها پرسیدند چرا؟ چون در ایران هنوز برای دیدن فیلم ها از هر نوعی، محدودیت سنی وجود ندارد، موضوع Rated: R و یا Rated:PG برایشان روشن نیست و بچه ها در هر سن و سالی به اتفاق پدر و مادر به دیدن فیلم هایی میروند که ابدا مناسب سن و سال و فهم آنها نیست.
گویا تازه مسئولین نمایش در ایران به این فکر افتاده که برای فیلم ها محدودیت سنی تعیین کنند.

ببری بازوی بازیگر ایرانی را گاز گرفت

1556-83

اخیرا یک بازیگر ایرانی، زمان بازی در یک فیلم تازه، به دلیل گاز گرفتگی یک ببر، بازویش به شدت زخمی شد.
مهران رجبی می گوید به دیدار مایای ببر رفتم، بنظرم آمد نسبت به گذشته خیلی بزرگ شده و در یک فرصت کوتاه بازوی مرا به دندان گرفت و زخمی کرد، ولی بعد از چند لحظه کوتاه آمد وآنرا رها کرد ولی من کم مانده بود قالب تهی کنم. قبلا با مایا دیدار داشتم، ولی احساس کردم دیگر نمیشود سربسرش گذاشت و همین که با یک گاز مرا رها کرد خدا را شکر می کنم.

تقدیر از عباس کیارستمی در جشنواره فیلم مراکش

1556-84

در جشنواره فیلم مراکش که همه ساله از 16 تا 19 فروردین در شهر طنجه در مراکش برگزار میشود، در بخش سینمای جهان، از زنده یاد عباس کیارستمی تقدیر بعمل می آید.
پرویز جاهد منتقد فیلم، رئیس هیئت داوران این جشنواره و للفوافی منتقد فرانسوی مراکشی تبار، محمد امین کرخی منتقد فیلم، و شاعر عراقی درباره جایگاه کیارستمی در سینمای معاصر جهان سخن خواهند گفت. محمد امین کرخی که به زبان فارسی تسلط دارد اخیرا مجموعه اشعار «باد و برگ» سروده کیارستمی را به عربی ترجمه و در اسپانیا انتشار داده و درهمین جشنواره آنرا ارائه میدهد. در این جشنواره در ضمن 17 فیلم کوتاه که شاگردان کیارستمی در سراسر جهان تهیه کرده، خواسته اند پاسخگوی زحمات و تعلیمات استاد خود باشند به نمایش در می آید.