1563-39

درگذشت مادر محبوب فیلم های هندی

1563-40

ریمالاگو که با ایفای نقش مادری مهربان و فداکار در فیلم های هندی به شهرت رسید و یکبار به ایران هم سفری داشت هفته قبل براثر ایست قلبی قبل از 60 سالگی با زندگی وداع گفت.
ریمالاگو در دهها فیلم بزرگ هندی نقش مادر را ایفا کرد که از جمله: من برای تو چه کسی هستم، داره یه اتفاقی می افته، من عاشق بودم است.
ریما در بیشتر فیلم ها نقش مادر سلمان خان بازیگر پرطرفدار هندی را بازی کرد و اینروزها سلمان خان بزرگترین مراسم یادبود او را برگزار می کند.

چگونه محسن چاووشی
جلوی اعدام یک جوان را گرفت؟

1563-41

شاید از دیدگاه خیلی ها، بیشتر دست اندرکاران مذهبی اهل دنیا باشند تا آخرت! ولی یک روحانی جوان بنام کمیل نظافتی وقتی فهمید کودک 8 ساله ای نیاز به کلیه دارد پیشقدم شد و کلیه خود را بخشید و بعد هم با فروش اتومبیل خود، خرج درمانش را داد و نشان داد از جنس دیگری است.
همین کمیل نظافتی، محسن چاووشی را قهرمان زندگی خود معرفی می کند و می گوید چندی پیش برای نجات یک جوان محکوم به اعدام به شیراز رفته بودم، فراخوان دادم که مردم کمتر از 24 ساعت 50 میلیون تومان پول فرستادند ولی یک جوان زنگ زد و گفت من به شما 80 میلیون تومان میدهم بشرط اینکه از نزدیک با شما حرف بزنم.
به شیراز آمد وقتی دیدمش گفتم چقدر قیافه ات آشناست. گفت من محسن هستم، گفتم فامیلی ات؟ گفت فقط محسن! گفتم کارت شناسایی ات را بده که صورت جلسه کنیم، گفت ولش کن! گفتم اگر من رضایت خانواده شاکی را نگیرم این 80 میلیون برگشت داده میشود، گفت خیالت راحت، می توانی آنرا بکار دیگری مصرف کنی، ولی تا حد ممکن، این جوان را نجات بده. آن جوان رفت، ما جلوی اعدام را گرفتیم من مرتب با آن جوان در ارتباط بودم و تشکر کردم، تا یک هفته بعد براثر اتفاق جلد یک آلبوم را دیدم، او همان جوان ناشناس نیکوکار بود، خود محسن چاووشی که بدنبال آن آهنگ «گلدون» را خواند او جان جوانی را نجات داد ولی حتی نخواست نام اش اعلام شود.

یکی از ستایشگران فیلم های ایرانی در کن درگذشت

1563-42

کیم جی سوک نایب رئیس و برنامه ریز جشنواره بین المللی فیلم «بوسان» این هفته درجریان برگزاری فستیوال فیلم کن درگذشت.
کیم جی سوک از ستایشگران فیلم ها و فیلم سازان ایرانی بود و همیشه از آنها بعنوان تحولی احساسی در سینما اسم می برد.
کیم جی سوک سالها نایب رئیس و برنامه ریز این فستیوال در کره جنوبی بود و در سفر به کن، ظاهرا پرانرژی بود ولی ناگهان در جریان یک شب نشینی بزرگ به محل سکونت خود بازگشته و در 57 سالگی دچار ایست قلبی شد و درگذشت.
کیم جی سوک چندی پیش به ایران سفر کرده بود.

ستارگان بین المللی در فیلم اصغر فرهادی

1563-43

اصغر فرهادی کارگردان برنده 2 اسکار، اینروزها مقدمات شروع فیلم جدید خود را در اسپانیا آماده می کند که در آن حاویرباردام و پنه لوپه کروز و یک بازیگر بین المللی آرژانتین تبار ریکاردو دارین بازی دارند.
فیلم یک درام خانوادگی است که به ماجرای ربودن یک دختر جوان و آشکارشدن اسرار پشت پرده خانواده منجر میشود. این پروژه 12 تا 15 میلیون دلاری، محصول مشترک فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خواهد بود.
فیلم به زبان اسپانیایی خواهد بود و فرهادی برای موزیک متن فیلم از البرتو ایگلسیاس، فیلمبرداری حوزه لوئیزالکائینه، طراح صحنه (کلارا نوتاری) و طراح لباس (سونیا گرانده) سود می برد.

اصغر فرهادی جایزه اسکار خود ر ا در کن دریافت کرد

1563-44

هفته قبل در جریان افتتاحیه جشنواره فیلم کن، اصغر فرهادی جایزه اسکار خود را از دست الکساندر مالگی دریافت کرد. فرهادی به دنبال ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا، برای گرفتن جایزه خود بخاطر فیلم فروشنده به امریکا نیامد و دکتر فیروز نادری و انوشه انصاری، از جانب او دریافت کردند.
در افتتاحیه فستیوال کن، اصغر فرهادی نیز سخن گفت و فیلم «اشباح اسماعیل» ساخته آرنو دپلشن به نمایش گذاشته شد.
امسال 49 فیلم از 29 کشور در کن شرکت دارند و امسال کارگردانان زن برای جایزه بهترین کارگردانی رقابت تنگاتنگی دارند که در صدر آنها سوفیا کاپولا دیده میشود.

نشان ملی فردوسی به شهرام ناظری اهدا شد

1563-45

شهرام ناظری از اساتید موسیقی کلاسیک ایران، هفته قبل به دریافت نشان ملی فردوسی نائل آمد.
درگردهمائی بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی با حضورگروه زیادی از چهره های برجسته علمی، فرهنگی، هنری ایران در دانشگاه فردوسی مشهد، نشان ویژه ملی فردوسی به آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری با آهنگی از فرید الهامی براساس اشعار فردوسی تعلق گرفت.
در همین مراسم تمبر یادبود فردوسی هم رونمایی شد.

شهرام شکوهی بخاطر مشکلات جسمی مدتی نمی خواند

1563-46

شهرام شکوهی از جمع خوانندگان جوان روز ایران، بعد از مدتی سکوت، دوباره به صحنه کنسرت هایش در ایران بازگشت.
شکوهی که به قول همکارانش مدتی دچار مشکلات جسمی بود، بعد از یک دوره درمان و استراحت اینک با انرژی به صحنه بازگشته و تولید تک آهنگ ها(سینگل) را شروع کرده است. شکوهی این بار بدون عینک سیاه همیشگی خود ظاهر شده و در جشنواره موسیقی فجر، آغاز دوباره دارد.
شهرام شکوهی با آهنگهایی چون: داغ اون روز، این رسم کجاست؟ دل دیونه، اسیر عشق، هوس، اسیری به شهرت رسید.

فیلم و بازیگر «باد سیاه» جوایز جشنواره ها را بردند

1563-47

با برندن شدن جایزه حلقه طلایی دیمن زندی ستاره ایرانی فیلم «باد سیاه» از سوی هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم های «آسیا پسفیک» لس آنجلس، این فیلم رکورد جوایز خود را همچنان بالا برد.
فیلم Dark Wind به کارگردانی حسین حسن بازیگر و فیلمساز سرشناس کرد عراقی و فیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار ایرانی فیلم در جشنواره های معروف : دهوگ، پوسان، مانهایم هایدلبرگ، یونسکو، دبی، انجمن منتقدین داکا وویژوال فرانسه را صاحب شده است.
قصه فیلم در مورد حمله گروه تروریستی داعش به روستاهای اطراف شهر شنگال در عراق و تجاوز به چند دختر کرد ایزدی است.