1559-54

کیومرث منشی زاده شاعر نامدار درگذشت

1559-45

هفته قبل کیومرث منشی زاده شاعر پیش کسوت در آستانه 80 سالگی در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت خانواده منشی زاده علت را سکته مغزی اعلام کردند که با عفونت ریه همراه شده بود.
منشی زاده که در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد متولد 1317 جیرفت کرمان بود و آثاری چون «سفرنامه مرد مالیخولیا» «رنگ پریده» و یک شعر بلند «قرمزتر از سفید» و گزیده اشعار و کتاب «حافظ حافظ» از او برجای مانده است. منشی زاده بدلیل به کارگیری اعداد و نشانه های ریاضی در آثارش به شاعر ریاضی شهرت داشت.
منشی زاده در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و در رشته ریاضیات و فیزیک از دانشگاه های امریکا فارغ التحصیل شده بود داریوش مهرجویی مستند سینمایی «شعر رنگی» را به کارگردانی وحید محمدی فر، تهیه کرده و او را ستوده بود.

تجلیل دیکاپریو از ملاله یوسف زی

1559-47

هفته قبل لئونارد دیکاپریو بازیگر برجسته امریکایی بروی توئیتر خود از ملاله یوسف زی بخاطر دریافت عنوان پیام آور صلح تجلیل نموده و به او تبریک گفت.
ملاله که در اکتبر سال 2012 در 14 سالگی بخاطر تلاش جهت پیشبرد آموزشی دختران در پاکستان با گلوله ای از سوی طالبان به سرش تا پای مرگ رفت، دو سال بعد به دریافت جایزه صلح نوبل بخاطر تلاش در راه آموزش نوجوانان نائل آمد.
جایزه پیام آور صلح در سال 2011 از سوی سازمان جهانی دیده بان حقوق بشر اهدا میشود و امسال ملاله شانس آنرا داشت.

بدبیاری و حوادث گوناگون
برای بازیگران سریال معمای شاه

1559-48

درست از روزی که سریال معمای شاه جلوی دوربین رفته، بازیگران آن دچارحوادث گوناگون شده اند.
تا امروز جعفر والی بازیگر قدیمی و ایفاگر نقش حساس این سریال به دلیل عفونت ریه در گذشته، نیلوفر خرم نیک ایفاگر نقش لیلی امیرارجمند نیز به دنبال بیماری ناگهانی با زندگی وداع گفت، بدنبال آن سیروس تقی نژاد و خسرو فرحزادی و ولی الله مومنی 3 بازیگر قدیمی که به مجرد شروع بازی در این سریال دچار ناراحتی قلبی شده و قبل از پخش سریال از دنیا رفتند. آخرین بازیگر این سریال که دچار یک بدبیاری شده، اصغر معینی ایفاگر نقش دکتر مصدق است که بدلیل بیماری پیشرفته سرطان در بیمارستان درد می کشد.
دراین میان گروهی در ایران می گویند این سریال دچار طلسم شده و بدبیاریها و مرگ بازیگران را با خود دارد.

تهیه فیلمی از زندگی ماندلا در ایران

1559-49

گروهی از دست اندرکاران جوان سینما در ایران به ساخت فیلمی درباره نلسون ماندلا دست زده اند که فیلم اینروزها در مراحل نهایی خود می باشد.
میثم شاه بابایی کارگردان، مهدی کریمی تفرشی تهیه کننده و مهتاب کرامتی بازیگر فیلم اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره فیلم گفتند که این پروژه قرار بود، حضور فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا را هم در خود داشته باشد که با درگذشت او، مسئله منتفی شد ولی در نهایت چون ماندلا را سمبلی از صلح و صبوری میشناسند، اقدام به ساخت فیلم کردند که به روایتی مستند و فیلم باهم آمیخته ان و قرار شده فیلم ابتدا در امریکا روی پرده برود.

شهرام ناظری: موسیقی اینروزها سطحی،
عجولانه و بی کلاس است!

1559-50

شهرام ناظری خواننده برجسته موسیقی کلاسیک در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت شدیدا موسیقی اینروزهای ایران را مورد انتقاد قرار داد.
ناظری گفت من 30 سال است که به تلویزیون نرفته ام و اجازه سخن گفتن در این رسانه را ندارم ولی هر بار که در جمع دانشجویان و دانشگاهیان می آیم حرف دلم را میزنم.
ناظری گفت بسیاری از موسیقی هایی که اینروزها می شنویم سطحی، عجولانه و بی کلاس است و کمتر موسیقی جدی می شنویم، حتی موسیقی که از تلویزیون پخش می شود معمولا در سطح پائینی قرار دارد.
در این مراسم از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده سرشناس و افشین یداللهی تجلیل شد.

کنسرت های ناظری ها با موفقیت پیش میرود

1559-51

تورکنسرت های شهرام ناظری و حافظ ناظری پدر و پسر هنرمند، در ایران با موفقیت پیش میرود و همه جا با استقبال مردم بویژه نسل جوان روبروست.
این تور در اصل برپایه آلبوم پر سروصدای حافظ ناظری «ناگفته Untold» اجرا میشود و آخرین آن در تاریخ 7 اردیبهشت در مجموعه ورزشی کرج اجرا شد.
این کنسرت ها به تقاضای دوستداران ایندو که موفق به حضور در کنسرت های تهران نشدند، اجرا شد و بدلیل تلفیق موزیک شرق وغرب و هم آوایی دو چهره محبوب موسیقی، با اقبال همراه است.
همانطور که میدانید آلبوم Untold از سوی کمپانی سونی در سراسر جهان ارائه شد و چند هفته صدرنشین پرفروش ترین آثار کلاسیک بود.

ایرج: توقع چنین کنسرتی را در قزوین نداشتم

1559-52

استقبال از کنسرت ایرج خواننده قدیمی در قزوین، این خواننده را هفته قبل چنان به هیجان آورد که روی صحنه بغض کرده گفت مردم عزیز. من سالها بود توقع چنین استقبال و نظم را در کنسرت خود داشتم و امشب به این آرزو رسیدم.
ایرج بعد از حدود 20 سال دوری از صحنه رسمی کنسرت ها، اولین بار سال قبل در بندر عباس روی صحنه رفت و این طلسم را شکست و سپس دومین کنسرت را در جزیره کیش اجرا کرد و هفته قبل برای سومین بار در قزوین به روی صحنه رفت که هیچ خواننده دیگری همراه نداشت و خود همه لحظات روی صحنه، به خواندن مشغول بود و چند آهنگ خاطره انگیز قدیمی ها را نیز اجرا کرد و اشک به چشمان حاضرین آورد و مردم کلی صحنه را گلباران کردند.

662 نفر در سوئیس و 5 نفر در ایران
یاد چاپلین را زنده کردند

1559-53

در شرایطی که 662 نفر با گریم چارلی چاپلین، سالروز تولد این نابغه سینما را در موزه دنیای هنر در سوئیس جشن گرفتند و در صد و بیست وهشتمین سالگرد تولد او با لباس ها و گریم های خاص در 16 اپریل گردهم آمدند، در ایران هم دو سه بازیگر تیاتر، شبی را بنام چارلی برپا داشتند و با گریم او صحنه هایی از فیلم های معروف او چون: پسربچه، دوش فنگ و سیرک را زنده کردند.
چارلی از بزرگترین کارگردانان، آهنگسازان و بازیگران فیلم های کمدی درعصر هالیوود کلاسیک و صامت بود و در سال 1889 در لندن به دنیا آمد و در سال 1977 در سن 88 سالگی در سویس درگذشت.