1536-64

تصویری از دانلد ترامپ
وارن بیتی و جک نیکلسون درایران

1536-66

این روزها نشریات داخل ایران، تصویری از دانلد ترامپ، وارن بیتی و جک نیکلسون چاپ کرده و نوشته اند، که این سه چهره معروف درسال 1357 به تهران آمده بودند و ترامپ در صدد برپائی یک کازینوی بین المللی در رامسر بود که دو بازیگر معروف نیز به عنوان شرکای او همراهش آمده بودند، ولی با پیش آمدن انقلاب این پروژه به هم خورد.

حنجره سالار عقیلی بیمه شد

1536-68

برای اولین بار در ایران، حنجره یک خواننده معروف، از سوی شرکت بیمه، به طور رسمی بیمه شد! همزمان با هشتادمین سالگرد تاسیس بیمه ایران، برای نخستین بار در تاریخ بیمه، حنجره سالار عقیلی از سوی این شرکت تحت پوشش بیمه ای قرار گرفت.
سالار عقیلی برای دریافت بیمه نامه اش به این مراسم آمده بود گفت بابت این لطف ومحبت نهایت تشکر را دارم امیدوارم این حرکت آغازی باشد تا دیگر هنرمندان نیز از چنین امکاناتی استفاده کنند و تنها به من محدود نشود.
شرکت بیمه ایران، از مبلغ بیمه خبرنداد ولی خود عقیلی گفت این ماه 40 ساله میشود و درست 32 سال است که می خواند.

درگذشت محسن سیف منتقد ونویسنده معروف

1536-69

هفته قبل محسن سیف از منتقدین ونویسندگان باسابقه هنری، به دنبال بیماری در ایران درگذشت.
سیف قلم موشکاف ولی عادلانه و حرفه ای داشت و نقدهای او درباره فیلم ها، سریال ها و نمایشات سبب اعتلای کار هنرمندان می شد، چون با دلسوزی و منطق خاصی می نوشت و دست اندرکاران سینما و مطبوعات او را بعنوان یک نویسنده متواضع و مهربان متعهد و مسئول می شناختند. او در نشریات فردوسی، ستاره سینما و فیلم و هنر می نوشت.
محسن سیف به خاطر بیماری گوارشی و کبد که اینروزها گریبان درصد بالای مردم را گرفته که در طی چندسال اخیر هنرمندان زیادی را یا از پای در آورده و یا در بیمارستان بستری کرده است.

شاهرخ خان و 25 سال زندگی مشترک خانوادگی

1536-70

اخبار هنرمندان هندی، برای ایرانیان داخل و خارج همیشه مورد توجه بوده است و به همین جهت خبر بیست و پنجمین سالگرد ازدواج شاهرخ خان بازیگر محبوب هندی و همسرش، در بیشتر نشریات داخلی چاپ شد. شاهرخ خان و کائوری همسرش در سال 1984 با هم آشنا شدند و در سال 1991 ازدواج کردند و به نوشته نشریات هندی، کائوری را یکی ازعوامل مهم شهرت و محبوبیت شاهرخ خان در سینمای هند می دانند.
ایندو سه فرزند دارند و اغلب شاهرخ خان، خانواده خود را برای حضور در پشت صحنه فیلم هایش به سراسر جهان می برد. همسر شاهرخ خان می گوید شوهرش صبورو مهربان است، ولی گاه جوش می آورد و خیلی زود هم آرام میشود، از نامردی و دروغ و چاپلوسی به شدت عصبانی میشود و زمان اکران فیلم هایش شب تا صبح نمی خوابد.

آیا فصل دوم شهرزاد متوقف میشود؟!

1536-71

فصل دوم سریال پرطرفدار شهرزاد در شهر ساوه جلوی دوربین رفت. هر بار بازیگران جدیدی به آن اضافه می شوند، ولی اخیرا با سخنان یکی از سرمایه گذاران سریال، محمد هادی رضوی، امکان کنسل شدن این سریال میرود.
رضوی مدعی است بدنبال زندانی شدن امامی تهیه کننده دیگر سریال، حسن فتحی و دیگر عوامل سریال، مرا که 60 درصد از سهام شهرزاد را دراختیار دارم را کنارگذاشته اند و برای خود اسپانسر گرفته اند.
رضوی که نسبت به نحوه حجاب در فصل اول سریال اعتراض داشته می گوید بدلیل نوع قرارداد، من اجازه دخالت نداشتم ولی اینک با طرح شکایت خود به سازمان سینمایی، پیگیر حق و حقوق خود هستم و اگر همین روزها تهیه سریال متوقف شود تعجب نکنید.

مقدمات اجرای کنسرت سامی یوسف در ایران

1536-72

اخیرا در ایران، مقدمات حضور سامی یوسف خواننده مسلمان انگلیسی ایرانی فراهم میشود به دلیل دستمزد بسیار بالای سامی یوسف، تلاش میشود که او دستمزدش را پائین بیاورد و یا در یک فضای باز چند ده هزار نفری، روی صحنه برود. که یکی از مناطق نیمه کوهستانی در تهران، پیش بینی شده و همچنین درمورد حضور دختران و پسران در این کنسرت و اینکه آیا باید جدا از هم در کنسرت بنشینند و یا در کنار هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است!
از سویی تلاش میشود که مقررات ویژه ای جهت آهنگهای شاد او نیز وضع شود، که بقولی سبب رقص و پایکوبی نشود گرچه بیشتر آثاری که سامی یوسف اجرا می کند آرام و عاشقانه و یا انقلابی است.
به او پیشنهاد شده که برای قطعیت دادن به اجرای برنامه اش، حتما سری به مشهد و قم و اماکن مذهبی بزند.

بی مهری نشریات بزرگ فرانسه به فیلم فروشنده

1536-73

درحالیکه فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی، از 9 نوامبر با عنوان تازه «مشتری» در 25 سالن سینما در پاریس و 26 سالن درحومه پاریس همزمان روی پرده رفت، نشریات معروف فرانسه لوموند، لیبراسیون و تله راما نه تنها هیچ نقد مثبتی درباره فیلم ننوشتند بلکه با بی مهری و سردی با آن روبرو شدند.
برخی از نشریات نیز در مقایسه فیلم «فروشنده» با «جدایی نادر از سیمین» آنرا ضعیف تر معرفی کردند و نوشتند فیلم جدایی نادر یک میلیون تماشاگر در فرانسه داشت.
در این میان چند نشریه دیگر با نقدهای مثبت، کار فرهادی را ستوده اند و او را با آینده ای طلایی معرفی کرده اند.