1581-54

انتقاد جمشید مشایخی بروی تخت بیمارستان

1581-55

جمشید مشایخی از پیش کسوتان سینمای ایران که بدلیل ضعف شدید جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد به مسئول موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت من خادم هنر و هنرمندانم و باید درد اعضای انجمن بازیگران را به گوش شما برسانم و بپرسم چرا با این همه عضو هنرمند و بازیگر تعقیب شده، چرا باید از افرادی بیرون از محیط هنری، بعنوان بازیگر بهره بگیریم؟ در حالیکه بسیاری از هنرمندان بیکار هستند و در شرایط مالی خوبی بسر نمی برند.
مشایخی از چهره های قدیمی سینما و تلویزیون، تئاتر است که همیشه حرفهایش را بدون رتوش میزند.

حال ناصرچشم آذر خوب است

1581-56

ناصرچشم آذر موزیسین سرشناس هنگام اجرای آخرین کنسرت بزرگ خود در تالار وحدت هنگام نواختن آکوردئون، ناگهان دچار ضعف شدید گردیده به پشت صحنه انتقال یافت.
بلافاصله ارکستر دو قطعه تنظیم شده اش را بدون حضورش اجرا کردند و سرپرست ارکستر ده دقیقه آنتراکت داد و سپس با مساعد شدن حال چشم آذر هنرمند توانا روی صحنه آمد و با تشویق حاضرین پشت میکروفن قرار گرفته و گفت: مرا باید ببخشید، من قرص هایم را باید می خوردم و نخورده بودم و الان با محبت های شما روی صحنه بازگشتم و سپس گفت حالا که زبانم باز شده از اعضای ارکستر و شرکت آوای دوران ممنونم که با من همراهی کردند اگر زبانم دوباره گرفت بقول کیارستمی: زندگی و دیگر هیچ…
در بخش دوم ناصر از اشکان خطیبی دعوت کرد روی صحنه بیاید و بخواند این بازیگر و خواننده رو به مردم گفت من با تک تک ملودیها و آثار استاد چشم آذر خاطره دارم، تک تک این نت ها با همه سلولهای من منگنه شده وقتی در بخش قبلی حال ایشان بد شد تمام بدنم رعشه گرفت. حالا پنج ثانیه چشمانمان را ببندیم و دعا کنیم سایه ایشان برای همیشه روی سر موسیقی ایران باشد.
اشکان بعد آهنگهای زائر، مسافر، کتایون، خدای آسمونا وسوغاتی را خواند.

فیلم کوتاه «آلان» برنده جشنواره کردی دهوک شد

1581-57

فیلم کوتاه «آلان» به کارگردانی مصطفی گندم کار جایزه اول پنجمین دوره فستیوال فیلم بین المللی «دهکوک» کردستان عراق را به دست آورد.
این فیلم قبلا در بخش مسابقه بین المللی جشنواره کلرمونت فرانس، جشنواره سائوپائولو برزیل، جشنواره فیلم های ایرانی پاریس، جشنواره جهانی فیلم فجر و بخش مسابقه جشنواره سیلهوتی فرانسه، جشنواره Partie De Campagne پاریس حضور داشته است.
جشنواره دهوک با نیت پل ارتباطی میان کارگردانان کرد و فیلم سازان سراسر جهان، تبادل فرهنگی ملت ها تشکیل شده است.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری
شهرداد روحانی در کرج

1581-58

جدیدترین کنسرت ارکسترسمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی در سالن موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد.
این کنسرت در ادامه اجراهای خارج از ایران، اجرای پرشور کرج را با آثاری از آنتوان دورژاک، «سوئیت دریاچه قو» پیترچایکوفسکی، «در بازار ایرانی» آلبرت کتل بی، «برباد رفته»، ماکس اشتاینر، «رقص شمشیر» » اثر آرام خاچاطوریان و همچنین قطعات فریاد تهی، وطنم از شهرداد روحانی و خاک مهرآئین ساخته علی اکبر قربانی اجرا شد.

اجرای ارکستر تهران به حمایت از بیماران ام اس

1581-61

اینترارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی درحمایت از بیماران ام اس ایران، در تالار وحدت به اجرای موسیقی کلاسیک پرداخت.
در این برنامه، حاضرین با بستن شال های نارنجی رنگ که نماد این بیماری است به دور گردن شان، از ارکستر استقبال کردند و ارکستر آثار زیبایی را با مهارت و توانایی خاص در میان تشویق مردم اجرا نمود و هربار گروهی از نوازندگان با دف، ویلن و سازهای غربی حاضرین را مبهوت ساختند، خود نادر مشایخی خاطره ای از بیماری اش تعریف کرد.

نشان آکادمی سمندریان برای بهرام بیضایی

1581-63

در پنجمین دوره جشن آکادمی حمید سمندریان چهره ماندنی تئاتر ایران، نشان آکادمی به بهرام بیضائی، محمد چرمشیر و حمید پور آذری در نبود هما روستا و حمید سمندریان اهدا شد.
ابراهیم حقیقی اولین نشان آکادمی بهرام بیضایی را به نیابت از وی، به حمید امجد تحویل داد.
و سپس نشان های محمد چرمشیر و حمید پورآذری اهدا گردید. در این مراسم چهره های معروف تئاتر: سیروس ابراهیم زاده، بابک برزویه، جعفر پناهی، پرویز پورحسینی، اکبر زنجانی پور حضور داشتند.

 در رفراندوم بانی فیلم در ایران مهران مدیری و محمدرضا گلزار سوپراستارهای سینمای ایران معرفی شدند

1581-64

بانی فیلم بروی آن لاین، از مردم درباره سوپراستارهای محبوب سینمای ایران نظرخواهی کرد، که بیش از 81 هزار نفر در این رفراندوم یا نظرخواهی هنری شرکت کردند و سرانجام محمدرضا گلزار و مهران مدیری با آرایی بالای 5هزار بطور مشترک صدرنشین شدند و بدنبال آنها شهاب حسینی (2644 رای) دوم، رضا عطاران (1816 رای) سوم، حامد بهداد (1447رای) چهارم، بهرام رادان (1217 رای) پنجم، محسن تنابنده (634 رای) ششم، حمید فرخ نژاد با (306 رای) هفتم، نوید محمدزاده با (160 رای) هشتم و مصطفی زمانی با (141رای) نهم شدند.
نکته جالب اینکه در این لیست از یکی از پولسازترین بازیگران سینما پرویز پرستویی هیچ نامی برده نشده است.

حضور 2 فیلم ایرانی در فستیوال
HAMPTON’S INTERNATIONAL FILM FESTIVAL

1581-65

1581-66

دو فیلم «ناپدید شدن» و «روتوش» در فستیوال بین المللی همپتونز در امریکا روی پرده می آیند و فیلم بلند ناپدید شدن ساخته علی عسگری در بخش رقابت بین المللی فیلم های داستانی با 4 فیلم دیگر برای جایزه اصلی رقابت می کنند.
فیلم «ناپدید شدن» قصه زوجی جوان در یک شب یخبندان زمستانی است که با مشکلی جدی روبرو میشوند و فقط چند ساعت برای حل مشکل خود وقت دارند. فیلم «روتوش» در بخش فیلم های کوتاه شرکت دارد و قبلا جایزه جشنواره های ترابیکا، پالم اسپرینگز و کراکوف را برده است. این فستیوال در تاریخ 5 تا 9 اکتبر در نیویورک برگزار میشود.

نمایش فیلم اکسیدان در ایران در 11 شب هم پرفروش است

1581-67

یکی از پرفروش ترین فیلم های روز در ایران، فیلم اکسیدان است که فیلم بعد از عبور از سقف 11 هفته اکران در 20 سینمای تهران، بسیاری از سینماداران همچنان این ساخته حامد محمدی را در سانس فوق العاده 11 شب هم به نمایش در می آورند و همین نشانه استقبال بالای مردم در طبقات مختلف از این فیلم است.
اکسیدان در شهرهای مختلف نیز 20 سینما را در اختیار دارد و حدود 3 میلیارد تومان فروش داشته است.
این فیلم اینک در کشورهای مختلف روی اکران است و با اقبال روبرو میباشد.

فیلم امسال کاندیدای اسکار ایرانی چه فیلمی است؟

1581-68

سرانجام فیلم «نفس» در میان 10 فیلم پیشنهادی بعنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد. البته ابتدا حدود 103 اثر سینمایی در این لیست قرار داشتند «نفس» با فیلم های : «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله، «مالاریا» با ساخته پرویز شهبازی، «ویلایی ها» ساخته منیر قیدی تا آخرین مرحله پیش رفت.
فیلم «نفس» با کارگردانی نرگس آبیار، دارای خصوصیات ویژه ای است که شانس زیادی برای برنده شدن دارد. چون از کیفیت بالا، زبان بین المللی برخوردار است، فیلمی که داستان آدمهای در جنگ را بیان می کند، دیدگاه صلح طلبی دارد.