1715-43

حمید برادرمحسن نامجو به یکسال زندان محکوم شد

1715-44

حمید نامجو خواننده و منقد ادبی، هفته قبل طبق حکم صادره ازدادگاه انقلاب اسلامی، به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.
حمید نامجو متهم است کتاب اسپارتاکوس را با نمایی ازحمایت سازمان مجاهدین خلق و تخریب چهره نظام اسلامی ایران منتشرکرده و درضمن با برادرش محسن نامجوخواننده نامدار درارتباط است.
حمید نامجو درسال ۱۳۹۷ هم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه رژیم اسلامی دستگیروبعد از 3هفته با قید وثیقه آزاد شد. محسن نامجوخواننده معروف هم درسال ۱۳۸۹ درحالیکه یکسال در وین اقامت داشت به اتهام توهین به مقدسات واجرای تمسخرآمیزآیات قرآن ازسوی دادگاه عمومی تهران غیابا به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

دعوت دختران زیرسن قانونی به حرمسرا،
اینستاگرام تتلو را بست

1715-23

حساب اینستاگرام «تتلو» خواننده جنجالی که با 4میلیون دنبال کننده، رکورد بالایی برجای گذاشته بدلیل دعوت وتشویق دختران زیرسن قانونی به ورود به «حرمسرا» بسته شد.
تتلو ظاهرا به ایجاد حرمسرا برای خود اقدام کرده دختران 15تا20سال را برای ورود درآن فرا خوانده است و این دعوت به برقراری رابطه جنسی تعبیرشده و فیس بوک که اینستاگرام نیزبخشی از این کمپانی است اعلام کرد بدلیل اینکه معنای این سخنان بهره برداری از کودکان است وآنها را به خطر می اندازد، تحمل نمی کنیم.
تتلو دراینستاگرام خود گفته میخواهد یک دختر17ساله را که ورزشکار وگیاهخوار وبا حیا باشد به عنوان چهره جدید فیس بوکی بکارگیرد و دختران 15تا 20سال مقیم استانبول را به ورود به حرمسرای سلطان ترغیب کرده است.

کپی های فیلم «آشغال های دوست داشتنی»
دست به دست می چرخد

1715-25

فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» درسال 1391با بازی بهروز وثوقی و کارگردانی «محسن امیریوسفی» ساخته شده و درست 7سال درتوقیف بود تا سرانجام پروانه گرفت ولی نه تنها درفستیوال فجر حضورنیافت بلکه اکران عمومی نیز نگرفت.
این فیلم دریک نمایش کوتاه با چنان استقبال روبروشد، که همه را متوجه محبوبیت گسترده بهروزوثوقی حتی درمیان نسل جوان کرد وبدنبال ممنوعیت های جدی، گویا کپی های فیلم بدست مردم رسیده واینروزها دست به دست می چرخد وعکس العمل هایی رانیز درسوشیال میدیا داشته ودارد وحتی بسیاری از بهروز وثوقی تشکرکردند که با همه برنامه ریزی ها و تقاضاها، موفق به سفر به ایران وحضوردرجشنواره فجرنشد.

ستاره سینما وتلویزیون به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد

1715-27

بهاره رهنما ستاره جوان بدنبال حمله و توهین به سیروان خسروی با حکم دادگاه به 50ضربه شلاق محکوم شد.
بهاره بروی سوشیال میدیا سیروان را یک مزدور و اهل دولا و راست شدن دربرابردیگران برای دریافت مجوزخوانندگی خواند و همین با شکایت سیروان، به دادگاه رفت و حکم علیه بهاره صادر شد، البته هنوز حکم اجرا نشده است!

پسرفروزان برایش درامریکا خانه خریده بود

1715-28

فروزان ازپولسازترین ستارگان سینمای قبل از انقلاب که با فیلم «گنج قارون» به اتفاق فردین بعنوان زوج طلایی سینما لقب گرفته بود، چند سال پیش درسن ۷۸ سالگی درگذشت و همیشه به دوستان خود می گفت بازی درفیلم «دایره مینا» ساخته مهرجویی درسالهای ۱۳۵۷، برایش شوم بوده واو را برای همیشه ازصحنه سینما دورکرد و بعد هم خانه نشین ساخت.
فروزان با وجود پیشنهاداتی برای بازی در چند فیلم و سریال هندی و ترکی، حاضر به ترک ایران نشد و دوستی اش با گوگوش تا زمان اقامت گوگوش درایران ادامه داشت و بمجرد خروج این ستاره موزیک به دوستان خود گفت احساس کردم تکه ای از من جدا شد.
شنیدیم پسرفروزان درشمال کالیفرنیا، خانه ای بسبک وسلیقه مادرش خریداری کرده وآنرا تزئین نمود تا او را برای همیشه به امریکا بیاورد، ولی فروزان حاضرنشد تا یکروز دوستان اورا درخانه اش مرده پیدا کردند.

نوری کسرایی:
آرزو داشتم آخرین فیلم خود را می دیدم

1715-29

نوری کسرایی ستاره قدیمی سینما که درست 40 سال ازبازی ممنوع بود، چند ماه پیش درسن ۶۸ سالگی درتنهایی و بیکسی ازدنیا رفت.درحالیکه نهایت جوانی درسنین سالهای 20 زندگی خود درفیلم های روشنفکرانه چون «پنجره» جلاق مقدم، «تنگسیر» قادری، «شام آخر» شهیارقنبری حضوریافت.
نوری در۲۸سالگی ازبازی منع شد و درآن مدت یکبارهنگام خروج از ایران به اتهام حمل مقداری الماس درجاسازی کفش خود، ممنوع الخروج شد درحالیکه دراصل جواهرات شخصی خود را حمل میکرد.
نوری درنامه ای که ازخود برجای گذاشت نوشت درخلوت خود، همه فیلم هایم را صدها بار دیدم و اشک ریختم ولی به آرزوی بزرگ خود، دیدن آخرین فیلم خود (شارلوت به بازارمیرود) نرسیدم ووقتی برای گرفتن کپی آن به دهها جا مراجعه کردم هیچکس مرا نشناخت وحتی یک تهیه کننده قدیمی گفت ما فقط یک کپی به خود نوری کسرایی میدهیم!

شهاب حسینی ویاران
کمپانی تولید فیلم پل میدیا را رسمی کردند

1715-30

شهاب حسینی بازیگربرنده اسکار، که به اتفاق یاران خود کورش آهاری کارگردان والکس بریتو تهیه کننده هالیوودی کمپانی پل میدیا را با مسترکلاس ویژه بهروز وثوقی و شهاب حسینی درچند شهرامریکا آغاز کرد، اینک کمپانی را رسمیت داده با هدف تهیه وتوزیع فیلم های ایرانی و بین المللی درامریکا و دیگرکشورها آنرا فعال کردند.
این کمپانی ضمن ساخت و پخش فیلم، به تهیه برنامه ها، سمینارها، کلاس ها و ترتیب حضوربازیگران ایرانی وامریکایی را درآثارخود میدهند.
پل میدیا با مسترکلاس، بهروز و شهاب و نمایش فیلم های تنگسیر، قیصر، داش آکل، گوزن ها و سوته دلان یکباردیگرخاطره این فیلم ها دراذهان زنده کرد.

۲۰ سال از درگذشت دوبلورنورمن ویزدوم گذشت

1715-48

یکی از بستگان محمدعلی زرندی دوبلوروبازیگر قدیمی زنگ زده بود تا اطلاع دهد این هفته بیست سال ازدرگذشت دوبلور کمدین نورمن ویزدوم درپاریس می گذرد.
محمدعلی زرندی با دوبله فیلم های نورمن ویزدوم چون: نورمن درفضا، پرستار بچه ها، سربزنگاه، قصاب باشی، جاده صاف کن، شیرفروش، این بازیگر کوچک کمدین انگلیسی را به محبوب ترین کمدین درایران مبدل کرد بطوری که نورمن علاقمند دیداراو شد و آن همه هنرو ظرافت کارش را ستایش کرد و هرچندگاه یکبار چه درسفربه ایران و چه درسفر به لندن، با زرندی دیدار داشت و حتی درسال 1989با زرندی وهمسرش به لندن رفتند هنوزدوستی شان ادامه داشت.

نتفلیکس فیلم های کیا رستمی را پخش می کند

1715-32

شبکه نتفلیکس، با قراردادی با کمپانی فرانسوی MK2 امتیاز پخش فیلم های عباس کیارستمی را می خرد، این شبکه آثار فیلمسازان دیگرچون کیا رستمی را هم برای پخش دراختیارمی گیرد که شامل فرانسوا تروفو، چارلی چاپلین، الن رنه، باسترکیتون میشود.

گوهر خیر اندیش ممنوع التصویر شد؟

1715-33

در پی انتشار بخشهایی از فیلم عروسی دختر گوهر خیراندیش در آمریکا و همزمان با شروع ماه رمضان و پخش سریالهای مناسبتی، با توجه به حضور وی در یکی از این سریالها، ناگهان تمام فضای مجازی خبراز ممنوع التصویر شدن وی و لغو سریالهایش را داد. در پی تماسی که با پسر گوهر خیر اندیش داشتم صحت مسئله را جویا شدم و وی گفت که تمام اینها شایعه وشیطنت رسانه هاست و خوشبختانه ممنوع الکاری و ممنوع التصویری وجود ندارد و سریال زیرخاکی در ماه رمضان پخش خواهد شد.
میترا محتشمی

نمایشگاه کتاب مجازی (بروی سوشیال میدیا)
کتابفروشی ها را به تعطیل می کشد

1715-45

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان درایران اعلام کرد، نمایشگاه کتاب مجازی آنلاین پیشاپیش کمرکتابفروشان و ناشران را شکست. درشرایطی که برای تشویق کتابخوانان اقدام شده بود به مغزصنف کتابفروشان شلیک کرد. درحالیکه هنوز رسما کار خود را شروع نکرده اند.
بدنبال تعطیلی کتابفروشی ها بخاطرکرونا و لغو نمایشگاه بین المللی کتاب، اگرسیستم انلاین، مجازی پا به میدان بگذارد، فاجعه ای دراین زمینه رخ میدهد وکتابفروشان که ضرربالای 70درصد را تحمل کرده بودند اینک بیش از10 کتابفروشی و ناشربزرگ، تعطیل کردند وحدود 20هزارنفربیکارشدند.

1715-46

فیلم سیمین
درفستیوال سالنتو ایتالیا

1715-35

فیلم سینمایی «سیمین» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم برای حضوردرفستیوال فیلم سالنتو ایتالیا برگزیده شد، ماجرای فیلم بروی واقعیت تلخ خشک شدن زاینده رود و تاثیرآن برکشاورزان و مردم منطقه ساخته شده است، این فیلم قبلا درفستیوال بین المللی فیلم جاگران هند و فستیوال محیط زیست روسیه شرکت کرده و جایزه دلاوران را صاحب شد. در این فیلم: محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری و محمد فیلی، امیرعباس جوان، مریم جعفری شرکت دارند.

فیلم ناکام در روسیه

1715-37

فیلم کوتاه ناکام به کارگردانی حسین میرزا محمدی پس ازانتخاب بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه مسکو، برای نمایش در سومین دوره سالانه فستیوال پذیرفته شد.
در این فیلم ماهان بابایی، رامان امانی، آیدا محمودیان شرکت دارند.

فیلم دم
در فستیوال اسپانیا

1715-38

فیلم کوتاه «دم» ساخته ناصرضمیری در فستیوال جهانی هوئسکا اسپانیا به نمایش در می آید. این فستیوال مورد تائید آکادمی اسکار می باشد.

فیلمنامه ایرانی برگزیده برای فستیوال کن

1715-39

فیلمنامه «آیا شما چیزی درباره امید می دانید» ازکیوان کریمی کارگردان جوان درکنار فیلمسازان مصر، برزیل، ویتنام، تایلند، موزامبیک از اولین مرحله تا آخرین مراحل ساخت ازسوی فستیوال کن حمایت میشود.

فیلم کوتاه ایرانی برنده جایزه فستیوال سیدنی

1715-40

فیلم کوتاه «درد از آن من است» به کارگردانی فرشید اخلاقی تولید شده دراسترالیا، جایزه فستیوال فیلم سیدنی را دریافت کرد. فیلم به قصه زنی می پردازد که بدلیل درد زیاد به یک قرص مسکن اعتیاد پیدا کرده است.

دو فیلم ایرانی دو جایزه بردند

فیلم شهربازی، ساخته کاوه مظاهری در یازدهمین فستیوال جهانی فیلم های مستقل اروپا، جایزه ECU فرانسه را دریافت کرد.

1715-47

و فیلم مرد چادر ساخته کاوه تهرانی،محصول مشترک ایران و نروژ جایزه بهترین فیلم مستقل 2020 را صاحب شد.

1715-42