1579-50

حمید صفت قصد خودکشی داشت

1579-51

هفته قبل اخباری درباره خودکشی حمید صفت خواننده رپ به گوش ها رسید و حتی یکی دو تا از سایت های داخل او را دفن هم کردند! وکیل مدافع حمید صفت که اخیرا در درگیری با ناپدری خود، او را با وارد کردن ضربه ای از پای در آورده، گفت من به دیدار حمید صفت رفتم، حالش خوب بود. قصد خودکشی هم نداشت، در ضمن هنوز جرم قتل خواننده رپ تائید نشده چون وکیل مدافع او میگوید این خواننده جوان به دفاع از مادرش که زیر کتک های ناپدری بشدت گریه و التماس می کرد وارد معرکه شده و بعد از درگیری به سقوط ناپدری و برخورد سرش با شیئی به شدت مجروح و در بیمارستان جان سپرد.

جایزه فستیوال مونترال برای فیلم آپاندیس

1579-52

در جشنواره بین المللی فیلم مونترال کانادا، یک فیلم ایرانی جایزه گرفت.
فیلم «آپاندیس» ساخته حسین نمازی در این جشنواره برای اولین بار روی پرده رفته و در نخستین حضورش در یک جشنواره بین المللی، جایزه بهترین فیلمنامه را صاحب شد.
جشنواره فیلم مونترال در سالهای اخیر از اعتبار خاصی برخوردار شده، با اهدای این جایزه درهای خود را بروی فیلم های ایرانی گشود و در بخش مسابقه جهانی فیلم «یه وا» ساخته آناهید آباد محصول مشترک ایران و ارمنستان ارائه شد و همزمان فیلم «زیرسقف دودی» پوران درخشنده در قسمت فوکوس برسینمای جهان حضور داشت.

کنسرت تازه ناصر چشم آذر در تالار وحدت

1579-54

به دنبال موفقیت چند کنسرت اخیرناصر چشم آذر آهنگساز و نوازنده نامدار، کنسرت تازه ای تحت عنوان «کنسرت نوستالژی» در 23 شهریور در تالار وحدت برگزار شد.
ارکستر بزرگ «ایستگاه» شامل 80 نوازنده حرفه ای با موزیسین سرشناس ناصر چشم آذر او را همراهی کردند.
این گروه در 25 و 26 اسفند ماه گذشته چنین برنامه ای را با موفقیت اجرا نمودند.
چشم آذر که در اجرای قبلی با ادای احترام و بزرگداشت زنده یاد افشین یداللهی، توجه همه را جلب کرد این بار با حضور چند خواننده مهمان نمایی تازه ای به کنسرت خود داد.

گوهرخیراندیش فعال در ایران و خارج

1579-55

1579-56

گوهر خیراندیش از ستارگان خستگی ناپذیر سینما و تلویزیون است، که بقول اطرافیان آرام و قرار ندارد، مرزی برای خستگی نمی شناسد. خیراندیش که اخیرا برای عمل جراحی پا به امریکا آمده بود، تحت نظر جراح برجسته دکتر بابک کوثری عمل شده و سرپا و سالم در شب افتتاحیه فیلم «نهنگ عنبر» شرکت کرد، بعد ناگهان خبرش را از ایران آوردند که در مراسم جشن تولد 63 سالگی اش شمع ها را فوت کرده و کیک بزرگی را بریده است.
در این مراسم همکاران، دوستان خیراندیش از جمله: همایون ارشادی، مسعود فروتن سخن گفتند و اینکه گوهر می بایست امروز یک پزشک متخصص باشد ولی بخاطر همسر سابق و فقیدش جمشید اسماعیل خانی به بازیگری روی آورد.

فرق بازیگران ایرانی بدون بادیگارد
با شاهرخ خان با دهها بادیگارد مرد و زن

1579-57

درحالیکه حتی یک بازیگر و یا خواننده ایرانی در تمام 70 سال گذشته بادیگارد نداشتند، بازیگران هندی، از جمله شاهرخ خان، دهها بادیگار دارد که بیشترشان زن هستند و خود شاهرخ خان می گوید چون معمولا بادیگاردهای مرد، با مردم رفتاری خشن دارند من ترجیح دادم بیشتر بادیگاردهایم زن باشند.
نکته مهم اینکه در جمع سوپراستارهای ایرانی تا امروز چند بار گوگوش و داریوش زمان اجرای کنسرت هایشان بادیگارد داشته اند که با رضایت آنها نبوده چون عقیده دارند نیازی به بادیگارد نیست، آنها از میان مردم برخاسته و با حمایت و مراقبت مردم هم پیش میروند.

امیر نادری نشان جشن مستقل فیلم کوتاه را دریافت کرد

1579-58

نشان هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه به دست امیر نادری رسید.
مراسم پایانی هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه هفته پیش در سالن سینما تئاتر کانون برگزار شد و برگزیدگان این جشن معرفی شدند.
در این مراسم که با رونمایی از تندیس جدید جشن مستقل فیلم کوتاه آغاز شد، برگزیدگان رشته های مختلف در هشتمین دوره معرفی شده و نشان ایسفا که هر سال به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می شود، امسال به امیر نادری فیلم‌ساز جریان ساز سینمای ایران اهدا شد.
نشان ایسفا با توجه به این که امیر نادری در خارج از ایران زندگی می‌کند، توسط آناهیتا قزوینی زاده از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران به وی تحویل داده شد.
آخرین ساخته امیر نادری فیلم «کوه» در گروه هنروتجربه اکران شده است.