1540-63

عشق و احترام به پیش کسوت ها رسم هنرمندان جوان

1540-64

اخیرا در ایران هنرمندان جوان، با اقدام احساسی خود، چهره جدیدی از نسل هنرمندان را به نمایش گذاشته اند. این هنرمندان جوان به بهانه های مختلف به دیدار پیش کسوت های قدیمی میروند، از آنها ستایش میکنند و ساعتها در کنارشان می مانند.
از جمله محمدرضا گلزار به دیدار ایرج خواننده پیش کسوت رفت و او را بخاطر آهنگهای خاطره انگیزش و همکاری اش با فردین و سالهای طلایی که برای سینما و موزیک ساختند ستایش کرده و گفت شما الگوی ما هستید و هیچگاه از خاطره تاریخی هنر و مردم محو نمی شوید.

پوستر سه بعدی یک جوان ایرانی مورد تائید والت دیزنی

1540-65

پوستر سه بعدی یک هنرمند جوان ایرانی مورد تائید استودیوی والت دیزنی در لس آنجلس قرار گرفت.
امید اسدی که پوستر 3 بعدی «دارا و سارا» را با مایه های ایرانی طراحی کرده می گوید با حفظ سبک و شیوه والت دیزنی این پوستر را آماده ساختم.
اسدی که عکاس و فیلمسازی سه بعدی را از سال 1386 آغاز کردند، 10 سالی است که فعال است و طراحی اولین انیمیشن سه بعدی پرسپکتیو ایران و اختراع فیلترهای سه بعدی در کارنامه او قرار دارد.

بنیامین :
شادمهرعقیلی و محمدرضا گلزار الگوی من بودند

1540-66

بنیامین خواننده روز ایران میگوید از همان نوجوانی عاشق صدای شادمهر عقیلی بودم و پوستر بزرگ او را در اتاقم نصب کرده بودم و درواقع او یک الگوی هنری برای من بحساب می آمد، گرچه هنوز او را به عنوان یک خواننده حرفه ای و خوب قبول دارم، ولی بعدا محمدرضا گلزار هم هنرمند مورد علاقه من شد و پوستر او را هم در اتاقم داشتم.
نکته جالب اینکه بدلیل همین علاقه کلاه سر گلزار را بر روی تنه شادمهر می گذاشتم و علاقه خود را نشان می دادم، که بعدها این سوژه ای برای مطبوعات شد که بنیامین سر گلزار را بریده و بر تنه شادمهر چسبانده است!
بنیامین ادامه میدهد وقتی قرار شد در فیلم سلام بمبئی بازی کنم به گلزار زنگ زدم و او را به کنسرت خود دعوت کردم تا کار مرا روی صحنه ببیند و بعنوان همبازی در فیلم بیشتر مرا حس کند و اینک بهترین دوستان هم هستیم.

علی دایی در جشن تولد پسر محمدعلی فردین

1540-67

1540-68

علی دایی چهره سرشناس فوتبال ایران، به دلیل علاقه و احترام به فردین، هفته قبل در جشن تولد فردین با حضور پسر و نوه فردین شرکت کرد. این جشن در رستوران کاخ برگزار شد و علاوه بر خانواده فردین، گروهی از دوستان و دوستداران فردین و فرزندان اش حضور داشتند و هرکدام به بهانه ای از فردین چهره نامدار سینمای ایران سخن گفتند.

جشن تولد 82 سالگی جمشید مشایخی

1540-69

هفته قبل جشن تولد 82 سالگی جمشید مشایخی بازیگر برجسته وقدیمی سینما در شرایطی برگزار شد، که بسیاری او را چهره بی همتای سینما و تاتر نامیدند و او را سرمایه و افتخاری برای هنر ایران دانستند.
محمد فروتن مجری و کارگردان تلویزیونی گفت من همیشه به همه پز میدهم که در دورانی زیسته ام که جمشید مشایخی در فضایش نفس می کشد. غلامحسین لطفی بازیگر قدیمی تاتر و سینما گفت حقوقی که من ماهانه از اداره تیاتر می گیرم مدیون مشایخی است که به دیدن نمایش من آمد و از فردایش من کارمند تئاتر شدم.
جمشید مشایخی خود گفت این را میدانید که جمشید خاک پای همه است. اگر حالا من و دکتر شفیعی کدکنی با هم راه برویم مردم بیشتر مرا می شناسند این درحالی است که آرزوی من این است که با او 5 دقیقه بنشینم و صحبت کنم.

یک ستاره سینما: از دیدن نوه های فردین جیغ زدم

1540-71

پرستو صالحی بازیگر سینما با جای دادن عکسی از خود و نوه های فردین نوشت:
یه وقتایی دلت می خواد از خوشحالی جیغ بزنی، من امشب با دیدن این دو تا عشق، اینجوری بودم محمدعلی فردین (دوم) و حنا فردین نوه های مرد بی تکرار سینما و ستاره پیشین کشتی ایران آقای محمدعلی فردین بزرگ. یادگار مردی که مرا به سینما کشاند. روحش شاد…

زوج سینمای هند:
گلزار از بردپیت و تام کروز هنرمندتر است

1540-72

گلشن گروور بازیگر نقش های منفی و بقولی بدمن سینمای هند، در سفر به ایران، جهت افتتاحیه فیلم سلام بمبئی که در آن با محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری همبازی است به بهروز افخمی مجری برنامه هفت تلویزیون گفت به عقیده من محمدرضا گلزار شما از بردپیت و تام کروز هنرمندتر است و درون او انرژی خاصی نهفته است، او سبب ساز آغاز خوبی برای همکاری سینمایی هند و ایران شد.
گلزار خیلی خونگرم و مهربان و فروتن است و برای همه ما در هند خاطره های قشنگی برجای نهاده است.
«گروور» می گوید من در فیلم سلام بمبئی نقش نامزد سابق دختری را دادم که گلزار عاشق اش شده است من توسط بهترین استاد بازیگری در هند، بازیگری را آموختم و افتخارم این است که در همان مدرسه نیز اینک تدریس می کنم و بسیاری از ستارگان روز سینمای هند، شاگردان من بودند.

رونق فیلم های ایرانی در پاکستان و تحریم بالیوود

1540-73

به دنبال درگیری های سیاسی میان هندوستان و پاکستان، از سوی دولت این کشور نمایش فیلم های بالیوودی ممنوع شد و بعد از آن بود،که پاکستان به خرید و نمایش فیلم های ایرانی اشتیاق نشان داد.
دهها سال بود که پرده سینماهای پاکستان در تسخیر فیلم های هندی بود و بدلیل نزدیکی زبان و فرهنگ، بالیوود همه سینماها را در اختیار داشت اخیرا با برهم خوردن روابط دو کشور، همه فیلم های بالیوودی از سینماها پائین کشیده شد و ورود آن ممنوع و جرم به حساب آمد و دو هفته بعد با نمایش دو فیلم ایرانی «جدایی نادر از سیمین» و «سیانور» ناگهان همه توجهات به سوی سینمای ایران معطوف شد سناتور پاکستانی کامل علی آقا گفت بدلیل اینکه فیلم های ایرانی در طی دو دهه ی گذشته جوایز بین المللی را درو کردند احساس می کنیم جایشان در سینماهای پاکستان خالی بود و در ضمن سریال ها، فیلم های قدیمی نیز از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد و تلاش تازه ای برای دوبله فیلم ها و همچنین زیرنویس ادامه دارد.