1573-24

برای مرخص کردن بازیگر «شهرزاد»
از بیمارستان، سند گرفتند!

1573-25

پرویز فلاح پور بازیگر با سابقه و معروف سریال شهرزاد و شب دهم، به دنبال سکته قلبی در بیمارستان بستری شد و زمان مرخص شدن، رئیس بیمارستان از او سند خانه طلب کرد!
فلاح پور می گوید من با اورژانس به بیمارستان انتقال یافتم و بدلیل مشکلات مالی امکان پرداخت همه هزینه ها را نداشتم درحالیکه همه کارکنان بیمارستان با من رفتاری مهربانانه و احترام آمیز داشتند، رئیس بیمارستان با خشکی و سردی با من برخورد کرد و فقط هزینه های معالجه مرا طلب نمود. البته من 8 میلیون تومان نقد و یک چک چند میلیونی هم بابت دستمزدم با خود داشتم ولی آنها همچنان از من سند خانه را طلب کردند تا مرا آزاد کنند.
من خوشبختانه دوستان و یاران و مهربانانی دارم که به دادم برسند، ولی مردمی که کسی را ندارند آیا به راستی باید بمیرند چون پول ندارند.

فیلم تئاتری بهرام بیضائی در تالار وحدت

1573-26

فیلمنامه «آینه های روبرو» که سال 1359 توسط بهرام بیضایی نوشته شده ولی هیچگاه امکان ساخت این فیلم فراهم نگردید و دو بار توسط انتشارات «ماد» به چاپ رسید، اینک بعد از 37 سال محمد رحمانیان، فیلم تئاتر آینه های روبرو را در تالار وحدت به روی صحنه می آورد.
به گفته صاحبنظران این اثر یکی از عاشقانه ترین آثار بیضایی است که در مرداد وشهریور ماه در تالار وحدت به روی صحنه میرود.

دوستداران حسین علیزاده
ساعتها در صف خرید آلبوم اش ایستادند

1573-27

تازه ترین آلبوم استاد حسین علیزاده بنام «غمنومه فریدون» که با حضور گروهی از هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران ارائه شد، صف طولانی چند ساعته دوستداران اش را بدنبال داشت.
این آلبوم با آهنگسازی حسین علیزاده، نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی، طراحی گرافیک فرهاد فزونی به قیمت 95 هزار تومان، ارائه شده و 2000 نسخه آن بصورت پیش فروش اینترنتی سولدوات شده است و نسخ محدود ویژه آلبوم آخر علیزاده موفق به فروش 190 میلیونی در روز اول شد.

فیلم ام کلثوم ساخته شیرین نشاط در ونیز

1573-28

فیلم در جستجوی «ام کلثوم» خواننده جاودانه مصری، ساخته فیلمساز ایرانی شیرین نشاط در بخش «روزهای مولفین» فستیوال ونیز پذیرفته شد.
شیرین نشاط قبلا با فیلم «زنان بدون مردان» در بخش مسابقه ونیز شرکت کرده و جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد.
فیلم ام کلثوم مشترک آلمان، اتریش و ایتالیاست و نه تنها در بخش روزهای مولفین جشنواره در تاریخ 30 اگوست تا 9 سپتامبر شرکت می کند بلکه در سینماهای اروپا به نمایش در می آید.

60 سال تلاش کامبیز درم بخش در سینمای کاغذی

1573-29

60 سال تلاش بی وقفه هنرمند ارزنده کامبیز درم بخش در عرصه هنر کاریکاتور، بصورت یک فیلم مستند بنام «سینمای کاغذی» ساخته جواد آتشباری ارائه شد.
اولین بار این فیلم مستند در دبیرخانه یار دهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد.
در خلاصه موضوع این مستند 60 دقیقه آمده«خطوطی که معنا را شکل میدهند، خطوطی که می خندانند… خطوطی که زندگی را نشان مان میدهند و آزادی را. 60 سال کار کامبیز درم بخش وهنرش را.
کامبیز درم بخش برنده چند جایزه بزرگ جهانی، تا کنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.

اکشن انگشتر و لباس بازیگران شهرزاد به سبک هالیوود

1573-31

اخیرا گروهی مبتکر با تهیه و ساخت انگشتری های طلا و پلاتین را که کپی انگشتر اصل بزرگ آقا در سریال شهرزاد است به بازار عرضه کرده و بقولی به اکشن گذاشته اند. البته خیلی ها به خیال اینکه این همان انگشتری بزرگ آقا (علی نصیریان) است با هم به رقابت پرداختند و مدل طلای آن 4 میلیون تومان و قیمت مدل پلاتین آن 5 میلیون تومان فروش رفت.
اینروزها فصل دوم سریال شهرزاد در ایران پخش میشود و طرفداران بسیار این سریال، خواستار لباس بازیگران، کراوات و جواهرات شان هستند.

3 کنسرت گروه جیپسی های اسپانیا سولداوت شد

1573-32

گروه موسیقی محلی کولی های اسپانیا(جیپسی ها) که شامل 9 موزیسین و خواننده هستند، با اجرای 3 کنسرت سولداوت در تالار وزارت کشور در تهران، به احتمال زیاد کنسرت های خود را ادامه میدهند.
موسسه پرشیا فیلم این گروه را به ایران دعوت کرده و سال گذشته اشتباها آنها را بعنوان چیبسی کینگز معرفی کرده بودند که خودشان در صحنه این عنوان را تصحیح کردند ولی گفتند یکی دو تا از اعضای سابق جیبسی کینگز در میان آنها هستند.
بیشتر خریداران بلیط این کنسرت ها نوجوانان و جوانان بودند.

تندیس جشنواره بین المللی هنر و فرهنگ

1573-33

درحالیکه گروه موسیقی ایرانی چاهی در چند فستیوال بین المللی موسیقی با موفقیت هایی روبرو شده اند، در فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ پاریس نیز، از سوی هیئت داوران به عنوان گروه برگزیده این فستیوال انتخاب شده و تندیس جشنواره به همراه جایزه نخست کارگردانی هنری به رضا موسوی تعلق گرفت.
گروه موسیقی چاهی به سرپرستی مازیار چاهی که قبلا مقام اول فستیوال موسیقی فولکلور اتریش و اسپانیا را کسب کرده در پاریس با اجرای یک قطعه کوبه ای با همنوازی ساز عود با تنظیم و آهنگسازی مازیار چاهی وطراحی و کارگردانی هنری رضا موسوی روی صحنه رفت.