1599-30

 

گلشیفته فراهانی در نقش فرمانده
پیشمرگه های کرد در برابر داعش

1599-38

کارگردان فرانسوی ایوا هوسون، جدیدترین فیلم خود «دختران خورشید»Girls Of The Sun را با حضور گلشیفته فراهانی در نقش یک پیشمرگه کرد کارگردانی کرد.
ایوا هوسون فیلمساز زن فرانسوی، این فیلم را در رابطه با اعمال خشونت بار داعش با ایزدی های عراق و به اسارت گرفتن زنان ودختران و کودکان کرد ساخته است.
گلشیفته در نقش بهار یک دختر کرد که به همراه گروهی توسط داعش ربوده میشوند و ماهها مورد تجاوز و شکنجه قرار می گیرند بازی می کند که سرانجام ازچنگ آنها می گریزد و یک گروه از زنان شجاع و پیشمرگه کرد را تشکیل میدهند و گلشیفته بعنوان فرمانده گروه به مبارزه با داعش می پردازند.
گلشیفته فیلم بزرگ دیگری بنام The Night Eats The World را در سال 2018 دارد که امید زیادی به آن میرود.

درگذشت منوچهر پوراحمد

1599-31

هفته قبل منوچهر پوراحمد بازیگر قدیمی و کارگردان با سابقه براثر سکته قلبی در سن 76 سالگی درگذشت.
به گفته کیومرث پوراحمد برادرش منوچهر پوراحمد حدود یکماه بودکه بدلیل مشکلات ریوی وعفونت در بیمارستان بستری بود. منوچهر پوراحمد قبل از انقلاب نیز در تلویزیون فعال بود ولی در سالهای اخیر امکان فعالیت های جدید و دلخواهش فراهم نشد.

کاوه یغمایی پسر کورش یغمایی خواننده قدیمی
با نوازندگان بین المللی روی صحنه میرود

1599-36

کاوه یغمایی خواننده و آهنگساز جوان، پسر کورش یغمایی خالق «گل یخ» ، یک کنسرت بزرگ در تهران برگزار می کند که این بار گروهی از نوازندگان بین المللی او را روی صحنه همراهی می کنند ضمن اینکه آلبوم جدیدش «منشور» ارائه می گردد.
جالب اینکه کورش یغمایی بعد از سالها آهنگسازی دو اثر آلبوم جدید پسرش را انجام داده است. همه مراحل این آلبوم در کانادا انجام شده و نوازندگانی چون دنیل ادیر (درامر گروه نیکل بک) مالمستین، جوستریانی، جف کلمن، دیوید اسپایدل و برایان پالسن با او همراه شده اند.

همکاری النی کاریندرو بانوی موسیقی یونان
با پیمان معادی

1599-32

النی کاریندرو، بعد از همکاری با بزرگان سینمای جهان، موسیقی فیلم «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی را در یونان می‌سازد.
پیمان معادی این روزها در یونان به سر می‌برد تا از ساخته جدید «النی کاریندرو» برای فیلم «بمب، یک عاشقانه» که فیلمنامه‌اش سه سال پیش جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیاپاسفیک دریافت کرده، رونمایی کنند.
این آهنگساز بین‌المللی که برای اکثر آثار برجسته «تئو آنجلوپولس» موسیقی ساخته، با کارگردان‌های مطرحی چون «کریس مارکر»، «جولس داسین»، «ماگارت فن تروتا» و… نیز همکاری داشته است.
پیمان معادی درباره دلیل انتخاب کاریندرو می‌گوید: «ساخته‌های خانم النی فراتر از عرف موسیقی متن در سینما است و ذهن زیبا و درخشان او، روحی عمیق را از پهنای کلام موسیقی‌اش به فیلم منتقل می‌کند. او آهنگساز شگفت‌انگیزی است و علاوه بر ساخت موسیقی، حدود 18 فیلمنامه فیلم بلند، 13 نمایشنامه و 10 فیلمنامه سریال تلویزیونی، در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد که نشان از چندوجهی بودن او دارد.»
النی کاریندور نیز در نامه‌ای بعد از تماشای فیلم «بمب، یک عاشقانه» برای پیمان معادی چنین نوشته است: «پیمان عزیز، با دیدن فیلمت عمیقاً تحت‌تاثیر قرار گرفتم و هرچه می‌گذرد بیش از پیش دلبسته‌اش می‌شوم. ایده و متنت و حلقه‌های درهم تنیده‌ی داستانت، بی‌اندازه قوی و انسانی‌اند. زیبایی سکانس‌ها و حقیقتِ شرایط جغرافیای تو! و این ایده‌ی کلی عشق در زیر بمباران که چطور بر زندگی هرروزه‌ی آدم‌ها تاثیر می‌گذارد!»
این آهنگساز برجسته بین‌المللی در ادامه نوشته: «سکانس‌های فیلمت حیرت‌انگیزند، تک‌تک‌شان. و اوج آنها در آخرین صحنه‌ی بمباران با آن فیلمبرداری بی‌نظیر… حتم دارم کشورت به تو خواهد بالید چرا که فیلمت برداشتِ مردم دنیا را از ایران، تغییر و بسط خواهد داد.»
فیلم «بمب، یک عاشقانه» دومین ساخته بلند پیمان معادی بعد از «برف روی کاج‌ها» است که علاوه بر کارگردانی، به عنوان بازیگر این فیلم هم جلوی دوربین رفته است. همچنین محمود کلاری علاوه بر مدیریت فیلمبرداری، در یکی از نقش‌های فرعی فیلم بازی کرده است.

هم آوایی بابک رادمنش و سامی یوسف

1599-33

اخیرا بابک رادمنش آهنگساز موفق، همراه با فرزندش سامی یوسف خواننده مقیم اروپا آلبوم جدیدی با نام «اینک عشق» را انتشار دادند.
این آلبوم همصدایی شامل 12 اثر از بابک رادمنش و فرزندش سامی یوسف است که بابک رادمنش در این آلبوم به سراغ تلفیق فضای عاشقانه و عارفانه در کلام و موسیقی رفته و چند هنرمند دیگر هم همراه او در بخش های ترانه و ملودی و تنظیم همکاری داشتند.

فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی

1599-37

فیلم انیمیشن «هیچکس»
در هند
انیمیشن کوتاه «هیچکس» به کارگردانی الهام طرقی ، بعنوان نماینده ایران در فستیوال بین المللی Cortokino هند راه یافت.

***

جوایز جشنواره لیسبون برای روتوش
4 جایزه اصلی جشنواره فیلم لیسبون به فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری: بهترین فیلم، بهترین بازیگر (سونیا سنجری) بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی، بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. این جشنواره در پرتغال برگزار میشود.

***

کارگردان ایرانی
داور جشنواره برگمان سوئد
بهتاش صناعی ها، کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» به عنوان داور جشنواره بین المللی «اینگاربرگمان» در سوئد برگزیده شد.

***

فیلم «خوابگردها» در امریکا
فیلم کوتاه «خوابگردها» به کارگردانی پویا نبی در چهل و سومین دوره فستیوال بین المللی فیلم Boston Soifi امریکا به نمایش در می آید.
این جشنواره از 9 تا 19 فوریه در بوستن برگزار میشود.

***

«پل سفید» برگزیده داکا
فیلم سینمایی «پل سفید» به کارگردانی علی قوی تن، بعد از دریافت چند جایزه از فستیوال یونان وهند، در بخش کودک و نوجوانان فستیوال فیلم داکا در بنگلادش، بعنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

جونیت آرکین (فخرالدین) در بیمارستان

1599-41

جونیت آرکین بازیگر محبوب سینمای ترکیه که سالها در فیلم های ایرانی قبل از انقلاب با نام فخرالدین بازی می کرد، اخیرا بدنبال یک حمله قلبی در بیمارستانی در آنکارا بستری شد ولی پزشکان حال او را رضایتبخش تشخیص دادند.
جونیت آرکین که اینک 81 ساله است درواقع رشته پزشکی را در دانشگاه استانبول پایان داد و جالب اینکه دستی به قلم و شعر داشت و در سال 1963 بعنوان آرتیست سال مقام اول را بدست آورد. و سال بعد به سوی اکروبات و سیرک کشیده شد و بعد به سینما روی آورد و در دهه 1970 محبوب ترین بازیگر سینمای ترکیه بود و همان سالها در ایران در فیلم های مشترک: یوسف و زلیخا، نسل شجاعان، میوه گناه، شیرین و فرهاد، صلاح الدین ایوبی، فرزند شمشیر، اسیر رفیق و بازی با مرگ ظاهر شد و در اصل او در 200 فیلم بازی داشت و در سالهای 1998 و 2000 و 2006 در چند فیلم و سریال ظاهر شد و اخیرا فعالیت چندانی نداشت.

چه شد که ریشه سوخت؟ غربت از کجا شبیخون زد؟
طراوت عشق چگونه به روی زردی کشید؟

1599-42

1599-43

نوشته: سعید اسدی

دلشکستگی امروز از نزدیکان، و دلتنگی برای «روزهای خوش دیروز» معضلی است که انسان امروز با آن دست به گریبان است، همه از خود می پرسیم که چرا؟ چرا آدم ها اینقدر عوض شدند؟ و چه تلخ است که به این باور می رسیم که نه، عوض نشدند بلکه ذات اصلی خود را نشان دادند، و چه تلخ تر که هنوز باور نداریم که آدم «بودن» است و انسان «شدن».
ازمادر که زاده می شویم همه «آدم»هستیم و تا «انسان» شدن راه سخت و ناهمواری را باید طی کنیم تا مذاب آتشفشان درونمان ما را از «آدم» بودن رها و به «انسان» شدن رهنمون گردد.
همه ی آنهایی که ازشان دلگیر و دلشکسته هستیم همان هایی هستند که درخاک و گل و لای «آدم» بودن خود دست و پا می زنند و چه سخت می بینیم «انسان»هایی را که پس از سی سال که آنها را ندیده ایم باز همان اند که بوده اند و انگار گذشت زمان زورش فقط به چهره و فیزیک آنها رسیده و نتوانسته درون اشان را عوض کند، اینان آن هایی هستند که خیلی زود از «بودن» به «شدن» رسیدند، انسان هایی والا و نازنین که پس از چند دهه هنوز همان روح زیبا و لطیف را با خود دارند و به حدی از بی نیازی و قناعت رسیده اند که دنیا و آنچه در آن است را کیمیا نمی بینند و با هر گامی که بر می دارند خاکی که دنیا بر سر «آدم»ها می ریزد را از خود می زدایند و به حقارت آدم هایی که تلاش می کنند از آن خاک برای خود کیمیا بسازند با لبخندی نرم و محزون می گذرند، و حضور و نفس گرم چنین افرادی باعث میشود که دلگرم شویم و باور کنیم که هنوز از عشق چیزی با جهان مانده است. و تو دکتر ترشیزی عزیز و نازنین وقتی بیست و پنج سال پیش برای اولین بار در لس آنجلس دیدم ات متین و آرام بر دل نشستی، و وقتی پنج سال بعد از تنها ملاقاتمان در جزیره ی کیش غافلگیرانه با هم رو در رو شدیم همان متانت وصمیمیت دلگرمم کرد. فکر می کردم که شاید هرگز همدیگر را نبینیم ولی حال که پس از بیست سال دوباره دیدم ات حس غریبی که کمتر از دیدن خیلی ها پس از سالیان دست می دهد بر من غالب شد، چرا که با همان فرد متواضع و نابی روبرو شدم که یک ربع قرن پیش.
ای کاش همه ی ما بتوانیم برفراز آسمان ها پرواز وعقاب وار و سر به زیر «آدم»های فیل گونه ی حقیر را به سان مورچه ای ببینیم و دعا کنیم که از فراز دنیایی که در نهایت مال ما نیست سبکبال آرامش را به همنوعان خود هدیه کنیم.

زیر پوست تئاترهای تهران با نمایش «یرما» از لورکا

شیرین جاهد
در کلان شهر تهران، شبی بالغ بر 200 تیاتر در گوشه های این شهر اجرا میشود. باور کردنی نیست که خیلی از خانه های قدیمی باز سازی و تبدیل شده اند به سالن های نیمه استاندارد تئاتر… والبته با یک کافی شاپ جذاب. سالن ها همیشه پراز تماشاگر و نسل جوان است که به روح این هنر رونق میدهد. وقتی دورو برت را نگاه میکنی، کمتر از میانسالان میبینی، در حالی که چه گذران وقتی بهتر آز دیدن یک نمایش خوب…

***

کنسرت نمایش یرما
با اشتیاق به تماشای کاری از نویسنده وشاعر بزرگ “فدریکو گارسیا لورکا” می شتابم.
قبل آز شروع نمایش گروهی نوازنده با همراهی تک خوانی زن!!! آهنگهای اسپانیایی که تم اصلی آنها آز گروه “جیپسی کینگ” است را اجرا میکنند .

1599-39

1599-40

“یرما “زن جوان وبه غایت زیبا همسر مردی است که ظاهرا بچه دار نمی شود و زن در آرزوی بزرگش یعنی مادر شدن میسوزد. این سرگشتگی و حزن را در بازی او میبینیم. مرد مدام از خانه بیرون میرود و زن تنهاست و حتی اجازه خروج از منزل را هم ندارد. اجرای زیبای شخصیت: یرما” چنان به دلت مینشیند که رنجش را باور میکنی…
صحنه اول نمایش جنازه ای است که از زیر ملحفه سفید جان میگیرد و در پایان متوجه میشوی که داستان به همین جا ختم میشود، یعنی مرگ “یرما”. جدای از صحنه کوچک و امکانات محدود چنین سالن هایی، داستان تورا با خود میکشد و نقل روایت مکرر دیگری از آزارهای جنسیتی در کشوری دیگر… کشور گاوبازها و فلامنکو و گیتار…
به راستی که کاراکتر “یرما ” تنها برازنده ” شیوا ابراهیمی ” بود. با فیزیکی کاملا متناسب و صدایی حاکم بر صحنه … بازیگر اصلی او بود و در شبهای آخر اجرا صدایش کمی گرفته بود که از قضا به باور احساسش بیشتر کمک میکرد.
هم نوازی و اجرای یک گروه کاملا حرفه ای آنچنان هماهنگ و زیبا بر داستان پیش می رفت که گاهی یادت میرفت به تماشای یک تئاتر آمده ای.
بازیگران نقش های دوم هم خوب آز پس کار برآمده بودند .از همین جا، یک خسته نباشید جانانه به همه شما میگویم.

***

به پیش بروید که مشتاقان نمایش خوب کم نیستند.

A New Book by Professor Chilingar

1599-44

Professor George V. Chilingarian together with O.G. Sorokhtin and N.O. Sorokhtin completed a book in Russian and published in Russia entitled “Theory of Earth Development” the book is in 751 pages. The book has been submitted for consideration of Noble Prize. Academician O.G. Sorokhtin is a Noble Prize winner. Professor Chilingarian is author of 73 books and 500 publications in the fields of Geology, Petroleum Engineering and Environmental Engineering.  Professor Chilingarian is presently teaching Corrosion and Scaling course at the University of Southern California as Emeritus Professor. His book on the subject was translated and published in Iran. Professor just obtained a patent on how to estimate the size of corrosion hole in a pipeline. Corrosion in oil/gas pipelines is a horrendous and very expensive problem.

برنامه های گردهمائی ایرانیان شهر وست لیک

گردهمایی ایرانیان در شهر وست لیک ویلیج، کالیفرنیا. این گردهمایی مخصوص آقایان وبانوان می باشد و از 23 سال پیش هدف اصلی ما جمع کردن این عزیزان بوده چون اغلب تنها هستند و یا خود را در امریکا غریب احساس می کنند. اوائل ما در هتل هایت دور هم جمع می شدیم، اما سالهاست که در رستوران بوکاچیو واقع در شهر وست لیک ویلیج گردهمایی داریم، هر ماه سعی در این است که برنامه های متنوع داشته باشیم و گهگاهی هم دسته جمعی به Santa Barbara سانتاباربارا و چوماش کازینوChumash Casino می رویم یا هر نوع تورهای تفریحی مختلف.
هزینه شرکت در این برنامه 25 دلار است با صرف ناهار و نوشیدنی چای یا قهوه و نوشابه غیر الکلی. تعداد رزرو محدود است و هرچه زودتر با شماره تلفن زیرتماس حاصل نمائید.
برنامه ماه مارچ. روز دوشنبه 5 مارچ 2018 ساعت 11:30 صبح برگزار خواهد شد.
ما هر دوشنبه اول ماه رأس ساعت 11:30 صبح در رستوران Boccaccio بوکاچیو گردهمایی داریم.

805- 496-5024
Boccaccio’s Restaurant: 32123 Lindero Canyon Rd # 110

فعالیت های انجمن گردهمائی ایرانیان وست لیک

امسال برای زلزله زدگان کرمانشاه 200/1 دلار جمع آوری شد که بنیاد دانش نیا این مبلغ را Match کرده که به ایران داده میشود.
میهمانان از 5 دلار تا هرچقدر هدیه داده اند که برای هدایای 50 دلار و 100 دلار به آنها Gift Receipt می دهیم تا برای مالیات آخر سال خود استفاده نمایند.
«گردهمایی ایرانیان در شهر وست لیک» هرساله برنامه نوروزی دارند و هر سال به پیشباز سال نو می رویم و امسال شنبه 17 مارچ 2018 ساعت 7 بعد از ظهر در رستوران دربند در شهر تاوزند اوکس جشن می گیریم:

Tel: (805) 496-5024
Darband Restaurant 868 Thousand Oaks Blvd.
Thousand Oaks. CA 91361

لطفا حتما رزرو کنید برای شام کامل سبزی پلو با ماهی – اردور- دسر- چای- نوشیدنی و موزیک زنده به مبلغ 35 دلار تا آخر ماه فوریه. از اول مارچ قیمت 40 دلار خواهد بود.
با این مراسم فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان را که بسیار زیبا است زنده نگهداریم و حتما به نسل آینده انتقال دهیم.