1567-11

شهرداد روحانی رهبر ارکسترسمفونیک ایران
خواستار ابقای مدیرعامل بنیاد رودکی شد

1567-12

هفته قبل شهرداد روحانی رهبر ارکسترسمفونیک تهران، به دنبال خبر استعفای صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، طی نامه ای به مقامات بالای ایران، خواستار ابقای او در این سمت شد.
شهرداد روحانی نوشته: فعالیت من بعنوان مدیرهنری و رهبر ارکستر سمفونی تهران تقریبا همزمان شد با شروع مدیریت علی اکبر صفی پور در بنیاد رودکی که ارکسترسمفونی تهران زیر مجموعه این بنیاد است. صفی پور در هر شرایطی و هر زمانی آماده شنیدن پیشنهادات و یاری به نوازندگان و بالابردن سطح کیفی، حقوقی و بیمه آنها بود و حتی با دعوت از اساتیدی از ایتالیا، مسترکلاسهایی تشکیل داد و بسیاری از موزیسین ها به ایران آمدند و چند نوازنده ارکستر سمفونی به خارج رفتند و با ارکسترسمفونی های اروپایی و آسیایی همراه شدند و با همت او، ارکسترسمفونیک تهران به نقاط دور افتاده رفتند و برای مردم کم درآمد برنامه گذاشتند و تا 4000 نفر به تماشا آمدند.

خواننده خوزستانی مدال خود را
برای هزینه درمان یک نوازنده به حراج گذاشت

1567-13

محسن شریفیان خواننده معروف خوزستانی گروه موسیقی لیان بوشهر، نوازنده نی انبان و پژوهشگر موسیقی، نشان طلای فستیوال جهانی را برای درمان یک نوازنده هرمزگانی به حراج گذاشت.
موسی کمالی نوازنده ساز جهله که باید هرچه زودتر تحت عمل جراحی قرارگیرد، بدلیل هزینه بالای عمل جراحی، محسن شریفیان که برای اجرای در سی و دومین جشنواره جهانی نی انبان به اسپانیا سفر کرده بود پس از اجرای و کسب دیپلم افتخار و مدال این رویداد جهانی ، نشان هنری خود را به حراج گذاشت تا سهمی در تهیه هزینه های درمان 25 میلیون تومانی موسی کمالی داشته باشد، که بقولی او اینروزها سازش کوک نیست.

مجری با سابقه تلویزیونی!
هر پزشکی در مورد من تشخیصی داد!

1567-20

بهروز مقدم مجری قدیمی تلویزیون هفته قبل برای چندمین بار در بیمارستان بستری شد ضمن اینکه خود می گوید من قربانی تشخیص های غلط پزشکان غیرمتخصص شدم.
مقدم می گوید در چند سال گذشته یک پزشک گفت من سرطان پروستات دارم و کلی داروهای عجیب و غریب به خوردم داد وبی نتیجه رهایم کرد، مدتی گذشت یک پزشک تشخیص پوکی استخوان داد و تا پای عمل هم رفتم، تا یک خانم دکتر گفت تب مالت داری و سنگین ترین داروها را تجویز کرد که نزدیک بود مرا بکشد و کارم به امرجنسی کشید.
6 ماه قبل دو پزشک تشخیص آرتروز دادند و با عمل جراحی در پایم برونز گذاشتند و همین یک ماه هر دو پایم جراحی شد این عمل ها به ستون فقراتم فشار آورد و قدرت راه رفتن را از من گرفت، حالا تصمیم گرفتم آنقدر در کار غرق شوم که نفهمم چه نوع بیماری دارم.

ناصر مسعودی بعد از 40 سال آلبوم جدیدی ارائه میدهد

1567-14

ناصر مسعودی خواننده قدیمی گیلانی، بعد از 40 سال یک آلبوم جدید با تنظیم های مجید درخشانی با نام «حالا چرا» را همین روزها به بازار میدهد.
این آلبوم در سبک و سیاق موسیقی سنتی است که ناصر مسعودی بخش هایی را نیز به فارسی می خواند. به زودی یک آلبوم دیگر بنام خورشید خانم با آهنگسازی مسعود لاهیجی با صدای ناصر مسعودی، به زبان گیلکی با اشعار شیون فومنی ارائه خواهد شد.

محمدعلی کشاورز به دیدار انتظامی رفت

1567-15

1567-16

اگر در ایران، مسئولان هنر زیاد در اندیشه سرنوشت هنرمندان پیش کسوت نیستند، در عوض خودشان هوای همدیگر را دارند.
همین هفته قبل محمدعلی کشاورز قراری با مجید انتظامی آهنگساز معروف گذاشت تا بصورت سورپرایزی به دیدار پدرش عزت الله انتظامی برود.
دو دوست با دیدن هم اشکهایشان سرازیر شد و آغوش بروی هم گشودند و از خاطرات گذشته گفتند.

موفقیت فیلم های ایرانی در جشنواره ها

1567-17

1567-18

1567-19

• فیلم کوتاه «آرمان شهر» نوشته و کارگردانی میرعلی مهاجری در لیست فینالیست های جشنواره کارائیب قرار گرفت، این فیلم در 50 جشنواره دیگر هم پذیرفته شده است.
• فیلم انیمیشن «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی برنده بهترین انیمیشن جشنواره سیلوراسکرین شد این جشنواره در کالیفرنیا فعال است.
• فیلم کوتاه «رتوش» به کارگردانی کاوه طاهری جزو 10 فیلم برتر جشنواره بین المللی سینمایی مسکو معرفی شد، این فیلم قبلا چند جایزه از جشنواره های بین المللی دریافت کرده است.
•فیلم مستند«درپناه بلوط» در جشنواره شوالیه طلایی روسیه، برنده دیپلم افتخار شد.

فصل دوم «شهرزاد» از طریق وبسایت
Netflix پخش جهانی خواهد داشت

1567-21

تهیه کننده شهرزاد و حمید فرخ نژاد در دانشگاه تورنتو سخنرانی می کنند

تهیه‌کننده «شهرزاد» از پخش جهانی فصل دوم این سریال همزمان با آغاز پخش آنلاین آن توسط سایت لوتوس پلی خبر داد.
محمد امامی که در جلسه پرسش و پاسخی به همراه حمید فرخ نژاد در دانشگاه تورنتو کانادا پاسخگوی سوالات دانشجویان بود، گفت: «شهرزاد» در مدیوم جدید و قابل دسترس همگانی طی قرارداد سایت نت فلیکس با پخش کننده جهانی عرضه خواهد شد و امیدواریم راه سریال‌های ایرانی را برای جهانی شدن باز کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به مدیوم جدید و منحصر به فرد شبکه نمایش خانگی در ایران و مشکلات کپی رایت و حق مؤلف از مشکلات تهیه‌کنندگی چنین سریال‌هایی سخن گفت و اظهار کرد: «شهرزاد ٢» فصلی جدید در سریال‌سازی ایران است و کیفیت داستانی و ساختاری و تکنیکی این فصل از فصل قبلی بسیار بالاتر است و مخاطبان سریال این نکته را در همان قسمت اول درخواهند یافت. جا دارد از آقای حسن فتحی کارگردان و همه عوامل سریال برای تلاشی که دارند تشکر کنم.
امامی درباره حواشی ایجاد شده برای این سریال گفت: ما این موارد را به مرجع اصلح یعنی قوه قضاییه سپرده‌ایم. ما به اصل دموکراسی معتقدیم و قضاوت را به مرجع قانونی می‌سپاریم. «شهرزاد» متعلق به ملت ایران است و حواشی ایجاد شده لطمه‌ای به آن نخواهد زد، چراکه اثری را که متعلق به مردم است را فقط مردم می‌توانند به قضاوت بنشینند.
وی تاکید کرد: از این پس از شایعه‌پراکنان و کسانی که از حواشی «شهرزاد» برای مطرح کردن خود استفاده می‌کنند، به مراجع اصلح شکایت خواهیم کرد.
در این نشست دانشجویان و حضار سوالات زیادی نیز پیرامون بازیگری، نقش‌های ماندگار، تکنیک‌های بازیگری و اقتصاد سینمای ایران از حمید فرخ‌نژاد و فعالیت‌های آتی آن پرسیدند که این بازیگر از آینده بازیگری در سینمای ایران اظهار خوش‌بینی کرد.
او در پاسخ به سوال دانشجویی که از «خاک سرخ» به عنوان تنها ساخته سینمایی اش پرسید، گفت: کارگردانی را دوباره تجربه خواهد کرد.
این بازیگر در فضایی مفرح تجربه‌اش را از تئاترهای بهرام بیضایی تا امروز برای علاقه‌مندان تعریف کرد و دانشجویان را با فضای سینمای ایران آشنا کرد.
حمید فرخ نژاد که دو فیلم اخیرش، «خوب بد جلف» و «گشت ٢»، در کانادا اکران شده است، در سفری یک هفته‌ای به کانادا به دعوت دانشگاه تورنتو کارگاه بازیگری ای دراین دانشگاه برگزار کرد.
محمد امامی تهیه‌کننده «شهرزاد» و «خوب بد جلف» مهمان دیگر دانشگاه تورنتو بود که کارگاه آموزشی تهیه‌کنندگی را برگزار کرد. توزیع فصل دوم سریال «شهرزاد» از دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) آغاز خواهد شد.