1551-52

جایزه ژان رنوار انجمن نویسندگان امریکا
به عباس کیا رستمی تعلق گرفت

1551-46

یکشنبه گذشته در دو مراسم همزمان در لس آنجلس ونیویورک، برندگان جوایز 2017 انجمن نویسندگان امریکایی (WGA) اعلام شد و از زنده یاد عباس کیا رستمی تقدیر به عمل آمد و جایزه ارزشمند ژان رنوار را به خاطر دستاورد فیلمنامه نویسی بین المللی حق کیا رستمی دانستند.
هاوارد رادمن رئیس انجمن نویسندگان شاخه غربی از کیا رستمی بعنوان یکی از نادر هنرمندانی که درکی ویژه از جهان داشت یاد کرد و او را بنیانگذار سینمای جدید ایران خواند که اکنون تاثیر آثار وزندگی اش در سراسر جهان طنین انداخته است.
در این مراسم شهره آغداشلو و پسر بزرگ کیا رستمی حضور داشتند و پسر کیا رستمی جایزه را دریافت داشت.

جعفری جوزانی: فیلم کورش کبیر
را با کمک های مردم می سازیم

1551-47

مسعود جعفری جوزانی کارگردان فیلم جاده های سرد و سریال در چشم باد، اینروزها با نوشتن تاب کورش کبیر، درحال آماده کردن مقدمات ساخت این فیلم پرخرج و عظیم است که به گفته او 500 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
جوزانی گفت «آرت بوک» فیلم که بصورت سه بعدی است همه مشخصه ها، شخصیت ها، لباس ها و لوکیشن های فیلم را نشان میدهد و از هم اکنون کمک های 100 و 200 هزارتومانی مردم آغاز شده ولی تا زمانی که بیشتر هزینه فیلم آماده نشود آنرا جلوی دوربین نمی برم.
این فیلم به نسل جوان ما می گوید که تاریخ گذشته با شکوه و مقتدری داشتیم و کورش رهبری بود صلحجو که همه ملت های مختلف را زیر پرچم خود می آورد.

چه رازی در پشت صدای متفاوت چاوشی وجود دارد؟

محسن چاوشی از سال 1387 که مجوز فعالیت هنری گرفت تا امروز، مرتب قول داده که کنسرتی برگزار کند ولی هر بار بهانه ای آورده است. در این میان ماجرای تکراری انگ زدن به صدای محسن چاوشی یکی از مطرح ترین خوانندگان روز ایران ادامه دارد این عده می گویند چاوشی با تکنولوژی و آهنگ های تازه، صدایش را متفاوت و جذاب کرده و بهمین جهت از اجرای کنسرت زنده واهمه دارد.
نکته جالب اینکه تا امروز بسیاری از خوانندگان معروف چون حامد همایون، فرزاد فرزین، مهدی مقدم، سینا سرلک و محسن یگانه با او همصدایی داشتند و شاهد اجرای او در استودیوها بودند. هیچکس تائید نمی کند که دستگاه و افکت و وسیله ای در صدای چاوشی نقش دارد. البته خود چاوشی هم امسال با یک موزیک زنده ثابت کرد که شایعات صحت ندارد ولی دوستداران صدایش همچنان در پی تشویق او به اجرای کنسرت هستند و چاوشی هم بدون بهره از رادیو تلویزیون وکنسرت، هنوز محبوب ترین خواننده در ایران است.

روایت محمد ابراهیمیان
از نمایش «دکتر استوکمان» ایبسن

1551-48

محمد ابراهیمیان نویسنده، منتقد، نمایشنامه نویس و از همکاران قدیمی در روزنامه اطلاعات، اینروزها نمایش «دکتر استوکمان» را بعنوان نویسنده و دراماتورژ روی صحنه دارد می گوید شناخت ایبسن را بدون شناخت تبار نمایشنامه نویسی اروپایی یعنی درام یونان باستان ناممکن است.
ابراهیمیان را که در عرصه درام نویسی و داستان نویسی، با آثاری چون: «خدا در آلتونا حرف میزند» ،«لیلی و مجنون»، «رودکی»، «بدرود بغداد»، «حریرسرخ صنوبر» «شمسانا»، «سه روز ابدی»، «دکتر استوکمان» و «کرشمه لیلی» می شناسند، می گوید ایبسن را نمی توان فارغ از یونان باستان و سنت نمایشنامه نویسی اروپائی درست فهمید، این نمایش نویس هم مانند یونانیان باستان، درباره غول ها، خدایان و اسطوره ها می نویسد، اما غول های مدرن و شبه خدایان و اسطوره های مدرن شده.

درگذشت ایران بزرگمهری راد دوبلور قدیمی
و ایران شاقول گوینده پیش کسوت

1551-53

دوهفته قبل ایران بزرگمهری راد، دوبلور و گوینده پیش کسوت در بیمارستان پارسای تهران درگذشت.
«ایران» به دنبال سکته مغزی به بیمارستان انتقال داده شده بود درحالیکه تا آخرین روزها به کار دوبله مشغول بود و خیلی ها صدای او را بجای ستارگان نامدار چون جین سیمونز در فیلم های: دزیره، المرگنتری، اسپارتاکوس، سرزمین پهناور، خرقه و بازیگر شنیده بودند.
ایران بعد از انتقال به بیمارستان چون بسیاری از چهره های معروف، ناگهان دچار عفونت حاد ریوی و نارسائی قلبی شده و از دست رفت.
به دنبال او «ایران شاقول» گوینده پیش کسوت رادیو تلویزیون ایران نیز بدنبال بیماری سرطان در سن 64 سالگی در امریکا درگذشت.
ایران شاقول از گویندگان حرفه ای و پرقدرت خبر بود که بعد ازابتلا به سرطان به امریکا سفر کرد و بعد از چند سال جنگ با سرطان از دست رفت.

فیلمبرداری شهرزاد دوباره آغاز شد

1551-51

بعد از مدتی توقف، عاقبت فیلمبرداری قسمت دوم سریال پرطرفدار «شهرزاد» آغاز شد.
فصل دوم این سریال به دلیل دستگیری و زندانی شدن سرمایه گذار اصلی آن محمد امامی متوقف شد درحالیکه بخش های مهمی از سریال با شرکت شهاب حسینی، ترانه علیدوستی پرویز فلاحی پور در همان لوکیشن خانه بزرگ آقا ساخته شده بود و تعدادی از بازیگران با سابقه نیز به آن اضافه شده بودند. اینک بعد از چند هفته، حسن فتحی کارگردانی سریال را بطور شبانه شروع کرده است صحبت از پخش سریال در روزهای نوروز است.