1571-51

درگذشت سیروس قهرمانی

1571-56

سیروس قهرمانی یکی از روزنامه نگاران قدیمی و بازیگران با سابقه سینما، هفته قبل در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.
سیروس قهرمانی سالها بعنوان گزارشگر هنری با مجلات سینمایی همکاری می کرد، بعد از انقلاب فعالیت های روزنامه نگاری اش کم وکمتر شد ولی به بازی در فیلم ها و سریال ها پرداخت از جمله در سریال میرزا کوچک خان، نقش خالو قربان را بازی کرد.
قهرمانی بعد از تعطیلات نوروز، در مسیر اصفهان دچارحادثه رانندگی شد و به بیمارستان انتقال یافت و بعد از مدتی بدلیل خونریزی داخلی در سن 78 سالگی با زندگی وداع گفت.
قهرمانی یک دختر وپسر دارد که هر دو تحصیلکرده ومتاهل هستند.

اجرای مشترک ارکستر راونا
و ارکستر سمفونیک تهران در ایتالیا

1571-52

1571-53

اجرای مشترک ارکستر فستیوال راونا و ارکسترسمفونیک تهران به رهبری ریکاردو موتی ایتالیایی بعد از اجرای تالار وحدت (رودکی) در یکی از سالن های بزرگ شهر راونای ایتالیا روی صحنه رفت و بیش از 3 هزار بلیط آن فروش رفت.
شهرداد روحانی و ریکاردو موتی و رازمیک اوهانیان آنرا تبادل فرهنگی لقب دادند و زبان فرهنگ و هنر می تواند این نقش را ایفا کند.
شهرداد روحانی در تمجید از رهبر ارکستر ایتالیایی گفت: ریکاردو موتی یکی از بزرگترین رهبران موسیقی جهان است و من از این همکاری بسیار خوشحالم و ارکستر سمفونیک تهران، سفیرفرهنگی ایران در عرصه های هنر جهان است.
ریکاردو دیدگاه مثبتی از ارکسترسمفونیک ایران داشت و می گفت خیلی خوب و حرفه ای اجرا کردند.

گروه نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه»
پای درد دل ساکنان خیابان شوش نشستند

1571-61

گروه نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» پای درد دل ساکنان خیابان شوش نشستند و نسبت به کمک، همدردی و رهایی آنها اقدام کردند.
به گزارش روابط عمومی نمایش، پانته‌آ بهرام، لادن مستوفی و مینا دریس سه تن از بازیگران نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به‌همراه شهرام گیل‌آبادی کارگردان این نمایش، نیمه‌شب و پس از اتمام تمرین‌های شبانه به خیابان شوش تهران و میان کارتن‌خواب‌های این محله رفتند و از نزدیک با شرایط و زندگی روزمره این افراد آشنا شدند.
در این سفر شهری که سه‌ساعت به طول انجامید، گروه نمایش از نزدیک با این افراد ارتباط گرفتند و در گپ و گفت های دوستانه و خودمانی با شرایط، روزگار و داستان‌های خصوصی زنان و مردان کارتن خواب آشنایی بیشتری پیدا کردند. البته طبیعتا مدتی طول کشید تا کارتن‌خواب‌ها به گروه اعتماد کنند و داستان زندگی شان را برای آن‌ها بازگو کنند.
در این سفر که با هماهنگی‌ اعضای کمپ‌های حمایت از کارتن خواب ها همراه بود، اتفاق‌های مهم و خوبی افتاد که از میان آنها می‌توان به دیدار ساکنان خیابان شوش با بازیگران محبوبشان و گفت‌وگوی رودررو با آنها و دلسوزی‌های مادرانه و خواهرانه گروه بازیگران در گفت‌وگو با آنها اشاره کرد.
نکته ای دیگری که در این سفر حائز اهمیت بود آشنایی گروه نمایش با افرادی که اصلا کارتن‌خواب بودن آنها به ذهن هیچ‌کس نمی‌رسید در این میان می‌توان به پسر ۲۶ ساله که نایب‌قهرمان کشتی بود، و یک دختر ۳۰ ‌ساله که صاحب دو فرزند و فوق‌لیسانس نرم‌افزار کامپیوتر بودند اشاره کرد. چالشی که میان این افراد و گروه بازیگران اتفاق افتاده بود، غیرقابل بیان است و آنها به‌شدت با داستان زندگی این افراد درگیر شده بودند و درصدد برآمده بودند که به آنها کمک کنند. به همین منظور بازیگران از کارتن‌خواب‌های خیابان شوش درخواست می‌کردند با اتومبیل‌هایی که در اختیارشان قرار داشت، به‌سمت کمپ‌ها بروند و نسبت به نجات زندگی خود اقدام کنند. بازیگران برای این‌که بتوانند این افراد را به زندگی بازگردانند، از تمام توان و انرژی‌شان استفاده کردند که در برخی از موارد موفق شدند و کارتن‌خواب‌ها به گرم‌خانه‌ها منتقل شدند.
یکی از دلایل برنامه ریزی این سفر تصمیم کارگردان مبنی بر آشنا کردن هر چه بیشتر بازیگران «یک دقیقه و سیزده ثانیه» با فضای واقعی و برای رسیدن به نقش‌ها و آشنایی بیشتر با شرایط و فضای کاراکترها بود، اما بازیگران پس از ورود به محیط، کاملا این بخش را فراموش کرده و در مدت‌زمان اندکی که در اختیار داشتند، به‌دنبال کمک و دور کردن افراد بیشتری از آن شرایط مخوف و منتقل کردن آن‌ها به گرم‌خانه‌ها و مراکز امن بودند.
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از تاریخ ۱مرداد با کارگردانی شهرام گیل آبادی و بازی (به ترتیب الفبا)؛ پانته آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران شهر به روی صحنه می رود.

بخاطر 70 سال فعالیت از علی نصیریان تجلیل شد

1571-58

1571-59

1571-60

بزرگداشت 7 دهه تلاش های هنری علی نصیریان بر صحنه و با حضور گروهی از چهره های معروف هنری و اجتماعی، در مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار شد.
در این شب بیادماندنی هنر، نمایش اعتراف به کارگردانی شهاب حسینی اجرا شد، سپس گروهی از چهره های معروف از 70 سال هنرنمایی و نقش آفرینی علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون تقدیر شد. سپس علی نصیریان کیکی را که برای این مراسم تهیه شده بود برید و بعد هدایایی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی، عزت الله انتظامی و علی شیرازی به او تقدیم شد که شیرازی یک تابلو و انتظامی یک نسخه از کتاب «آقای بازیگر» را به او اهدا کرده و درباره همکاری خود گفت:
علی عزیزم سالها گذشته از آن زمان که همراه و در کنار هم نبض تماشاگران را روی صحنه جادویی تئاتر در دست می گرفتیم… ما در کنار هم بزرگ شدیم….آموختیم، یاد دادیم و تجربه کردیم و خوشحالم که از اینکه همچون گذشته و تمام سالهای رفته نبض تماشاگرت را در دست داری و همه جا می درخشی.
سپس فاطمه معتمد آریا، سخن گفته وصادق زیبا کلام، سیروس ابراهیم زاده، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، لوریس چکناواریان، عبدالله اسکندری، ترانه علیدوستی و هادی کریمی در سالن حضور داشتند.

فیلم کوتاه روتوش در 4 جشنواره بین المللی

1571-54

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری به بخش مسابقه 4 جشنواره بین المللی راه یافت. از جمله: دوربان افریقای جنوبی، داکوفت کوزوو، فلیکر رود آیلند امریکا و فیلم های آسیایی امریکایی در امریکا.
این جشنواره ها مورد تائید آکادمی اسکار می باشند، ضمن اینکه حضور فیلم در جشنواره اسکار کوالیفای، منجر به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره ترابیکا، کراکوف و پالم اسپرینگز شد و سال گذشته نیز جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین فیلم کوتاه جشن خانه سینما را بدست آورد.

دو فیلم کوتاه ایرانی درجشنواره فیلم ملبورن

1571-55

دو فیلم کوتاه «حیوان» و «اکتسابات انتسابی» در دوره 63 جشنواره فیلم ملبورن با فیلم های جهانی رقابت می کنند.
در این جشنواره 88 فیلم کوتاه حضور دارند و فیلم «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک و انیمیشن کوتاه «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی از ایران به میدان رقابت ها می آیند.
این جشنواره که عنوان یکی از معتبرترین جشنواره ها را به خود اختصاص داده، از 3 تا 20 اگوست در شهر ملبورن برپا میشود.

جوان عاشق ایرانی دست از سر ستاره ترک بر نمی دارد

1571-62

یک جوان ایرانی بنام عیسی، عاشق یک ستاره زیبای تلویزیون ترکیه شده و تا پای خودکشی هم رفته است.
ماجرای این عاشق 22ساله به اصطلاح سمج به نشریات ترک هم کشیده، چرا که عیسی می گوید یا عشق یا مرگ!
هازال کایا بازیگر 27ساله سریال های ترکیه، یکی از ستارگان خبرساز است وابتدا ماجرای جوان ایرانی را در حد طرفدار پذیرفت، ولی عیسی دست بردار نبود و سرانجام با پدر و مادرش برای خواستگاری به سراغ خانواده هازال رفت و همین سبب شکایت ستاره ترک به دادگاه شد و بدلیل مزاحمت های این عاشق شکایت کرد، قاضی عیسی را فرا خواند و عیسی گفت من فقط قصد ازدواج دارم.

درآمد فروش سریال های ترکیه
به یک میلیارد دلار میرسد!

1571-63

صنعت سریال سازی ترکیه اعلام کرده با امیدواری بسیار و با توجه به استقبال کشورهای همسایه، می کوشد تا درآمد فروش سریال های خود را تا سال 2023 به یک میلیارد دلار در سال برساند.
نشریه حریت چاپ استانبول می گوید درآمد حاصله از فروش سریال های ترکی با جذب بینندگان جدید از جنوب و شرق آسیا مسلما به یک میلیارد در سال خواهد رسید.
احسان سویلو عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی استانبول در این باره گفت صنعت سریال سازی ترکیه در طول ده سال صادرات خود را از صفر به 350 میلیون دلار افزایش داده و برای نمونه سریال حریم سلطان که درحال حاضر در 43 کشور درحال پخش است 200 میلیون بیننده دارد و ایرانیان یکی از مشتریان پروپا قرص این سریال هستند.