1583-66

درگذشت حامد هاکان خواننده جوان

1583-59

حامد هاکان یکی از خوانندگان جوان داخل ایران، هفته قبل بطور ناگهانی در بیمارستان درگذشت. به گفته خانواده، حامد براثر ایست قلبی در سن 35 سالگی با زندگی وداع گفت.
هاکان سه برادر و یک خواهر داشت، هیچگاه ازدواج نکرده بود، او خوانندگی را از 6 سالگی با اشعار مذهبی آغاز کرد و به موسیقی سنتی علاقمند بود تا در 17 سالگی به سوی موزیک پاپ روی آورد و بدلیل تسلط به سیستم دیجیتال و سوشیال میدیا، خیلی زود در کارش پیش رفت.
از آهنگهای محبوب هاکان: قاتل حرفه ای، غم دریا، ندای من، خدای من، دنیا، سپیده است، در مسیر خوانندگی اش با محسن چاوشی آشنا شد و در آلبوم خودکشی ممنوع چاوشی با او همصدا شد و با آلبوم کامل حرفه ای با همکاری چاوشی به شهرت رسید.

انیمیشن سوزنبان برنده جایزه جشنواره سانفرانسیسکو شد

1583-60

فیلم انیمیشن «سوزنبان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی خرمیان جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم های ایرانی در سانفرانسیسکو را به دست آورد.
امسال 42 فیلم ایرانی در این جشنواره در میدان رقابت ها بودند، انیمیشن داش آکل ساخته مهرانی و مستند «پسر حاج علی» ساخته حمید کوهبایی، از دیگر آثار تولیدی این مرکز در جشنواره بودند.
سوزنبان قصه سوزنبان پیری است که سالها، انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه میشود این زن در تخیل اوست. این فیلم قبلا جایزه «کارتون کلاب ایتالیا» را هم برده

پولاد پسر مسعود کیمیایی
فیلمی با بازی سعید راد کارگردانی می کند

1583-61

پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی، بعد از چند سال که کپی دو پروژه فیلم در دست داشت ولی با اشکالاتی همراه می شد، عاقبت فیلم «لکنت» را که پروانه ساخت هم گرفته را جلوی دوربین برده است.
ابتدا می گفتند نام فیلم «معکوس» است درحالیکه معکوس را مسعود کیمیایی در سال 94 در دست تهیه داشت و ناصر ملک مطیعی را هم برگزیده بود ولی فیلم به دلایل مالی به تعویق افتاد اما پولاد برای نقش های اصلی فیلم خود سعید راد و امین حیایی را برگزیده و برای جشنواره فجر آماده میشود.
مسعود کیمیایی که اینروزها در انتظار نمایش آخرین فیلم خود «قاتل اهلی» با بازی پرویز پرستویی است، تهیه کنندگی فیلم پولاد را عهده دار شده است.

میترا حجار بهترین بازیگر
فستیوال فیلم انجلیکا سانفرانسیسکو

1583-62

«میترا حجار» ستاره معروف سینمای داخل ایران، در جشنواره فیلم انجلیکا در سانفرانسیسکو، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.
فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» جایزه پیام اجتماعی این جشنواره را صاحب شد. این فیلم را علی عطشانی کارگردان کرده است فیلم «یادم تو را فراموش» در چند جشنواره دیگر هم جوایز را صاحب شده و قرار است توسط کمپانی Netflix در سطح جهانی ارائه شود.
در این فیلم میترا حجار، حسین یاری و ماه چهره خلیلی و مازیار فلاحی حضور دارند.

موسیقی دان 28ساله ایرانی برنده نخستین جایزه

1583-63

در رقابت های بین المللی رهبری ارکستر در آلمان، حسین پیشکار، موسیقی دان ۲۸ ساله ایرانی جایزه نخست را دریافت کرد. در این رقابت ها که برای نخستین بار برگزار شد ۱۲ رهبر ارکستر از هشت کشور شرکت داشتند.
مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز برندگان نخستین مسابقه رهبری ارکستر آلمان شامگاه جمعه (۲۹ سپتامبر/ ۷ مهر) در شهر کلن برگزار شد. این رقابت ها را شورای موسیقی آلمان با همکاری ارکستر فیلارمونیک و اپرای شهر کلن، ارکستر گورتسه نیش این شهر و ارکستر سمفونیک رادیوی جنوب آلمان سازماندهی می کنند.
به گزارش منابع خبری ریاست هیئت داوران این رقابت ها را لوتار تساگروزک، رهبر ارکستر آلمانی بر عهده داشت که در دو دهه گذشته سه بار از سوی مجله ی “جهان اپرا” به عنوان رهبر برتر ارکستر سال معرفی شده است.
در مراسم جمعه شب، جایزه نخست رهبری ارکستر آلمان در سال ۲۰۱۷ نصیب حسین پیشکار شد که موفق شده با اجرای دو قطعه از روبرت شومان و جوزپه وردی هیئت ژوری را در مورد توانایی های خود متقاعد کند.
جایزه نقدی این رقابت ها برای نفر اول ۲۰ هزار یورو است. علاوه بر این یک اجرا در اپرای کلن، ضبط موسیقی با ارکستر سمفونیک رادیوی جنوب آلمان و دستیاری در ارکستر گورتسه نیش نیز نصیب حسین پیشکار شده است.
هیات داوران، جایزه دوم رقابت های رهبری ارکستر را به دومینیک بای کیرش از آلمان و جایزه سوم را به آنا راکیتینا از روسیه اهدا کرد که مبلغ نقدی آنها ده و پنج هزار یورو است. برندگان جوایز این رقابت ها همچنین به اجرای برنامه هایی با ارکستر بتهون شهر بن، ارکسترهای سنفونیک و فیلارمونیک شهرهای دورتموند، نورنبرگ، دویسبورگ و چند شهر دیگر آلمان می پردازند.
حسین پیشکار متولد سال ۱۳۶۷ است. او آموزش موسیقی را از چهار سالگی در آموزشگاه پارس به سرپرستی ناصر نظر آغاز و در ۱۶ سالگی برای نخستین بار ارکستر هنرستان موسیقی را رهبری کرد.
پیشکار نواختن برخی سازهای سنتی از جمله تار و سه تار و آموزش ردیف موسیقی ایرانی را نزد استادان نامداری مانند حسین علیزاده، داریوش طلایی و محمدرضا لطفی پی گرفته است.
برنده ایرانی جایزه رهبری ارکستر آلمان، فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی تهران است و دوره کارشناسی ارشد موسیقی را در دانشگاه تهران گذرانده است. او که مدتی ارکسترهای مختلف از جمله ارکستر زهی ایران را رهبری کرده اکنون ساکن دوسلدورف است و در دانشگاه روبرت شومان این شهر تحصیلات خود در رشته رهبری ارکستر را ادامه می دهد.

ارسال 17 فیلم کوتـاه و بلنـد ایرانی به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی

1583-64

17 اثر کوتاه و بلند، انیمیشن، برنده تلویزیونی مستند و داستانی روانه فستیوال بین المللی فیلم های ورزشی در میلان ایتالیا شد که با دهها فیلم رقابت خواهد داشت.
این جشنواره فیلم هایی را می پذیرد که دارای مضامین ورزشی باشند و معمولا تا 25 آبان فیلم های کاندیدا را می پذیرد و انتخاب از سوی فدراسیون فیلم های ورزشی Ficts صورت می گیرد.