1587-75

خواننده معروف داخل ایران در بخش CCU

1587-66

غلامرضا صنعتگر خواننده معروف که بدلیل بیماری سرطان کبد، مدتها تحت شیمی درمانی بود، هفته قبل بدلیل فشارخون بالا و شرایط اضطراری به بخش سی سی یو بیمارستان انتقال یافت.
صنعتگر برای دومین بار بود که تن به شیمی درمانی داده بود تا به سوی بهبودی نسبی برود، ولی این بار در برابر این شیوه درمانی دوام زیادی نیاورد و با بالارفتن فشارخون، به بیمارستان انتقال یافت.

نمایشگاه آثار پرویز تناولی و آتلیه نیاوران در گالری بوم

1587-57

نمایشگاهی معروف ترین آثار از مجموعه های پرویز تناولی هنرمند سرشناس ایرانی در عرصه جهانی، در گالری بوم از 15 آبان برگزار میشود. در کنار نمایش آثار انفرادی تناولی، چهار شاگرد او در آتلیه نیاوران، با ارائه تک اثر حضور می یابند. شاگردان هنرمندی چون موناپاد، رامین جمشیدی، هوراد گرجی وعلیرضا معصومی.
21 مجسمه که تنوع جالبی از مجموعه های تناولی را روایت می کند در گالری بوم از نظر دوستداران هنر می گذرد. از جمله آثاری چون: هیچ، شاعر، دیوار، دست و قفس وعشاق که بسیاری انتظار آنرا می کشند.

فیلم زندگی 3 خواهر قهرمان جهان ایران

1587-58

فیلم مستند بلند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه طهورا و مهتاب کرامتی، قصه زندگی 3 خواهر ووشوکار اهل سمیرم اصفهان است که قهرمان ایران و جهان شدند.
این فیلم که بصورت واقعی تهیه و فیلمبرداری شده قصه زندگی خواهران منصوریان است که سال پیش در جشنواره «سینما حقیقت» 6 عنوان کاندیدای جایزه بهترین فیلم را عنوان خود کرد و تا امروز در چند جشنواره به نمایش در آمده و کاندیدای جایزه شده است.
کارگردان فیلم همه لحظات زندگی این سه خواهر قهرمان را دنبال کرده و بصورت اورژینال ساخته است.

مراسم باشکوه تشییع علی اشرف درویشیان

1587-59

1587-60

کانون نویسندگان ایران و جمعیت دور از انتظاری در مراسم تشییع علی اشرف درویشیان نویسنده داستان های کارگری و پژوهشگر رشته ادبیات عامه، در تهران برگزار شد.
نویسندگان و صاحبنظران رشته ادبیات و شعر، درویشیان را انسانی آزاده، عدالت خواه و برابری طلب و ستم ستیز و بسیار روشنفکر معرفی کردند، او کودکی را در کارگاه آهنگری گذراند و با رنج بسیار تحصیل کرد و به مبارزه با سرمایه داری پرداخت.
محسن قمی، فریبرز رئیس دانا، ناصردرخشان و… درباره این پژوهشگر 76 ساله سخن گفتند وبه تجلیل از سوابق ادبی و انتشار کتاب های ارزشمندش پرداختند.

دو جایزه برای فیلم تازه فرنوش صمدی

1587-62

هفته قبل فیلم «نگاه» ساخته فرنوش صمدی جایزه بهترین فیلم را در دوره 62 جشنواره والادولید (اسپانیا) چون سال پیش بدست آورد.
این اولین بار است یک فیلمساز در دو سال پیاپی جایزه بهترین فیلم را در این جشنواره صاحب میشود و او در ضمن تنها کارگردان زن است که دو جایزه این فستیوال را برده است البته همین فیلم قبلا جوایز هیئت داوران جشنواره های دهوک عراق، تی می شورت رومانی و بهترین فیلم تماشاگران اوپسالای سوئد را هم ربوده و بزودی در بخش مسابقه جشنواره AFI جشنواره مقدماتی اسکار اکران میشود.

فیلم اشرف پهلوی همزاد شاه آماده شد

1587-63

فیلم مستند زندگی اشرف پهلوی با نام «اشرف همزاد شاه» آماده نمایش شد و برای اولین بار تصاویر اختصاصی از کاخ اشرف در تمیشان نور به نمایش در می آید و اینکه چرا تا امروز اجازه ورود هیچ فیلمبرداری را به این کاخ نمی دادند! در مورد روایت ویژه ای مستند، صدای خود اشرف پهلوی شنیده میشود و او درواقع خود از راویان زندگی خود بحساب می آید.
سعیده نیک اختر کارگردان فیلم می گوید با دقت زندگی اشرف از دیدگاه کارشناسی، روانشناسی و لایه های زیرین شخصیتی او با توجه به رفتار و کردار و لباس پوشیدن و آرایش پرداخته شده و با بسیاری از شاهدان عینی کاخ نیز گفتگو شده است و اینکه مسئله دوقلو بودن او با شاه با چه رویدادها و عکس العمل هایی همراه بوده است.

فیلم کوتاه ایرانی برنده جایزه فستیوال تریان

1587-64

فیلم کوتاه «حد» فیلم برگزیده فستیوال بین المللی فیلم «تریان» شد، این فیلم ساخته جواد دارایی است که در سومین سالگرد این فستیوال (Tryon) امریکایی، درخشید.
فیلم درباره مشکلات زندگی معلولان در اسلام آباد کرج ساخته شده و قبلا هم در جشنواره فیلم های کوتاه هالیوود هیلز هم بهترین فیلم معرفی شد.
این فیلم با عنوان انگلیسی Limit جامعه را زیر سئوال می برد.

لوریس چکناواریان تمام آثار
خود را به موزه موسیقی در ایران هدیه کرد
من همان پرنده ای هستم که دوباره به خاک ایرانم نشستم

1587-65

لوریس چکناواریان چهره برجسته موسیقی بین المللی، همه آثار موسیقیایی خود را که شامل 90 جلد (9700 صفحه نت) و 62 سال تلاش بود در حضور هنرمندان سرشناس به موزه موسیقی ایران هدیه داد.
لوریس 80 ساله گفت خوشبختم در کشور آباء و اجدادم متولد شدم و فرهنگ عظیم این سرزمین را یاد گرفتم و خوشحالم بعد از سالها دوباره به کشورم بازگشتم تا کارهایی در وطنم تولید کنم من همان پرنده ای هستم که دوباره به خاک ایرانم نشستم.
در این مراسم فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن روان، شهرام ناظری، علی مرادخانی، جواد کسایی و بسیاری دیگر حضور داشتند و درباره لوریس سخن گفتند و او را معلم و استاد و راهنمای خود معرفی کردند.

پسر ملک مطیعی: دست از سر پدرم بردارید!

1587-67

بدنبال خبرها و شایعات دروغ درباره مرگ ناگهانی ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما، پسرش به اعتراض پرداخت و گفت اخیرا هرکسی میخواهد فیس بوک و اینستاگرام اش مورد توجه قرار بگیرد بلافاصله خبر درگذشت پدرم را اعلام می کند وخودبخود دوستداران پدر نگران بدنبال خبر میروند. متاسفانه هر بار که این خبرها و شایعات دروغ به گوش پدر میرسد، ضربه روحی بدی بر او وارد میشود و بهمین جهت تقاضا دارم دست از سر پدرم بردارید.
پسر ملک مطیعی گفت متاسفانه شبکه صدا و سیمای داخل ایران که همه نوع خبری را انتشار میدهند، هیچگاه به این مسئله نپرداخته و در مورد سلامت پدرم خبری به اطلاع مردم نرساندند.

پرفروش های موزیک هنرمندان داخل ایران

1587-68

سایت «بیپ تونز» طبق آمار تازه ای پرفروش ترین آلبومهای خوانندگان داخل ایران را در نیمه اول سال 96 اعلام کرد:
– آلبوم دیوونه بازی از «ماکان بند» که در ضمن رکورد پرفروش ترین آلبوم اولی تاریخ فروش را به دست آورد. رهام هادیان و امیر مقاره از باسابقه ها هم جلو افتادند.
– رضا صادقی با آلبوم «یعنی درد» مقام دوم
– آلبوم «دوباره عشق» از حامد همایون سوم
– گروه «دنگ شو» اولین گروه غیرپاپ- چهارم
– گروه «سون» با آلبوم دنیای بعد تو- پنجم
– سامان جلیلی با «چه حال خوبیه» ششم
– آلبوم «فروغ» از علیرضا قربانی اولین کلاسیک هفتم
– آلبوم «یادم تو را فراموش» از مازیار فلاحی هشتم
– آلبوم «غمنومه فریدون» – نهم
– آلبوم «تمام ناتمام» از گروه «پالت» دهم