1578-60

نادر گلچین در شرایط وخیمی در بیمارستان است

1578-61

نادر گلچین خواننده قدیمی موسیقی ایرانی، در شرایط اضطراری به بیمارستان انتقال یافت و به دلیل عفونت شدید ریه تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.
نادر گلچین که در بخش ویژه بیمارستان گاندی بستری است، از چند سال پیش دچارناراحتی ریوی بود، ولی اخیرا دچار عفونت و مشکل تنفسی شدید گردیده و اینک در وضعیت خوبی بسر نمی برد و قادر به سخن گفتن و غذا خوردن نیست.
گلچین همدوره هنرمندانی چون فرامرز پایور، یاحقی، بدیعی و توکلی است.

کنسرت کیهان کلهر برای دومین بار تمدید شد

1578-62

کیهان کلهر و رامبرانت تریو علاوه بر ۱۴ و ۱۵ شهریور اجرایی نیز در ۱۶ شهریور در تالار وزارت کشور خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، کیهان کلهر که پیش از این قرار بود فقط در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریورماه به صحنه برود شانزدهم این ماه نیز به همراه رامبرانت تریو در تالار وزارت کشور تهران به اجرای قطعات می پردازد.
کلهر و رامبرانت تریو در روز بیست و هفتم آگوست مصادف با ۵ شهریورماه در شهر اوترخت هلند در فستیوال جاز اوده موزیک (Oude Muziek Kazz Festival) روی سن رفت. این در حالیست که رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه ای) نوازندگان رامبرانت تریو، چند روز قبل از برگزاری کنسرتشان در تهران به ایران آمدند.
همچنین بعد از اجراهای تهران که طی سه شب ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریورماه برگزار می شود کلهر و رامبرانت در روز ۲۹ سپتامبر در باربیکن سنتر لندن که یکی از معتبرترین سالن های کنسرت جهان محسوب می شود به اجرای قطعات خواهند پرداخت. همکاری کلهر و این گروه هلندی از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است.
اولین بار است که کلهر و رامبرانت تریو در ایران به روی صحنه می روند و قرار است طی ماه های آینده آلبومی از یکی از اجراهای مشترکشان در تلفیق موسیقی شرق و غرب در ایران منتشر شود. این آلبوم در حال حاضر آخرین مراحل فنی را سپری می کند.
رویال هنر پارس به تهیه کنندگی مجید عبدی برگزاری این کنسرت را به عهده دارد.

جوراب نایکی برپای کودک بازیگر سریال شهرزاد

1578-63

اخیرا با پخش قسمت هایی از سریال پرسرو صدای شهرزاد در ایران، یک اشتباه سبب شده، که در همه محافل در این باره حرف بزنند. این اشتباه درواقع جوراب نایکی معروف Nike برپای بازیگر کوچولوی سریال، در آغوش ترانه علیدوستی است.
همانطور که در جریان هستید این مجموعه محصول سالهای 94- 1393 در 28 قسمت 60 دقیقه ای است و بطور هفتگی از طریق شبکه ها و سوشیال میدیا پخش شده است و اینک فصل جدید سریال هم با استقبال روبرو شده و بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده است.

یادگارهای داوود رشیدی به تئاتر نصر منتقل می شود

1578-64

1578-65

احترام برومند همسر داوود رشیدی از نصب کاشی های ماندگار برسر در خانه هنرمندان برجسته و قدیمی، بسیار تشکرکرده و گفت 19 سال است دراین خانه زندگی می کنیم، منزل ما همیشه محل رفت و آمد هنرمندان بسیاری مانند محمدعلی کشاورز،عزت الله انتظامی، رضا بابک و … بوده و هنوز هم هست.
برومند افزود مسجد جامعی در دوره ای که تهران گردی داشتند در روزی که مخصوص تئاتر گردی بود آخرین جایی که سر زدند منزل ما بود و در حضور آقای رشیدی از تلاش برای در اختیار گرفتن تاتر نصر و تبدیل آن به موزه تئاتر صحبت کردند و حالا که مژده خرید آن درشب سالگرد آقای رشیدیان دادند، وسایل و یادگاری های ایشان در موزه نگهداری خواهد شد. خوشبختانه تا امروز 18 کاشی برسر در علامه جعفری، نادر ابراهیمی، مسعود عربشاهی، حسن ارژنگ پور، لوریس چکناواریان، ناصر مسعودی، ایران درودی، جواد مجابی، شهریار عدل، محیط طباطبایی نصب شده است.

روزنامه کیهان به شادمهرعقیلی تاخت

1578-66

بدنبال پیام شادمهر عقیلی، روزنامه کیهان در داخل ایران، او را به باد انتقاد گرفت.
شادمهر در مصاحبه ای حضورش را در یک فیلم ایرانی هندی بنام دختر شیطان رد کرد و اضافه کرد که در هیچ شرایطی به سینمای ایران برنمی گردد.
شادمهر عقیلی در اصل بعنوان خواننده و بازیگر در یک فیلم بازی کرد و بعد هم ایران را ترک گفته بود، سالها در خارج به خوانندگی مشغول است ولی اخیرا روزنامه کیهان شدیدا به او تاخته و گفته ما در اینجا فرش قرمز برای کسی پهن نکرده ایم و اصولا هیچ کارگردانی حق ندارد با خوانندگان مقیم خارج، هیچ همکاری داشته باشد و تهیه چنین فیلمی از پایه و ریشه صحت ندارد. البته در طی سالها، فیلمسازان داخل خیلی کوشیدند تا شادمهر را به بازی در فیلم ها بکشند ولی او حتی با دستمزدهای کلان هم زیر بار نرفت.

فیلم ساز مستند و جهانگرد امریکایی تبار
با سماجت مستند خود را درباره ایران ساخت

1578-67

لویسون وود یک مستندساز جوان و هنرمند، بعد از گذر از کشورهای روسیه، چچن، آذربایجان، داغستان، گرجستان و ارمنستان، سرانجام با تلاش چند ماهه، به ایران رفته و آخرین بخش فیلم مستند خود را ساخت تا از کانال 4 انگلیس پخش شود.
لویسون 35 ساله، بعنوان شجاع ترین مستندساز، از رود نیل، تا بلندای هیمالیا، تا قفقاز و روسیه فیلم مستند خود را ساخت. وقتی نوبت به ایران رسید، از ورودش جلوگیری کردند و او ناچار شد دو ماه صبر کند تا پیگیری و سماجت او نتیجه بدهد و به ایران سفر کند و البته با احتیاط فیلم مستند خود را بسازد.

فیلم کوتاه ایرانی برنده جایزه جشنواره لاس وگاس شد

1578-68

فیلم کوتاه «مهرآباد جنوبی» ساخته امین اشرفی در سیزدهمین جشنواره فیلم Action On Film که 17 تا 26 اگوست در لاس وگاس برگزار شد، جایزه ویژه دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی را صاحب شد.
فیلم قصه نوجوانی عاشق فوتبال است که به درس و مشق علاقه ای ندارد و سرانجام از خانه می گریزد و در شبی زمستانی به دنبال سرنوشت خود می رود.
محمدرضا غیاث آبادی که بعد از بازی در فیلم درگذشت، محسن قصابیان، معصومه عزیزمحمدی و مهدی اشرفی بازیگران فیلم هستند.

کارگردان روسی به اتهام اختلاس دستگیر شد

1578-69

کیریل سربرنیکوف کارگردان مورد تحسین و برنده جایزه روس، که چند بار به ایران سفر کرده و حتی یکبار قرار بود فیلم مشترکی با ایران بسازد، هفته قبل به اتهام اختلاس در مسکو دستگیر شد.
سربرنیکوف از چهره های ستایش شده تئاتر و سینمای روس که فیلم «دانش آموز» او در کن برنده شد، به اتهام اختلاس 98 میلیون روبل بودجه دولتی در تولید تئاترهایش دستگیر و فیلم جدیدش نیمه کاره ماند و باله و تئاتر بلوشی نیز کنسل شد. این کارگردان از منتقدین شیوه حکومتی پوتین است.