1706-32

جایزه بین المللی مدافعان حقوق زنان برای شاپرک شجری زاده

1706-33

هفته قبل جایزه بین المللی مدافعان حقوق زنان در حاشیه اجلاس سالانه ژنو، به فعال حقوق زنان و یکی از دختران خیابان انقلاب اهدا شد.
شاپرک زمان دریافت جایزه از دولت ها و سیاستمداران خواست از اعتراضات مردم ایران حمایت کنند و گفت به عنوان یک زن ایرانی، از هر جنبه ای از زندگی خود در معرض خشونت و نابرابری قرار داشته ام. شاپرک که با برافراشتن پارچه سفیدی به نشانه صلح در خیابان دستگیر و با ضرب شتم در سلول انفرادی مدتی زندانی شد گفت در دادگاههای ایران خبری از عدالت نیست و هر روز صدها نفر به اتهامات واهی دستگیر و روانه زندان میشوند.

شهرام ناظری «جان جانم» و لوریس چکناواریان «مرثیه پرواز 752»
را به جانباختگان این حادثه تقدیم نمود

1706-34

شهرام ناظری خواننده ارزشمند موسیقی سنتی و کلاسیک ایران، تحت تاثیر فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراین توسط سپاه پاسداران و به یاد قربانیان این فاجعه، آهنگ جدیدی بنام: «جان جانم» با همکاری ارشک رفیعی سراینده و آهنگساز تهیه کرده که به این قربانیان وخانواده هایشان تقدیم کرده.
شهرام ناظری که بدنبال این فاجعه کنسرت های خود را لغو کرد و در کانال تلگرام خود نوشت حادثه دردناک هواپیما کام همه ما را تلخ و قلب ما را جریحه دار کرده و به منظور همدردی و همبستگی با مردم نازنین کشورم کلیه برنامه هایم را در این مدت لغو کردم.
همزمان لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکسترهای بزرگ، یک قطعه موسیقایی بنام مرثیه برای پرواز 752 به یاد قربانیان این فاجعه با اشعار سعدی و با صدای یارتا یاران ساخته که روی شبکه های اجتماعی آمده است.

استقبال از موزیک ویدیوی مرز پرگهر
با همکاری گلشیفته فراهانی و علی عظیمی

1706-35

اینروزها موزیک ویدیوی مرز پرگهر تحت تاثیر رویدادهای اخیر ایران، که علی عظیمی یکی از هنرمندان نوگرای موسیقی مدرن، آنرا سروده و ملودی آنرا خلق کرده، با همکاری گلشیفته فراهانی روانه سوشیال میدیا کرده و با استقبال دور از انتظاری روبرو شده است.
گلشیفته فراهانی در دیدار از کنسرت علی عظیمی در نیویورک، شیفته آهنگهای او شد و پیشنهادهمکاری برای یک اثر ملی میهنی را داد و علی عظیمی با خلق این اثر برای تهیه موزیک ویدیو به سراغ یک کارگردان جوان ایرانی بنام رهی رضوانی در هلند رفت که برای ورساچی فیلم می سازد و ثمره همکاری آنها این اثر ماندنی شد.

فیلم اسرائیلی که در ایران و یونان
ساخته شد روی پرده میرود

1706-36

نمایش فیلم اسرائیلی The Operative بزودی در اروپا و امریکا، کانادا آغاز میشود، این فیلم به ماجرای مامورین امنیتی اسرائیل می پردازد که برای تهیه مدارک بسیار مهمی به ایران سفر می کنند و در اوج درگیریهای خیابانی مردم و مامورین به عملیاتی خطرناک دست زده و درحالیکه جانشان در خطر است، با تهیه مدارک به سرزمین خود برمی گردند.
بخش هایی از این فیلم در داخل ایران بعنوان زیر پوشش یک گزارش خبری ساخته شده و بیشترین صحنه های آن درخیابانهای یونان که شبیه به تهران است فیلمبرداری شده است.
در این فیلم بازیگرانی چون دایان کروگر، مارتین فریمن بازی دارند و بازیگرنقش اول فیلم ماهها به فراگیری زبان فارسی پرداخته و براحتی در فیلم فارسی حرف میزند.

بازیگری از زندان بروی صحنه تئاتری
در برج آزادی میرود

1706-37

رامین پرچمی بازیگر تئاتر و سینما، که بدلیل بدهکاری در زندان بسر می برد، برای بازی در نمایش «آخرین بازی» نوشته محموداستاد محمد به کارگردانی پارسوا پاکیزه شرکت می کند.
در این نمایش همه بازیگران بدلایلی در زندان بسر می برند و ترتیبی داده شده که مرخصی موقت گرفته و در این نمایش بازی کنند و با دعوت از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران خیر دعوت میشود تا درآن شب برای حل مشکل رامین و دیگر هنرمندان زندانی فکری شود و راه نجاتی ارائه گردد.

پیمان معادی: من که گریه هامو تحریم نکرده بودم، خنده هامو تحریم کردم

1706-38

بانی فیلم: پیمان معادی که پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر با انتشار یک پیام در اینستاگرام خود از تحریم این رویداد صحبت کرده بود، اخیرا با دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «درخت گردو». خطاب به کارگردان فیلم محمد حسین مهدویان نوشت: به اون دوستانی هم که دارن این روزها ناشیانه تلاش می کنن حواس پرتی درست کنن بگو: داداش داری اشتباه می کنی! کدوم تحریم؟ تحریم فیلمم؟ تحریم اون همه زحمت و تلاش؟ بهشون بگو شما که خودتون الهه ی تحریم هستین شما دیگه چرا؟
فاجعه ی بمباران شیمیایی سردشت و فاجعه ی سقوط هواپیمای اوکراین، هر دوش اشک منو در میاره، من که گریه هامو تحریم نکرده بودم. خنده هامو تحریم کردم، از داوران ممنونم ولی جایزه اول من همون تشویق مردم توی سالن ها بود.

فیلم مستند زندگی صادق قطب زاده در بی بی سی

1706-39

اخیرا فیلم مستندی در 3 قسمت درباره زندگی صادق قطب زاده، بعنوان فرزند انقلاب اسلامی ساخته شده که نویسنده و تهیه کننده و کارگردان آن فرشاد بیان و محقق و تهیه کننده آن محمود عظیمایی است.
در بخش اول این مستند تحت عنوان انقلابی تمام وقت به داستان زندگی قطب زاده پیش از انقلاب سال 1357 می پردازد و چهره های نامداری چون کرول جروم، احمد سلامتیان، ناصر جهانبانی، عبدالکریم لاهیجی، ابوالحسن بنی صدر، امیر خسروی، علیرضا نوری زاده، منصور فرهنگ و محسن سازگارا، نوشابه امیری و… به مراحل زندگی او در امریکا و اروپا می پردازند.
در بخش دوم بنام «تکرو» علیرضا نوری زاده، کریستین بورگه، لاهیجی، بنی صدر، هوشنگ اسدی و مسعود بهنود و نوشابه امیری، صادق طباطبایی از دوران ریاست بر تلویزیون و وزارت امور خارجه می گیرند. و دربخش سوم با نام برانداز خاطرات خود از دوران انزوا تا اعدام را روایت می کند.