1574-9

ناصر مسعودی بعد از 40 سال در تهران کنسرت می دهد

1574-10

ناصرمسعودی خواننده محبوب گیلکی پس از 40 سال و اندی دوری از صحنه کنسرت ها، در تاریخ 11 شهریور در تالار رودکی سابق (وحدت) با گروهی از نوازندگان جوان کنسرت بزرگی برپا می دارد.
ناصر مسعودی آثاری از آلبوم های قبل از انقلاب خود، همچنین آثار آلبوم جدید خود «حالا چرا» را با ارکستر سنتی به سرپرستی مجد انشائی اجرا خواهد کرد.
مسعودی چندی پیش در رشت یک کنسرت موفق داشت در ضمن آلبوم دیگری بنام «خورشید خانم» را که سروده های گیلکی شیوه فومنی است می خواند.
مسعودی حدود 62 سال پیش کار خود را با تئاتر و بعد رادیوی رشت شروع کرد و در 57 سال پیش بدنبال همکاری با احمد عبادی و ملوک ضرابی به رادیو تهران آمد.

نمایش فیلم «کوه» امیر نادری در تهران

1574-11

آخرین فیلم امیر نادری فیلمساز متفاوت و صاحب سبک ایرانی در خارج، اینروزها در چند سینمای تهران بروی اکران رفته است.
این فیلم «کوه» Monte نام دارد و بعنوان اولین فیلم ایتالیایی زبان امیر نادری حکایت مردی است که با وجود تاریکی مطلقی که پیرامون اش را گرفته، می کوشد تا آفتاب را به روستای خود بازگرداند. در خلاصله فیلم آمده: در گذشته های دور، در دهکده ای نیمه متروک پای کوه، اگوستینو به همراه همسرش نینا و پسرش جان، زندگی می کند، آنها قربانی سختی های زندگی و درگیر جنگ دایمی با طبیعت می شوند.
بازیگران فیلم: آندریا سارتورنی و کودیا پوتن تزا هستند و فیلم در کوه های منطقه تیرول جنوبی ساخته شده است.

علی دایی
سفیر محیط زیست شد

1574-12

طی مراسمی که در ایران برگزار شد، مدیرعامل شرکت سشایپا و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، رئیس فدراسیون فوتبال و حضور گروهی از پیش کسوتان ورزش فوتبال چون علی پروین، مایلی کهن، حاج رضایی، نصیری، اربابی و افشارزاده، حکم سفیر محیط زیست ایران به علی دایی فوتبالیست سرشناس اهدا شد.
در این مراسم از اخلاق و منش علی دایی سخن گفته شد و اینکه همیشه بدنبال مردم و حرکت های اجتماعی و ورزشی حضور داشته است.

نمایش فیلم: من سیاه پوستم رفیع پیتز در امریکا

1574-13

انجمن فرهنگی Familia Unida در روز اول شهریور طی مراسمی به فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» Soy Nero ساخته رفیع پیتز کارگردان ایرانی را به نمایش در می آورد.
این انجمن به نمایندگی از سوی کشورهای امریکای جنوبی، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، برزیل، اوروگوئه، پرو، ونزوئلا، بولیوی) برای ساخت این فیلم به رفیع پیتز مدال افتخار اهدا می کنند و فیلم مورد توجه منتقدان امریکایی قرار گرفته، قصه یک جوان مکزیکی است که بعد از سالها در امریکا دیپورت میشود ولی سرانجام غیرقانونی بازگشته و برای اقامت دائمی تصمیم می گیرد به جبهه جنگ برود.

اعتراض نمایندگان مجلس به لغو کنسرت شهرام ناظری

1574-14

بعد از لغو ناگهانی کنسرت شهرام ناظری و بستری شدن او در بیمارستان، گروهی از نمایندگان مجلس در ایران به این گونه اقدامات که سبب ضرر و زیان و عدم اعتماد مردم به اجرای کنسرت ها و دلسردی شدید هنرمندان میشود اعتراض کرده و گفتند براساس کدام بند قانونی به پروژه های فرهنگی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ، حکم باطل میزنند؟ و حتی سبب میشوند یک هنرمند چنان دچار فشار روحی بشود که به بیمارستان انتقال یابد. پلمپ در سالن کنسرت های ناظری در قوچان، اولین اقدام روحانیون محلی نبود در طی یکسال و نیم گذشته بیش از 15 کنسرت به بهانه های مختلف کنسل شده و مردم سرگردان جلوی سالن ها اجتماع کردند.

بلیط های تئاتر شهاب حسینی یک میلیون تومان

1574-15

اخیرا نمایشی به کارگردانی و بازی شهاب حسینی در ایران روی صحنه است، که بلیط هایش یک میلیون تومان یعنی حدود 300 دلار به فروش میرود.
هادی مرزبان پیش کسوت تئاتر می گوید: به اعتقاد من کسی که یک میلیون تومان برای تهیه بلیط تئاتر هزینه می کند اصلا برای تماشای تئاتر نمی رود بلکه این آدم های مرفه برای دیدن شهاب حسینی میروند! جالب اینکه بلیط های یک میلیونی تئاتر شهاب حسینی، اینک در بازار سیاه بفروش میرسد.