1704-44

خداحافظی فرامرز قریبیان از بازیگری

1704-45

فرامرز قریبیان بازیگر با سابقه سینما و از یاران قدیمی تیم بهروز وثوقی، مسعود کیمیایی، نعمت حقیقی و اسفندیار منفردزاده، هفته قبل درجلسه مطبوعاتی آخرین فیلم خود «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، اعلام کرد از بازیگری کناره می گیرد.
قریبیان گفت من معتقدم این فیلم، بهترین کارنامه سینمایی من است. من بعد از فیلم گناهکاران درجشنواره شرکت نکردم، در 7 سال اخیر هیچ فیلمنامه ای را نپذیرفتم، دلم می خواست با یک فیلمنامه خاص کارم را خاتمه بدهم این فیلم خداحافظی من با سینماست.

راهیابی «فصل ماهی سفید» به فستیوال بالکان آلبانی

1704-46

فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» برگرفته از نمایشنامه «باغ آلبالو» آنتوان چخوف به کارگردانی قربان نجفی و تهیه کنندگی آرش سجادی حسینی به جشنواره فیلم بلند بالکان تیرانای آلبانی راه یافت. پخش بین المللی این فیلم بر عهده سولماز اعتماد است.
این فیلم که بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، بیژن بنفشه‌خواه، میلاد کی مرام، بهزاد خداویسی، شقایق دهقان، المیرا دهقانی و ژاله علو در آن ایفای نقش کرده‌اند، پیش از این به جشنواره‌های اوجایی آمریکا، جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو، آنتالیای ترکیه، لیفت لوناولای هندوستان و … راه یافته و جوایز متعددی دریافت کرده است که از آن جمله می توان به جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو اشاره کرد که به علیرضا زرین دست رسید. همچنین این فیلم در دو جشنواره لیفت هندوستان و آنتالیای ترکیه به ترتیب برنده جایزه بهترین فیلم اقتباسی و بهترین فیلم بلند سینمایی شد . تدوین این کار برعهده خشایار حسنی بوده است و علیرضا زرین دست مدیریت فیلمبرداری، ملک جهان خزاعی طراحی صحنه و لباس، نیازی صدابرداری و ایرج شهزادی میکس و صداگذاری را برعهده داشته‌اند.

حضور کانون پرورش فکری در بازار فیلم فرانسه

1704-47

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان ، در این بازار که از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ (۲ تا ۷ فوریه ۲۰۲۰) و در کنار چهل ودومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کلرمون فران ۲۰۲۰ برگزار شد، بیش از ۳۰۰ دست اندر کار فیلم کودک و نوجوان از ۳۴ کشور جهان حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره چهار فیلم جدید با عنوان های «قدم یازدهم» اثر مریم کشکولی نیا، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» ساخته ی صادق جوادی، «خرچنگ» از شیوا صادق اسدی و «باچی» به کارگردانی مهین جواهریان را به همراه آثار قدیمی خود عرضه کرده است.
سوم فوریه ۲۰۲۰ ویژه برنامه ای با عنوان جشن پانزدهمین سال همکاری شرکت وی پت با کانون در زمینه ی نمایش فیلم های کانون درفرانسه با حضور روسای جشنواره ها و تعدادی از توزیع کنندگان و دست اندرکاران فیلم کودک و نوجوان در غرفه ی کانون برگزار شد.
بر همین اساس در این ویژه برنامه مقرر شد سه پویانمایی قدیمی و ترمیم شده کانون با عنوان «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدا… علیمراد، «گنجشک و پنبه دانه» اثرسیدمرتضی احدی و «کلاغی که می خواست قوی ترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمان زاده در ۲۰ سینمای فرانسه نمایش داده شود.
یادآوری می شود، پیش از این نیز با همکاری کانون پرورش فکری، شرکت های وی پت و دریم لب فرانسه امتیاز نمایش فیلم های کانون در قالب مجموعه های مختلف در سینماهای فرانسه به نمایش در آمده است.

بدنبال انصراف مسعود کیمیایی ازحضور درجشنواره فجر
دیدگاه های مثبت و انتقادی ازهرسوی سرازیر شد

1704-48

حرفهای شهاب حسینی
شهاب حسینی بازیگر سرشناس سینما و تئاتر در رابطه با تحریم جشنواره فجر از سوی مسعود کیمیایی گفت من نمی توانم ساکت بنشینم که انگار پیش کسوت سینما که سالهاست روند کاریش پیش چشم تماشاگر مشخص است و هرساله تماشاگر برخورد ناراحت کننده ای با فیلم های ایشان دارد، می آید و امسال هم فیلمی می سازد که مطمئن است برخورد بدی با فیلم اش اتفاق می افتد و بنابراین می آید و آن روغن ریخته را اصطلاحا نذر امام زاده می کند و سنگ بنایی را می گذارد که نتیجه اش جز نفاق و تفرقه چیز دیگری نیست. بقیه را در بن بست اخلاقی می گذارد آنان که با یک دنیا عشق وامید و آرزو آمده اند فیلمی ساخته اند که قرار است با آن آینده خودشان و سرزمین شان را رقم بزنند. این بی انصافی است که آدم اینقدر خودخواه باشد و طوری حرف بزند که ملاحظه هیچکس دیگری را در آن نکند. من علاقه ای به پاره شدن این لحاف چهل تیکه سرزمینم که هر طرفش را یکی گرفته و می کشد ندارم. اصرار کردم و نامه نوشتم به آقای روحانی جهت رفع ممنوعیت بهروز وثوقی. بماند که چقدرما جای خالی ایشان و تجربه ایشان را احساس می کنیم این جشنواره یک فرصت بود که من امیدوار بودم از آن استفاده شود حضور بهروز وثوقی الویت دوم من است تصمیم خودشان است که برگردند یا بر نگردند اینجا وطن خودشان است الویت اول من دیده شدن فیلم «آشغال های دوست داشتنی» به بهانه حضور بهروز وثوقی در آن فیلم بود.

واکنش کانون کارگردانان سینما

1704-49

در واکنش به حرفهای شهاب حسینی کانون کارگردانان در بیانیه ای گفت: هرگونه بی احترامی و اتهام نسبت به تنها یک ابراز عقیده و نظرشخصی و آنهم از سوی مسعود کیمیایی فیلمساز برجسته موج نوی سینمای ایران را محکوم می کنیم و متاسفیم که تریبون جشنواره سبب تخریب هنرمندان شده است.
حرفهای منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده
حکمت به تندی از شهاب حسینی انتقاد کرد و گفت: کافی است فیلم پرخاش های خود را با کلام غم آلوده ولی آرام ومتواضعانه استاد کیمیایی مقایسه کنی تا بفهمی که تکفیر نمی کند. برای دیگران تکلیف معین نمی کند و ادعای هنر ندارد و احساس نمی کند قیم همه مردم است فقط غمگین است و نمی خواهد در جشنواره شرکت کند بدنبال انفجار هواپیمای اوکراین با موشک پاسداران، مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی ترجیح دادند در جشنواره شرکت نکنند.
بی انصافی است حمله بیک فیلمساز پیش کسوت و تخریب کارنامه انکارناپذیرش.

فریده سپاه منصور بازیگر قدیمی سینما و تئاتر
من با حرفهای شهاب حسینی موافقم، من قهرکردن را دوست ندارم، اصلا بیائیم کار مثبت کنیم و بهمین جهت با حرف شهاب حسینی درمورد عدم تحریم جشنواره موافق هستم.

تتلو بعد از آزادی:
حرفهایی دارم که در کنسرت بعدی خواهم زد

1704-50

امیر تتلو رپر ایرانی بعد از آزادی از بازداشت یک هفته‌ای خود در ترکیه، در اینستاگرام نوشت: تیم قوی، رفیقای واقعی که شب نخوابیدن! پا به پای من زندانی کشیدن! من تو و اینا بیرون! بیشتر از همه کوروش و معراج و آرمین و فرخ و وکلای خوبمون و بعد پویان و آریانا و آرش و محسن و بقیه‌ی بچه‌ها و تک تک هوادارا و هنرمندا و شبکه‌ها و مردمی که حمایت کردن! مرسی از همه مرسی مرام و معرفت انشالله تو شادیاشون جبران کنم یه چیز مهم! ایران که هیچ! یه جهان جلوی این عشق کم میاره! مرسی از پلیس ترکیه و مردمش که مارو تحویل ندادن و طرفدار حق بودن فقط چند تا گلگی دارم از یه سریا که اونم تو اولین کنسرت توضیح میدم و شفاف سازی می‌کنم!
بی بی سی نیز در گزارشی درباره‌ی آزادی او نوشت: عصر دوشنبه، سوم فوریه، ابتدا کمپانی موسیقی آونگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر آزادی مقصودلو را منتشر کرد. ساعتی بعد هم حساب کاربری این هنرمند ایرانی که بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد با انتشار عکسی از او که در میان جمعی از دوستانش بود تلویحا این خبر را تایید کرد.