1590-39

دادگستری امریکا در تعقیب هکر ایرانی

وزارت دادگستری امریکا «بهزاد مصری» شهروند ایرانی را به اتهام هک و انتشار قسمت های پخش نشده سریال Game Of Thrones تحت تعقیب قرار داد.
تابستان امسال، مسئولان شبکه HBO اعلام کردند که هکرها توانستند در جریان یک حمله سایبری بیش از 5/1 ترابایت از اطلاعات این شبکه از جمله بخش هایی از سریال Game Of Thrones را که هنوز پخش نشده به سرقت ببرند. این هکر که با نام «استوک وحشت» فعالیت می کرد، از HBO 6 میلیون دلار باج تقاضا کرده بود تا از انتشار اطلاعات آنها خودداری کند ولی HBO نپذیرفت و اینک از سوی پلیس بین المللی در جستجوی هکر ایرانی تبار هستند.

از داریوش اسدزاده بازیگر قدیمی قدردانی شد

1590-40

1590-41

هفته قبل در جشن امضاء کتاب «سیری درتاریخ تئاتر ایران» تالیف داریوش اسدزاده بازیگر قدیمی و پیش کسوت تئاتر و سینما و تلویزیون، از این هنرمند قدردانی شد و بر سالها زحمت و تلاش هنریش ارج گذاشتند.
این مراسم که به همت انتشارات «خانه فرهنگ و هنرگویا» همزمان با روز تولد اسدزاده برپا شده بود، گروهی ازهنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و شاعران حضور داشتند و از اینکه اسدزاده در کنار فعالیت های هنری خود به نگارش چند کتاب ارزشمند پرداخته و نسل جوان را با تاریخ هنر تئاتر و سینما آشنا ساخته تشکر کردند.

پرده برداری از نیم تنه استاد شجریان

1590-42

سردیس استاد محمدرضا شجریان اثر مهندس امیر باقری مجسمه ساز نامدار در گردهمایی بزرگ سالانه انجمن های دوستداران حافظ در جوار آرامگاه خراقان به نمایش گذاشته شد.
همه ساله این انجمن سالگرد بزرگی بر پا می دارد و برجسته ترین دانشمندان، حافظ شناسان وهنرمندان در همه رشته ها گرد هم می آیند و امسال مجسمه ای ازنیم تنه شجریان رونمایی شد، که از سوی خانواده شجریان به دکتر مجید پازوکی مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ داده شد تا به همایون شجریان تحویل داده شود.
در این مراسم کیوان ساکت با سه تار، همراه با فاضل جمشیدی خواننده معروف، آهنگ مرغ سحر را اجرا کردند که همه حاضرین با آنها همصدایی کردند.

نوید محمدزاده جایزه آسیا پاسیفیک را دریافت داشت
محمدزاده پیشاپیش این جایزه را به مردم زلزله زده تقدیم کرده بود

1590-43

نوید محمدزاده بعد از دریافت چند جایزه بین المللی بخاطر فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» این بار جایزه هیئت داوران فستیوال آسیا پاسیفیک را برد که قبلا آنرا به زلزله زدگان کرمانشاه هدیه کرده بود.
در این میان جایزه ویژه درک ویژه هنری به فیلم آخر عباس کیارستمی (24 فریم) اهدا شد. این هفتادو هفتمین جایزه بین المللی برای کیارستمی بود که درست در 77 سالگی او بعد از درگذشت اش به او تعلق گرفت.
در این جشنواره جایزه بهترین فیلم به «کشورشیرین» از وارویک تورنتون اهدا شد.
ناتا مورواندیزم از گرجستان جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت.

فیلم های ایرانی برنده جوایز بین المللی

1590-44

فیلم ایرانی لاتاری بعنوان بهترین فیلم جشنواره «فیلم کسموپولیس» در ایتالیا معرفی شد.
این فیلم که در سال 2016 در کالیفرنیا ساخته شده، قصه بهرام و کتی زن و شوهری است که از طریق لاتاری به امریکا مهاجرت می کنند ولی خیلی زود درگیریها شروع میشود، کارگردان فیلم محمدرضا یکانی، بازیگران اشکان گل نظر و سپیده صمدی هستند.

***

1590-45

فیلم «آبسه» جوایز بهترین فیلم تجربی، بهترین بازیگر زن نقش اول و بهترین موسیقی را از جشنواره بین المللی فیلم و هنر جنوب شیلی صاحب شد.
«آبسه» بعنوان نماینده سینمای ایران در بخش فیلم های بلند به نمایش در آمد و این جوایز را کسب کرد. سوسن عزیزالهی بهترین بازیگر زن، کارگردان آن آرمین طهماسبی است.

***

1590-46

جایزه بهترین فیلم نامه جشنواره Almeria اسپانیا به فیلم کوتاه ایرانی «روتوش» تعلق گرفت. فیلم روتوش به تهیه کنندگی مشترک انجمن سینمای جوان ایران و کاوه مظاهری این جایزه را برد.
سونیا سنجری بازیگر فیلم در مراسم افتتاحیه، تندیس جشنواره را به نمایندگان از سوی کارگردان فیلم کاوه مظاهری دریافت کرد.

***

1590-47

قصیده گلمکانی جایزه خود را از جشنواره جهانی فیلم های کوتاه ومستند «بیلبائو اسپانیا»Zinebi به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کرد.
هیئت داوران این جشنواره فیلم کوتاه «برزخ» ساخته قصیده گلمکانی را مورد تقدیر قرار داده و قصیده زمان دریافت جایزه به زبان های باسکی، اسپانیولی و انگلیسی از داوران تشکر کرده وگفت این جایزه را به زلزله زدگان کشورم تقدیم می کنم.