1557-75

بعد از39 سال دوری از صحنه
ایرج تور کنسرت های خود را آغاز کرد

1557-76

بعد از 39 سال دوری از صحنه کنسرت ها، ایرج خواننده نامدار قدیمی، اجرای کنسرت های زنده خود را شروع کرد.
ایرج اخیرا کتاب زندگی نامه خود را بنام «زندگی نامه حسین خواجه امیری(ایرج) نابغه آواز ایران انتشار داد. در سال 1395 در بندرعباس و اصفهان کنسرت هایی اجرا کرد که موفق بود اینک تور سراسری کنسرت های خود را از شهر قزوین آغاز می کند. خیلی ها انتظار دارند در برخی از کنسرت ها پسرش احسان نیز با او همصدایی کند.

40 نویسنده جهانی تصویرگری
داستان های خود را به ایرانیان سپردند

1557-77

هنر وخلاقیت هنرمندان، نقاشان، گرافیست های ایرانی سبب شد تا اخیرا 40 نویسنده معروف جهانی، طرح و تصویرهای کتاب های جدید خود را به آنها بسپارند.
مهدی مقیسه مسئول انتشارات علمی و فرهنگی ایرانی با حضور در نمایشگاه کتاب بلونیا، پروژه «دنیا خانه من است» را کلید زد و براساس آن قرار است 40 نویسنده از سراسر جهان، داستان های فولکلور سرزمین خود را به دست تصویرگران ایرانی این انتشارات بسپارند.
این انتشارات جهت خریداری کتاب 12 نویسنده و ناشر از انگلیس، هلند، فرانسه، چک را به مراحل امضا برساند.

لوریس چکناواریان:
هر کجا هستید کالای ایرانی خریداری کنید

1557-78

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکسترهای بزرگ که اینروزها در ایران بسر می برد در یک مصاحبه گفت عید ایرانی بهانه ای است تا کالای ایرانی بخریم.
سازنده سمفونی «پرسپولیس» گفت اخیرا کالاهای ایرانی با داشتن کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی، قابل عرضه در سراسر گیتی است و بهتر اینکه همه ایرانیان در هر منطقه دنیا، اقدام به خرید کالاهای ایرانی کنند و در ضمن در داخل ایران با رفتن به سینما، تئاتر، کنسرت، گالری و حضور در میدانهای ورزشی هنر و قهرمانان را حمایت کنند.

گلزن پرسپولیس خواننده گروه لیان شد

1557-81

مهدی طارمی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران، در مراسمی که در بوشهر برپا شده بود بعنوان خواننده گروه لیان روی صحنه رفت.
مهدی طارمی گلزن بوشهری تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در مراسمی که گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در آن حضور داشت به اجرای برنامه پرداخت و با استقبال حاضرین نیز روبرو شد.

فروش فیلم فروشنده تا امروز بالای 10 میلیون دلار است

1557-82

فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی در طی هفته های گذشته، بالای 10 میلیون دلار در سراسر جهان فروش رفته است.
فروشنده برنده جایزه اسکار بهترین فیلم به زبان خارجی، از آخرژانویه از سوی کمپانی «کوهن میدیا» روی پرده سینماهای امریکا آمد و اینک در 155 سینما نمایش داده میشود وبالای 2 میلیون و 348 هزار دلار بلیط فروخته است. همین فیلم در فرانسه بالای یک میلیون و 841 هزار و ایتالیا 828 هزار دلار، اسپانیا بالای 546 هزار دلار فروش داشته و در ضمن در ایران نیز 14 میلیارد تومان برابر با 2/4میلیون دلار یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران شد و در مجموع فروش سراسری در جهان بالای 10 میلیون دلار شده و البته هنوز نمایش آن ادامه دارد و از 6 اپریل دردانمارک، هنگ کنگ، آذربایجان، مالزی، ژاپن، بلغارستان به نمایش در می آید.

فیلمی از زندگی یک عضو گارد جاویدان شاه

1557-83

اینروزها امیراصانلو کارگردان با سابقه، در حال ساختن یک فیلم مستند بلند بنام : «پدر، پسر،گلوله» است که روایتگر تغییر و تحول زندگی یک جوان رودباری است که در زمان شاه، بعنوان عضو گارد جاویدان خدمت می کرد و بعد از انقلاب وقتی جنگ ایران و عراق آغاز شد، داوطلبانه به جبهه رفت و جنگید سپس پسرش در جنگ شرکت کرد.
امیر اصانلو می گوید برای فیلمبرداری از مناظر زیبای رودبار رفته بودیم در آنجا با یک نانوا بنام صادقی آشنا شدیم که در اصل دوران بازنشستگی خود را با این شغل پر کرده بود خودش برایمان توضیح داد عضو گارد جاویدان شاه بوده و در جنگ ایران و عراق از خود رشادت به خرج داده، تصمیم گرفتم زندگیش را به صورت فیلم مستند در آوریم بخصوص که پسرش هم در جنگ ناپدید شده است.

شایعه مرگ هنرمندان بروی سوشیال میدیا

1557-84

اخیرا گروهی بیکار بروی سوشیال میدیا در ایران هرروز خبر مرگ یک هنرمند معروف را اعلام می کنند تا بقولی گروهی را به سوی خود جلب کنند.
رضا رویگری هنرمند سینما و تلویزیون، این هفته شایعه درگذشت خود را بروی سوشیال میدیای داخلی تکذیب کرد و گفت من جزو قربانیان بسیار این آدمهای مزاحم هستم، که بدون توجه به عواقب انتشار این خبرها مرتب خانواده ها و دوستداران هنرمندان را به دلهره و ترس واندوه می کشانند.

جنجال تبلیغ بانک ایرانی در کنسرت شهرام

1557-85

نصب نام یکی از بانک های ایرانی در سالن کنسرت شهرام شب پره در دو کشور همسایه ایران، در درون جنجال آفرید.
تبلیغ این بانک یا صرافی وابسته به بانک صندوق ذخیره فرهنگیان، یک ایجنت تبلیغاتی بصورت یک آگهی در کنسرت شهرام جای داد ولی با اعتراض گسترده مقامات دولتی و بانکی داخل ایران روبرو شد.
بعدا عنوان شد براثر اشتباه این کار صورت گرفته ولی در اصل استقبال از کنسرت های شهرام، سبب شده بود تا آن ایجنت تابلوی صرافی را در سالن جای دهد.

شبکه یورو نیوز فارسی تعطیل شد

1557-87

مسئولان شبکه یورونیوز اعلام کردند بخش فارسی این شبکه بکلی تعطیل میشود.
یورونیوز از اول اردیبهشت ماه برابر با 21 اپریل با تغییرات اساسی در پخش برنامه های خود تصمیم به تعطیلی بخش فارسی گرفت و درباره علت قطع پخش آن، مشکلات مالی عنوان شده است. پخش برنامه های سابق و موقتی در ماهواره هات برد ادامه می یابد ولی از اول اردیبهشت برای همیشه تعطیل میشود.