1696-78

 

رضا ایران منش بازیگرسینما درحال کوما

1696-54

1696-55

رضا ایران منش بازیگرسینما و تلویزیون داخل ایران، بدنبال مصرف داروهائی که در بدن او ایجاد حساسیت کرده بود، به بیمارستان نفت انتقال یافته و درکوما رفت.
خانواده این بازیگر از مردم خواستند برای سلامت او دعا کنند چون در شرایط ناهنجاری بسر می برد.

 شهرام ناظری کنسرت قونیه را لغو کرد

1696-80

شهرام ناظری، استاد برجسته موسیقی ایرانی با انتشار بیانیه‌ای کوتاه از لغو کنسرت قونیه خبر داده است.
او در این بیانیه نوشته است: «امسال برای همدردی با درد و رنج زنان، مردان و کودکان کُرد سوریه و به احترام مردم فداکار و نازنین کشورم کنسرت آذر ماه در قونیه را برگزار نخواهم کرد؛ چراکه مولانا سخنگوی وجدان انسانی و منادی صلح و دوستی در جهان است. او همواره درس خوبی، انسانیت و عشق را در هفتاد هزار بیت آواز کرده است.» ناظری هر سال در اواخر آذر ماه مشتاقان و علاقه‌مندان را به‌صورت رایگان به بزم مولانا دعوت کرده‌ است. پیش از این کیهان کلهر کنسرتش را در ترکیه لغو کرده بود.

جایزه بهترین فیلم فستیوال سیدنی به برادران محمدی رسید

1696-81

هشتمین دوره جشنواره فیلم پارسی ۴ تا ۸ دسامبر در سیدنی استرالیا برگزار شد که پس از نمایش فیلم ها هیات داوران جایزه اصلی خود را به فیلم «هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی هنرمندان افغان ساکن ایران اهدا کردند.
هیات داوران ضمن قدردانی از نقش آفرینی تاثیرگذار بازیگران فیلم، جایزه را به نوید محمودی اهدا کردند.
نوید محمودی که در این مراسم حضور نداشت در ویدیویی که از او پخش شد ضمن قدردانی از هیات داوران و برگزارکنندگان با ابراز خرسندی از حضور فیلم در این جشنواره بیان کرد: احساس می‌کنم مساله زنان و دختران دغدغه اصلی امروز جوامع باشد و آنها هم باید از حق واقعی خود در جامعه بهره مند شوند.
بعد از فیلم «رفتن» در سال ۲۰۱۹ این دومین حضور نوید محمودی با فیلم «هفت و نیم» در جشنواره فیلم پارسی استرالیا بود که هر ۲ فیلم جایزه اصلی را از این جشنواره دریافت کردند.
از جمله فیلم های حاضر در این جشنواره می‌توان از «ناگهان درخت» ساخته صفی یزدانیان، خانه پدری ساخته کیانوش عیاری، «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی، «طلا» پرویز شهبازی، «رضا» احمدرضا معتمدی، «پرورشگاه» شهربانو سادات، «قسم» ساخته محسن تنابنده، «اتاق تاریک» ساخته روح‌الله حجازی و … نام برد.

جلسات نمایش فیلم های نصرت کریمی را برهم زدند

1696-84

در تهران گروهی از بازیگران قدیمی و دست اندرکاران سینما و دوستان نصرت کریمی، بدنبال درگذشت او، تصمیم گرفتند فیلم های معروف و ممنوع او چون تختخواب 3نفره و محلل، درشکه چی را در جلسات خصوصی نمایش دهند و از او یادی بکنند.
مامورین 2 گردهمایی در تهران را که حدود 60 نفر بودند و به تماشای محلل مشغول شده و از خاطرات خود با نصرت کریمی می گفتند برهم زده و یکی دو نفری را هم دستگیر کردند.

یک انیمیشن ایرانی در فهرست نامزدهای بفتا

1696-85

درفهرست فیلم های برگزیده و کاندیدای جایزه بهترین فیلم انیمیشن در آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) که به اسکار انگلیسی شهرت دارد، یک فیلم ساخته مریم مهاجر کارگردان جوان ایرانی جای دارد.
مریم مهاجر با انیمیشن کوتاه «بابا بزرگ عاشق پیشه» شانس بزرگی برای دریافت جایزه دارد. چون او با انیمیشن های دیگری چون : «پیراهن قرمز بدون بند» فستیوال فیلم های مستقل نیویورک را برده است. مریم مهاجر تحصیلات خود را در رشته هنرهای زیبا در ایران و سپس از سال 2000 در انگلیس در کالج سلطنتی هنر لندن دنبال کرده است.

نوازنده ایرانی برنده جایزه موسیقی جهانی آمریکاشد

1696-79

«نیما دلنوازی» نوازنده‌ی تار و آهنگساز آلبوم «از ری تا تیسفون» برگزیده جایزه موسیقی جهانی آمریکا شد.
جایزه موسیقی جهانی از جمله جوایز موسیقی معتبر کشور آمریکاست که از سال ۲۰۱۱ تاکنون به هنرمندان شناخته شده ای از این عرصه در سراسر جهان اختصاص می یابد.
نیما دلنوازی مدرس و نوازنده تار در تازه ترین دوره برگزاری این جایزه موسیقی بین المللی موفق به کسب مدال نقره برای آلبوم «از ری تا تیسفون» شده است.
«از ری تا تیسفون» طرحی برای تکنوازی تار است که شامل ۱۰ قطعه با عناوین «فراق»، «شهر سوخته»، «وداع»، «سراب»، «راز»، «توسن»، «آب و آتش»، «نجوا»، «بی قرار» و «طلوع» می شود. این آلبوم که سال ۹۵ روانه بازار موسیقی شده، با نظارت محمد دلنوازی آهنگساز پیشکسوت در استودیو پژواک ضبط شده است.