1713-36

مهدی رقابی درگذشت

1713-73

مهدی رقابی یکی از چهره های محبوب میان مردم و هنرمندان هفته قبل بر اثر سرطان در ایران درگذشت رقابی برادر حیدر رقابی شاعر مرا ببوس بود که رستوران رقابی را در تهران سالها مرکز دیدار های چهره های سیاسی اجتماعی وهنری بین المللی بود رقابی یعنوان بازیگر در چند فیلم از جمله در آخرین شب ظاهر شد مدتی در امریکا بعنوان خبرنگار بین المللی برای نشریات ایران مصاحبه هایی انجام داد بعداز انقلاب دست از فعالیت کشید ولی همه ساله بدیدا ر دوستان قدیمی خود چون دکتر عسگری و رضا تقوی میامد و هر سه شنبه در ناهار عطاری وستوود حاضر میشد بدنبال ابتلا به سرطان در آخرین سفرش از همه دوستان خداحافظی کرد در بازگشت تنها آرزویش چاپ مجموعه سروده های برادرش حیدر رقابی بود که شنیدیم با کمک دوست دیرین خود استادمان ر. اعتمادی آنرا چاپ و منتشر کرد آرام به سفر ابدی رفت
درگذشت رقابی عزیز را به خانواده گرامی اش به یاران اش دکتر عسگر عسگری رضا تقوی یاران سه شنبه ها در وست وود ومرتضی فرزانه همکارمان که در هر موقعیتی یاورش بود تسلیت میگوییم

1713-71

1713-72

درگذشت نجف دریابندری

1713-70

هفته قبل نجف دریابندری مترجم برجسته ونویسنده توانا در سن 90 سالگی در ایران با زندگی وداع گفت
دریابندری بخاطر ترجمه های دلپذیرش از آثار ارنست همینگوی چون ودای با اسلح وبرتراند راسل چون تاریخ فلسفه غرب به شهرت رسید دریابندری بخاطر عقاید سیاسی اش در دو نوبت 8سال در زندان بود سالها با موسسه فرانکلین بعنوان نویسنده ومترجم همکاری داشت ودرضمن به دریافت جایزه تورنتون از دانشگاه کلمبیا بخاطر ترجمه آثار بزرگان ادب امریکا نایل آم

پیام انسانی بهروز وثوقی به هموطنان داخل ایران

1713-37

z1713-38

بهروزوثوقی ازجاودانه های سینمای ایران، اخیرا در پیامی ازهموطنان خود در داخل خواسته در این روزهای شیوع کرونا، به یاری نیازمندان بروند.
بهروز وثوقی درپیام خود نوشته:
من بهروز وثوقی، ارادتمند همه شما که به طرق مختلف مرا مورد لطف و محبت قرارمیدهید، تمنا دارم به خواهش دل من جواب داده، مرا بخاطر انسانیت و نوع پروری دلشاد وخشنود نمائید.
هموطنان عزیزم اکنون که ویروس کرونا سراسرجهان را فرا گرفته و اکثرمردم را خانه نشین نموده، من هم دراین غربت غریب دوراز وطن درکنج خانه بیش از خودم بسیار زیاد نگران شما هستم.
عده زیادی به این ویروس مبتلا و عده زیادی را نیز به مرگ نشانده است واین خبرها بسیارنگران کننده است، مشکل بزرگ عدم امکانات کافی، فقر اقتصادی و کمبود لوازم پزشکی و مواد غذایی درایران خیلی از شما را از ابتدایی ترین وسایل زیست اعم از سرپناه، غذا و دارو محروم هستید دچار مضیقه شدید و جبران ناپذیری نموده است ولی من با اطمینانی که از روحیه بخشش و نوع پروری برادران و خواهران عزیزم که وسع مالی و امکانات همیاری دارند تمنای عاجزانه ام این است که ازهیچگونه کمک به محتاجان دریغ ننمائید.
خداوند یار و یاور همه شما عزیزانم باشد.
بهروز وثوقی

فریدون دائمی از بیمارستان مرخص شد

 1713-76

فریدون دائمی چهره معروف رادیو تلویزیونی واز مدیرا ن دوبلاژ بدنبال عارضه ریوی وقلبی به بیمارستان سیدر ساینا لس انجلس انتقال یافت وبا دستهای معجزه گر دکتر مهران خورسندی تحت عمل قرار گرفته وخوشبختانه سلامت به خانه بازگشت برای دائمی عزیز سلامت طولانی آرزو داریم 

1713-77

فریاد خانه موسیقی ایران ازشرایط اسف انگیز
اعضای موسیقی بویژه نوازندگان

1713-39

خانه موسیقی درایران، دربیانیه ای از وضع اسفناک اهالی موسیقی بخصوص نوازندگان دراین روزهای بحرانی فاجعه کرونا می گویند:
خانه موسیقی می گوید اگرهمدلی و حمایت مسئولان هنرنباشد، کسی دراین شرایط توان مقاومت ندارد، چرا که درواقع بخاطرسوءمدیریت به چنین شرایطی افتادیم که شامل تحریم های ظالمانه و احکام مسئولان محلی درمورد برنامه ها در طی چند سال اخیر، مزید برعلت شده این باربخاطر شرایط اضطراری که بیکاری با فشارهای عصبی و قرنطینه همراه است، درچند مورد تقاضای کمک دارد. تامین نیاز معیشتی همکاران در دوران بیکاری، توجه به زیان و عدم النفع تولید کنندگان و فعالان هنری و تامین و پرداخت 6ماهه سرانه درمان و حق بیمه تامین اجتماعی.

جایزه ای برای فیلم انعکاس

1713-40

1713-41

فیلم کوتاه ایرانی «انعکاس» درفستیوال کلابوراگی هندوستان جایزه دوم کارگردانی و سپاس نامه آنرا بدست آورد.
این فیلم را محمود شاکری براساس زندگی زن ومردی ساخته که برای سفر به جزیره ای کوچک و دورافتاده می روند ودرآنجا با خانواده ای آشنا میشوند که سبب اتفاقات تازه ای درزندگی شان میشود.
محمود شاکری برنکته مهم تقبیح سقط جنین تکیه دارد واینکه مرگ و زندگی در دست خداست.
این فیلم قبلا به فستیوال فیلم Rapid Lion ژوهانسبورگ افریقای جنوبی راه یافته بود.

ناهارمشترک مهنازافشار و آرش و ابی!

1713-42

در رسانه های داخلی خواندیم، که مهنازافشار ستاره معروف سینما، که اخیرا به شبکه تلویزیونی متعلق به عربستان سعودی پیوسته و در برنامه پرشین گات تالنت به اجرای برنامه می پردازند، ناهارمشترکی با آرش و ابی خورده است، که از دیدگاه داخل گناه است.
اما اینکه ناهارمشترک این سه تن چه خطای بزرگی است بی خبریم، چون با توجه مراعات حجاب از سوی مهنازافشار و نشستن با فاصله با دیگردست اندرکاران این برنامه وحضورمهشید همسرابی و همسر آرش دراین ناهارخوران حضور داشتند.

1713-43