1589-59

درویش مصطفی جاویدان درگذشت

1589-55

درویش جاویدان نوازنده وخواننده کرمانشاهی، هفته قبل براثر ایست قلبی در کرج با زندگی وداع گفت.
مصطفی جاودان فعالیت های هنری خود را قبل از انقلاب آغاز کرد و بعدها 13 آلبوم نیز ارائه داد.
جاویدان تحصیلکرده دانشگاه بود و 71 سال عمر کرد و ازخود آلبوم های: رسول مهربانی، هو یا علی مدد، مرد غریب، پرنده اسیر، چینی بندزن، صنما، علی و بابا کوهی را ارائه داد که با باباکوهی سر زبان ها افتاد.

نادر مشایخی پسر جمشید مشایخی
چهره ای معتبر در موزیک ایران و جهان

1589-48

شاید خیلی ها نمی دانند که نادرمشایخی پسر 59 ساله جمشید مشایخی بازیگر پیش کسوت سینمای ایران، یک آهنگساز و رهبر ارکستر در سطح جهانی است.
نادر مشایخی بعد از تحصیل در هنرستان عالی موسیقی برای ادامه تحصیل موسیقی به وین رفته، رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر را با درجه ممتاز پایان داد و سالها بعنوان رهبر ارکسترهای معروف با هنرمندان بین المللی چون هانا شیگولا همکاری کرده و در جشنواره های موسیقی اروپا و امریکا و آسیا برنده جوایز و تقدیرنامه هایی شده است. وی چند سالی رهبرارکستر سمفونی و بعد ارکستر مجلسی بود و اینک در دانشگاه به تدریس مشغول است.
چند فیلمساز و نویسنده درباره نادر مشایخی فیلم ساخته و کتاب نوشته اند.

پیام رضا صادقی در سالگرد پاشایی

1589-52

رضا صادقی از خوانندگان روز ایران، هفته قبل به مناسبت سالگرد درگذشت مرتضی پاشایی در اینستاگرام خود نوشت:
«روحت شاد پسر با اخلاق و دوست داشتنی، صدای تو و نگاه صبور تو همیشه کنارمون هست، صدای صبور. »
مرتضی پاشایی خواننده و نوازنده وآهنگساز پاپ در سال 1389 با ارائه ترانه هایش در اینترنت به شهرت و محبوبیت رسید و آذرماه سال 1392 با تشخیص پزشکان بدلیل ابتلا به سرطان معده تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی در 23 آبان 1393 در 30 سالگی درگذشت.

همایش سالانه انجمن های دوستداران حافظ

1589-53

همایش سالیانه انجمن های دوستدار حافظ سراسر ایران، باحضور شمار زیادی از اهل فرهنگ و هنر و ادب و حافظ شناسان و حافظ دوستان، در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طی 4 روز برگزار میشود. انجمن دوستداران حافظ به عنوان یک انجمن فرهنگی حدود 15 سال پیش به ثبت رسیده و دفتر مرکزی اش در شیراز در جوار آرامگاه حافظ است و 16 دفتر دیگر هم در نقاط مختلف از جمله تهران دارد و در این مراسم نشان ویژه «گلبانگ سربلندی» به تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و ادب بعنوان سفیران حافظ اهدا میشود.

پیام چهره های معروف برای زلزله زدگان غرب ایران

1589-54

چهره های معروف بین المللی در مورد زلزله ایران، پیام همدردی فرستادند.
گروهی از چهره ها چون: انریکه ایگلسیاس و میسی ویلیام زن بازیگر نقش «آریا» در سریال «بازی تاج و تختGame of Thrones» در صفحات توئیتر خود نوشت: عشقم برای ایران.
انریکه هم نوشت لطفا همه عشق، افکار ودعاهای خود را به کسانی که در زلزله ایران و عراق رنج می برند ارسال کنید.

موفقیت فیلم های ایرانی درجشنواره های بین المللی

1589-56

جایزه فیل طلایی برای فیلم حورا
فیلم «حورا» ساخته غلامرضا ساغرچیان، در جشنواره بین المللی فیلم «فیل طلایی» در هند جایزه بهترین فیلم را دریافت داشت. این فیلم سال گذشته درجشنواره آلاتیز هند هم جایزه «تتیک» را بعنوان بهترین فیلم کسب کرد در جشنواره بین المللی فیل طلایی که در حیدرآباد هند برپا میشود، فیلم کوتاه «دریای سرخ» ساخته شهریار پورسیدیان نیز جایزه اول فیلم های کوتاه را به دست آورد.
دوجایزه برای «بدون تاریخ بدون امضاء»
فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند جایزه هیئت داوران فدراسیون بین المللی منتقدین فیلم Fipresci را در جشنواره فیلم براتیسلاوا صاحب شد و جایزه بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای همین فیلم اهدا شد، فیلم مزبور در بخش افق ها در جشنواره فیلم ونیز دو جایزه کارگردانی و بازیگری را کسب کرد.
فیلم کوپال جایزه همیلتون را برد
فیلم کوپال به کارگردانی کاظم طلایی جایزه بهترین فیلم به بهترین بازیگری مرد جشنواره همیلتون را بدست آورد. این جشنواره درکانادا، جایزه بهترین بازیگر را به لوون هفتوان داد.

1589-57

1589-58