1582-53

مجری تلویزیونی در حادثه هولناک جان باخت

1582-58

یک مجری تلویزیونی که برای اجرای برنامه عجله داشت، در مسیر خود با یک حادثه هولناک و خونین از جان خود مایه گذاشت.
مهدی محمد طاهری مجری برنامه ثریا که به اتفاق پسر خردسال و همسر خود رانندگی می کرد، براثر سرعت زیاد وبی احتیاطی یک راننده دچار حادثه گردید، خود و پسرش جان باختند و همسرش در بیمارستان بستری و هنوز در حال کوما بسر می برد.

جمشید مشایخی دوباره بستری شد

1582-54

جمشید مشایخی بازیگر قدیمی سینما که بعد از درمان از بیمارستان مرخص شده بود، این هفته دوباره به بیمارستان انتقال یافت.
همسر مشایخی گفت شوهرش بدلیل سنگ کلیه و درد شدید، ناچاربه بستری شدن گردیده و امکان دارد با درمانهای سریع بدون عمل جراحی، آخر هفته مرخص شود.
مشایخی یکی از پرانرژی ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون است که بیش از 70 سال در صحنه بوده است.

داعش فیلمساز کرد را از پای در آورد

1582-55

مهمت (محمد) آکسوی فیلمساز کردتبار، که برای ساخت فیلمی مستند از گروه های مبارز کرد به سوریه رفته بود، توسط گروه داعش شناسایی و در یک غروب از پای در آمد.
«مهمت آکسوی» 32 ساله که تابعیت انگلیسی داشت و یکبار هم برای ساخت یک مستند درباره کردها به ایران سفر کرده بود همراه با یک خبرنگار زن انگلیسی به تهیه فیلم درعراق و سوریه مشغول بود که خود از پای در آمد ولی خبرنگار زن مجروح شد.
این فیلمساز پنجمین انگلیسی تبار است که در طی دو سال اخیر توسط گروه داعش کشته شده است.

مردم می گویند بزرگ آقا را دوباره زنده کنید

1582-56

سریال شهرزاد در فصل دوم دچار افت شده و بسیاری از صاحبنظران معتقدند «شهرزاد» بدون «بزرگ آقا» خود را به سختی جلو می برد.
از اینکه سریال شهرزاد از عوامل حرفه ای برخوردار بود و فصل اول آن با موفقیت دور از انتظاری روبرو شد ولی فصل دوم از همان آغاز با بازداشت یکی از سرمایه گذاران به بن بست رسید ولی بهرحال ادامه یافت تا بخش هایی از سریال پخش شد ولی با اقبال مورد انتظار روبرو نشد و جالب اینکه بسیاری از دوستداران سریال با ایمیل و تلفن پیشنهاد دادند «بزرگ آقا» را دوباره زنده کنید، حتی روح او را در بخش هایی در سریال بیاورید تا مردم دوباره آن توجه را نشان بدهند.
در این میان صاحبنظران نیز پیشنهاد داده اند به داد سریال برسید، یا بزرگ آقا را زنده کنید و یا بزرگ آقای دیگری خلق کنید، چرا که یک چهره مثل علی نصیریان با آن نقش جذاب که بیشتر به گادفادرها شبیه است، می تواند سریال را نجات دهد.

ناصر ملک مطیعی از بیمارستان مرخص شد

1582-57

ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما، این هفته به دنبال چند روز بستری شدن در بیمارستان تهران، به مجوز پزشک معالج خود مرخص شد.
امیرعلی پسر ملک مطیعی از همسر دوم اش، گفت پدرم بعد از یک عمل جراحی در چند سال پیش و چاقی مرتب دچار تورم پاهایش میشود و راه رفتن او را مختل می سازد و این بار هم با همین مشکل در بیمارستان بستری گردید و بعد از یک سری آزمایش و معاینات سرپایی بیمارستان را ترک گفت تا جلوی شایعات گوناگون بعدی را بگیرد.
اخیرا دو فیلمساز اجازه حضورناصر ملک مطیعی را در دو فیلم سینمایی گرفته اند و در انتظار آمادگی او هستند.

ساخت فیلم آلمانی با بازیگران
آلمانی و ایرانی در ایران

1582-60

یک تیم از فیلمسازان آلمانی برای نخستین بار به ایران آمدند تا به سفارش کانال اول شبکه تلویزیونی سراسری آلمان (ARD) یک فیلم کمدی بسازند و جالب اینکه چند بازیگر ایرانی نیز در آن شرکت دارند.
تا این لحظه، فلیکس کلاره، گونتر ماریا هالمر، مونا پیرزاد، رویا تیموریان و پژمان بازغی از ایران برگزیده شده اند و فیلمبرداری را در تهران و مونیخ خواهد بود.
فلوریان باکس مایر کارگردان آلمانی این فیلم را با نام« سلام ای ایران» می سازد که نقش اول را فلیکس کلاره رل یک کارآگاه آلمانی را در سریال TaTort بازی میکند دارد و بدنبال گم شدن پدرش به ایران می آید و یک مترجم زبان آلمانی (مونا پیرزاد) را استخدام می کند و برای در امان ماندن ناچار میشود مترجم خود را صیغه کند!

3 جایزه تازه برای فیلم مالاریا

1582-61

فیلم سینمایی مالاریا ساخته پرویز شهبازی، هفته قبل در جشنواره فیلم های ایرانی در سانفرانسیسکو 3 جایزه اصلی را دریافت داشت.
فستیوال فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو که دهمین سال خود را می گذراند، سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را به مالاریا اهدا کرد. این فستیوال با نام عبدالحسین سپنتا بنیانگذار سینمای ایران همه ساله به فیلم های ایرانی جوایز میدهد که امسال فیلم «کوه» ساخته امیر نادری جایزه بهترین فیلمبرداری را صاحب شد.

فیلم های ایرانی در جشنواره ها

1582-62

دو فیلم ایرانی : فصل هرس و A 157 در تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری – جشنواره بین المللی فیلم کمبریج انگلستان به نمایش در می آید و در ضمن برای کسب جایزه بهترین فیلم مستند نیز در رقابت ها حضور دارند. هر دو فیلم تا امروز جوایزی را صاحب شده اند.
در ضمن فیلم «زندگی بدون زندگی» ساخته کاوه معین فر در اولین حضور بین المللی خود در بخش مسابقه «آینده آسیا» به جشنواره جهانی توکیو راه یافت .
جالب اینکه فیلم مستند «محیط بان وپلنگ» بعنوان اولین اثر ایرانی در فستیوال بین المللی محیط زیست و حیات وحش امریکا به نمایش در می آید. این فیلم به کارگردانی فتح الله امیری است.
فیلم «آذر» نیز به کارگردانی محمد حمزه ای در جشنواره فیلم ونکوور به نمایش در می آید، تهیه کننده فیلم نیکی کریمی است.

«قاتل اهلی» کیمیایی سوم آبان اکران می‌شود
منم‌زدن‌هایی که به حاشیه‌های فیلم دامن زد!

1582-63

سینماپرس: منصور لشگری‌قوچانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قاتل اهلی» از زمان اکران این فیلم به عنوان آخرین ساخته مسعود کیمیایی خبر داد و گفت: این فیلم از سوم آبان ماه با سرگروهی سینما آزادی اکران خواهد شد.
به گزارش سینماپرس، قوچانی در مورد اصلاحیه‌های فیلم «قاتل اهلی» بیان کرد: من و آقای کیمیایی در نهایت به یک نقطه‌نظراتی رسیدیم و یک نسخه از فیلم که هر دو قبولش داشتیم را به شورای پروانه نمایش فرستادیم. با چند اصلاحیه این شورا، فیلم، پروانه ساخت گرفت و آماده نمایش شد.
فیلم خوب در هر شرایطی دیده می‌شود
وی در خصوص فصل بد اکران این فیلم عنوان کرد: به نظر من فیلم خوب در هر شرایطی دیده می‌شود و می‌فروشد اما به هر حال فصل اکران هم مهم است. «قاتل اهلی» یک فیلم بسیار سیاسی است که حرف‌های روز سیاست را بیان می‌کند اما چون در حال حاضر به دلایل گوناگون استقبال مردم بیشتر به فیلم‌های کمدی است، ترجیح من این بود که این فیلم در ماه محرم و صفر اکران شود آن هم به این دلیل که همزمان با آن هیچ فیلمی کمدی روی پرده نباشد.
خیلی‌ها ترجیح می‌دهند «قاتل اهلی» دیده نشود
این تهیه‌کننده با اشاره به موضوع فیلم «قاتل اهلی» گفت: بحث این فیلم پول‌شویی و در مورد افرادی است که در مزایده و مناقصه با رشوه برنده می‌شوند. این فیلم درباره کارگری است که اگر در خانه باشد مرده است در حالیکه کارگر زنده کارگری است که در کارخانه باشد؛ اما خیلی‌ها دوست ندارند که این بحث‌ها، بحث‌های روز شود و ترجیح می‌دهند که در حاشیه باقی بماند. در نهایت خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که این فیلم به هر دلیلی دیده نشود و پیام آن هم شنیده نشود.
وی تاکید کرد: من و آقای کیمیایی از دانشگاه‌ها و کانون‌های فیلم خواهش کردیم که این فیلم را نمایش دهند و در مورد آن بحث کنند چرا که این فیلم می‌تواند به معضلات کمک شایانی کند چرا که این فیلم یک زنگ خطر بزرگی برای همه ما است که داریم به کجا می‌رویم.

1582-64

1582-65

مشکل بازی یک ستاره ترک در فیلم ایرانی

در خبرهای داخل آمده بود که قرار است «تورگل یشیل چای» ستاره زیبا و سکسی ترک در یک فیلم ایرانی به کارگردانی بایرام فضلی نژاد برود. این ستاره قبلا در نقش مادر سلطان در سریال حریم سلطان بازی کرده بود.
کارگردان و تهیه کننده فیلم حضور تورگل را تائید نکردند در پشت پرده خبرها آمده بود، که تورگل حاضر به بازی با حجاب و بعد هم حضور در ایران و جلسات مطبوعاتی با حجاب نشده بود و از سویی گروهی از دست اندرکاران نیز با حضور او در فیلم های ایرانی بدلیل بازی در چند نقش سکسی مخالفت کردند.