1561-59

امیرتتلو خود را به پلیس تهران تسلیم می کند

1561-60

امیر تتلو خواننده جنجالی که به اتهام به بیراهه نشاندن نسل جوان دستگیر شده بود، درآهنگی بازپرس خود را تهدید کرد و همین سبب بازداشت دوباره اش شد.
بعد از مدتی چند نفر با گروه گذاشتن سندهایی او را موقتا آزاد کردند و این هفته تتلو اعلام کرد این افراد می خواهند سندهای خود را پس بگیرند و اوناچار است خود را به پلیس معرفی کرده و به زندان برگردد.
آخرین بار تتلو دوماه در زندان بود و حرف از حکم حبس ابد او میزدند و هنوز معلوم نیست سرنوشت او چه خواهد شد.

5 فیلم ایرانی در بازار جشنواره کن

1561-61

1561-62

امسال 5 فیلم پرفروش ایرانی در بخش بازار جشنواره بین المللی کن عرضه میشود.
فیلم های: «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله، «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده، «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج زاد، « یک کامیون غروب» ساخته ابوالفضل صفاری و «ماکی» ساخته نغمه شیرخان، که از سوی «دریم لب» به مدیریت شیرین میرشب در هفتادمین سالگرد کن به خریداران فیلم در سراسر جهان ارائه میشود.

تجلیل از رضا عبدی گوینده و بازیگر قدیمی

1561-63

هفته قبل به مناسبت سالگرد رادیو در ایران، هنرمندان جوان وهمچنین با سابقه به دیدار یک چهره قدیمی رادیوو تیاتر وسینما رضا عبدی رفتند و در واقع شب بزرگداشتی برایش برپا ساختند و بخاطر 6 دهه فعالیت هنری، به او خسته نباشید گفتند.
رضا عبدی 87 ساله در سالهای دور در برنامه «صبح های جمعه» در نقش های مختلف چون آمیز عبدالطمع و عبدل بیزینس حرف میزد و سابقه بازی در 40 فیلم سینمایی دارد و جالب اینکه هنوز گاه در رادیو فعالیت دارد.

سالن های سینما بسبک مگا سینمای هالیوود در ایران

1561-64

اینروزها سرمایه گذاران، به ساختن مجموعه های سینمایی به سبک و سیاق مگا سینماهای امریکایی پرداخته اند که اولین مجموعه بنام سپنتا در شهرک غرب تهران راه اندازی شده که در آن 6 تا 10 سالن سینما جای دارد و در مسیر فری وی ها امکان رفت و آمد اهالی منطقه را فراهم ساخته است.
اولین مجموعه مگاسینما در کرج به زودی افتتاح می شود که در آنها شهر کتاب، گالری های نقاشی و مراکز تفریحی بچه ها نیز جای دارد.

ماجرای کپی‌برداری اصغر فرهادی از بیضایی چه بود؟

1561-65

سینماروزان:تقریبا یک سال بعد از آن هیاهو شهلا لاهیچی مدیر انتشارات روشنگران و ناشر رسمی آثار بیضایی در ایران در گفتگو با «شرق» به صراحت به گرته برداری فرهادی از «حقایق…» اشاره کرده و بیان داشته است: شما این تأثیر کتابِ «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» نوشته بیضایی را روی آخرین اثر فرهادی، فیلمِ «فروشنده» می‌بینید، اثری که اسکار گرفت و مایه افتخار همه ما ایرانیان شد و این ابدا اشکالی ندارد.
حدودا یک سال پیش و بعد از هیاهوی پیش آمده بر سر نمایش «فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره کن و هویدا شدن کلیت داستانی فیلم بود که سینماروزان در گزارشی تفصیلی به گرته برداری فرهادی از یکی از آثار مهم بهرام بیضایی با عنوان «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» اشاره کرد.
با این حال در آن زمان فرهادی برای آن که شباهت با آن فیلمنامه دردسرساز نشود سعی زیادی کرد که پای آرتور میلر را به فیلمش باز کند و غلامحسین ساعدی را به اثرش ربط دهد؛ ارتباطاتی که مانند منگنه کردن اشیاء بی‌ربط به هم بود!
حالا تقریبا یک سال بعد از آن هیاهو شهلا لاهیچی مدیر انتشارات روشنگران و ناشر رسمی آثار بیضایی در ایران در گفتگو با «شرق» به صراحت به گرته برداری فرهادی از «حقایق…» اشاره کرده و بیان داشته است: شما این تأثیر کتابِ «حقایق درباره لیلا دختر ادریس» نوشته بیضایی را روی آخرین اثر فرهادی، فیلمِ «فروشنده» می‌بینید، اثری که اسکار گرفت و مایه افتخار همه ما ایرانیان شد و این ابدا اشکالی ندارد.
اینکه لاهیجی که یک ناشر است از بی مشکل بودن این تأثیرگذاری سخن گفته جای سپاس دارد و البته امیدواریم این تأثیرپذیری که در «فروشنده» حتی بدون ذکر نام بیضایی صورت گرفته درباره دیگر تأثیرپذیریهایی که ممکن است توسط گمنامان هنر صورت گیرد نیز همین اندازه راحت هضم شود!

همایون شجریان عکس‌های تازه‌ای از پدر منتشر کرد
محمدرضا شجریان در باغ هشتگرد

1561-66

از نوروز سال گذشته که محمدرضا شجریان طبق روال معمول پیام نوروزی خود را منتشر کرد تا کنون، دوستداران خسرو آواز ایران، هر روز در انتظار انتشار عکس و خبری از احوال او هستند. آن پیام، طبق روال معمول هر ساله منتشر می‌شد، اما خبری که استاد از حال خود داد، به هیچ عنوان معمول نبود. محمدرضا شجریان آن روز به دوستدارانش گفت که مهمان چندین ساله‌ای دارد که بالاخره او را مجبور کرده مدتی دست از برگزاری کنسرت بردارد و به مبارزه‌اش برود. در این مدت، هر روز رسانه‌ها و مردم در انتظار شنیدن خبری خوش از حال جسمی شجریان هستند.
در تازه‌ترین خبر، همایون شجریان، چهار عکس از پدر منتشر کرده و نوشته که این عکس‌ها هجدهم اردیبهشت‌ماه، در باغ استاد در هشتگرد ثبت شده است. عکس‌ها نشان از بهبود نسبی شجریان دارد؛ او به باغی رسیدگی می‌کند که دست‌پرورد خود اوست. آرزومند بهبود کامل حال محمدرضا شجریان و بازگشت او به صحنه موسیقی هستیم. همایون در اینستاگرام نوشته:

1561-67