1565-35

منوچهر والی زاده در بخش مراقبتهای ویژه

1565-36

منوچهر والی زاده چهره معروف تلویزیون و سینما و دوبلور قدیمی، هفته قبل به دنبال تصادف رانندگی در بیمارستان بستری شد.
خود والی زاده گفت هفته گذشته تصادف کردم و اینک تحت آزمایشات مختلف در بخش CCU هستم. والی زاده درحالیکه با صدایی پرانرژی حرف میزد ادامه داد بعد از تصادف من دچار درد شدید در قسمت های مختلف بدنم شدم و همین مرا روانه بیمارستان کرد.
نوارقلب، سیتی اسکن، ام آرآی و دیگر آزمایشات به سرعت درحال انجام است.
والی زاده گفت جزئیات حادثه این بود که درجاده بابل و فریدون کنار درحال رانندگی بودم که کامیونی جلوی من پیچید و سبب چپ شدن اتومبیل من شد و خوشبختانه من که دوبلور «لوک خوش شانس» هستم در این حادثه خوش شانسی آوردم.
والی زاده بجای تام هنکز- جانی دپ – مت دیمون- تام کروز- آلن بیتس و جیم کری در فیلم ها حرف میزند.

پوران درخشنده: مسئولین نمایش فیلم ها
در حق فیلم های اجتماعی ظلم می کنند

1565-37

درحالیکه قرار بود فیلم تازه پوران درخشنده (زیرسقف دودی) از عید فطر در ایران آغاز شود هفته قبل بدون اطلاع او روی اکران رفته است.
پوران درخشنده می گوید همه سینماها در تسخیر فیلم های کمدی است و خانه سینما و کانون کارگردانان هیچ اقدامی برای فیلم های اجتماعی نمی کنند و به آنها ظلم میشود.
کارگردان فیلم های: هیس! دخترها فریاد نمیزنند، رویای خیس و بچه های ابدی که خود بعنوان فیلمساز مستقل همه امور تهیه و ساخت فیلم هایش را بعهده دارد می گوید این اقدامات علیه فیلمسازان چون من دور از عدالت است.

کارگردان و بازیگر فیلم آشوب
اقدام به فروش بلیط سینما کردند

1565-38

برای اولین بار در ایران، همه دست اندرکاران فیلم پرهنرپیشه «آشوب» از جمله کارگردان وفیلمبردار و همه بازیگران زمان نمایش فیلم در سینمای آزادی تهران، خود حاضر شده و شروع به فروش بلیط به مردم کردند.
قصه این فیلم درباره اولین فارغ التحصیلان رشته ادبیات دانشگاه تهران است که به روزنامه نگاری و ادبیات علاقه داشتند که به دلیل حوادث سیاسی و اجتماعی آن روزها برایشان مشکلاتی پیش آمد.
بازیگران فیلم: کورش تهامی، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، شهره لرستانی، همایون ارشادی و بیش از 20 بازیگر معروف هستند کارگردان فیلم کاظم راست گفتار است.

ممنوعیت نمایش فیلم «واندر وومن» در لبنان

1565-42

همزمان با امریکا و اروپا، قرار بود فیلم واندر وومن Wonder Woman درچند کشور عربی از جمله لبنان به روی پرده برود ولی با پخش خبرهایی درباره ستاره اول فیلم «گال گدوت» ناگهان نمایش آن متوقف شد چون درخبرها آمد که این ستاره اسرائیلی است که بعنوان یک سرباز در ارتش خدمت کرده است.
تونی چاکرا مدیر کمپانی پخش فیلم دراین باره گفت این فیلم هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد، این ستاره قبلا در فیلم «بتمن علیه سوپرمن» در نقش واندر وومن ظاهر شده بود و این فیلم در سال 2016 در لبنان روی اکران رفت.
به دنبال این ممنوعیت، خبرهایی در داخل ایران مبنی بر منع پخش دی وی دی فیلم به گوش رسید.

نمایش آثار دستی 10هزارساله در موزه ملی ایران

1565-40

پیکرک های قدیمی ساخت کشاورزان ایرانی که حدود 10 هزار سال قدمت دارد، اخیرا در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شد، این پیکرک ها در کاوش های باستان شناسان در تپه «گنج دره» نزدیک هرسین کرمانشاه کشف شدند، باستان شناس کانادایی فیلیپ اسمیت در کاوش های خود آثار چندین دوره سکونتی روستانشینان اولیه را کشف کرده که با آنها خانه های گلی خود را می ساختند اهالی گنج دره اولین انسانهایی بودند که با اهلی کردن بزها دامداری و کشاورزی را توسعه دادند.
بسیاری از پیکرک ها از بدن زنها بدون سر ساخته شده که خبر از اهمیت زن بعنوان سمبل باروری و تداوم نسل مورد احترام بوده است.

کشف دو خمره دوره ساسانی در شهر آشتیان

1565-41

مدیرکل میراث فرهنگی ایران اعلام کرد دو خمره تاریخی که به دوره ساسانی تعلق دارد، در روستای «ورسان» از شهرستان آشتیان کشف شد.
این دو خمره در تپه پیر غیب روستای ورسان پیدا شده و بعد از بررسی کارشناسی به موزه تحویل داده شد یکی از خمره ها کاملا سالم و محکم است و مطالعه بروی نقش ها و نوشته های روی آنها انجام شده و تلاش برای کشف دیگر آثار تاریخی ادامه دارد.