1707-18

رسول اف درحالیکه ممنوع الخروج ازایران است
فیلم اخیرش جایزه خرس طلایی برلین را برد

1707-19

جایزه بزرگ خرس طلایی فستیوال فیلم برلین، هفته قبل به فیلمساز ایرانی محمد رسول اف تعلق گرفت، درحالیکه رسول اف از ایران ممنوع الخروج شده است و دخترش به نمایندگی از او جایزه را دریافت کرد.
فیلم «شیطان وجود ندارد» به کارگردانی رسول اف در رقابت با 18 فیلم از کشورهای جهان، جایزه اول را بدست آورد درحالیکه قبلا جایزه «نوعی نگاه» فستیوال کن را هم صاحب شده بود و زمان بازگشت به ایران گذرنامه اش توقیف شد.
رسول اف بخاطر دوفیلم «لرد» و «دست نوشته ها نمی سوزند» با اتهام تبلیغ علیه نظام و سیاه نمایی در آثارخود به یکسال حبس قابل خرید و 2 سال ممنوعیت خروج از ایران و محرومیت از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و هنری روبرو شد.

درگذشت محمود خیامی
بنیانگذارکارخانه اتومبیل سازی ایران ناسیونال

1707-20

محمود خیامی یکی از چهره های نامدار صنعت اتومبیل درایران که با شعار معروف:«هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشد» بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی را بنام ایران ناسیونال پایه گذاشت. و تا زمانی که در ایران بود، این کارخانه به همه کشورهای همسایه و حتی به سرزمین های دور اتومبیل صادر می کرد.
خیامی زاده مشهد بود و بهمین جهت در زمان اقامت درایران، دهها مدرسه و آموزشگاه احداث کرد و بعد از انقلاب به اتهام سرمایه دار دستگیر شد و همه اموال اش مصادره شد. ولی خیامی در کوچ به انگلستان وامریکا، چندین نمایندگی فروش نیز دایرکرد، در انگلستان نیز چند مرکز معتبرآموزش دایرکرد و در ضمن به دریافت چند نشان و مدال جهانی چون مدال و نشان ملکه الیزابت بخاطرخدمات فرهنگی وآموزشی اش نائل آمد.
نام محمود خیامی همیشه زنده است و خانواده اش با افتخارمیراث فرهنگی و اجتماعی او را بدوش دارند.

36 سالگی روزنامه صبح ایران

1707-21

صبح ایران یکی از نشریات روزانه لس آنجلس که به روایتی همدم روزانه ایرانیان و بخصوص پدر و مادرهاست، این هفته 36 ساله شد. سیروس شرفشاهی یکی از پیش کسوتان رسانه ایرانی درست 36 سال است که در سنگر این روزنامه ایستاده و با همه فرازونشیب ها و سختی ها ساخته است تا بقولی صبح ایران از نفس نیفتد.
ایستادگی صبح ایران و سیروس شرفشاهی نیاز به یاری ایرانیان دارد، درواقع همه رسانه های مسئول نیاز به این یاری دارند، نیاز به همت ایرانیان ثروتمند، صاحبان بیزینس، وکلا، پزشکان که چون همه مهاجرین چون چینی ها، ژاپنی ها، کره ایها، اسپانیش ها، روس ها که پشتیبان رسانه های خود هستند.
قدر سیروس شرفشاهی را بدانیم که عاشق وطن است، عاشق مردم است و تا پای جان ایستاده که صبح ایران همه روزه به دست شما برسد.

ستاره سینما متهم به تبلیغ دروغین درمان کرونا شد

1707-22

بهنوش بختیاری بازیگرسینما که متهم شده بود به تبلیغ نوعی داروی گیاهی برای درمان ویروس کرونا پرداخته، از سوی مقامات قضایی فراخوانده شد.
بهنوش بعدا توضیح داد این داروی گیاهی مخصوص چربی کبد است که من خود سالها دچارش بودم و ربطی به ویروس کرونا ندارد و من فقط اشاره کردم که درچنین شرایطی رعایت بهداشت مهترین اصل جلوگیری به ابتلای این ویروس است وگرنه من نه دکترهستم، نه داروساز،نه محقق وکاشف!
این عکس العمل تازه علیه من، نوعی شیوه تخریب هنرمندان است که حالا گریبانگیر من هم شده و در ضمن من تا این لحظه یک حکم و یا فراخوانی ازسوی مقامات قضایی دریافت نکردم.

دو برادرهنرمند بخاطرویروس کرونا درگذشتند

1707-23

علی پارسا آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ خبرداد که حمید جمشیدی موزیسین معروف هفته قبل با علائم شبیه به انفلوآنرا از محل کارش روانه خانه شده و بلافاصله دربیمارستان بستری میشود، روز بعد پزشک معالج اش او را مرخص میکند ولی دربازگشت به خانه اش درلنگرود، دچار ناراحتی تنفسی شده و ساعتی بعد در بیمارستان لنگرود فوت می کند.
بدنبال حمید، برادر دیگرش محمد جمشیدی از نوازندگان نامدار موسیقی، هفته قبل دچار مشکل ریوی میشود، او که 70سال داشت، به بیمارستان انتقال یافته و بعد از درمان سرپایی سرراه خانه حالش وخیم میشود و بلافاصله بعد از مرگ برادرش او هم فوت میکند.

کنسرت زنده بنیامین روی صفحه شخصی اش برگزارشد

1707-24

«بنیامین» کنسرت لغوشده خود را در صفحه شخصی خودش در سوشیال میدیا بطور زنده اجرا کرد.
بنیامین، قرار بود در 6 اسفند در برج میلاد تهران دو شب کنسرت بزرگ خود را برگزار کند ولی بدلیل حوادث اخیرو لغو همه کنسرت ها، تصمیم گرفت کنسرت خود را بطور زنده بروی صفحه خود در سوشیال میدیا اجرا کند و جوابگوی دوستداران خود باشد. این برنامه از ساعت 8ونیم تا 9ونیم ادامه داشت و 7 هزارنفر به تماشای آن نشستند.

مهنازافشار همه پل های بازگشت را فرو ریخت

1707-25

مهناز افشار ستاره معروف سینما و تلویزیون که درطی سالهای اخیر، بیشتر در اروپا و امریکا بسر برده و بدلیل اتهامات جنجالی علیه شوهرش ازاو جدا شد، بدنبال حضور در یک برنامه نه چندان محبوب شبیه «امریکن گات تالنت» پل های بازگشت را ویران کرد و اخیرا بقولی تا تکمیل زبان آلمانی و پیشنهاداتی در فیلمسازی، در اروپا ماندگارشد.
مهناز که با ظاهر کاملا مدرن، موهای طلایی، لباس جوانگرا در فستیوال برلین شرکت کرده بود از رسول اف حمایت کرد ودرمصاحبه ای گفت بزودی در یکی دو فیلم اروپایی بازی خواهد داشت.