1733-52

عبدالوهاب شهیدی در99 سالگی،
آرزوی سلامت شجریان را دارد

1733-53

عبدالوهاب شهیدی خواننده آوازهای کلاسیک 99 سالگی را پشت سرمی گذارد تا به 100سالگی برسد. در دیداری که اعضای مؤسسه هنرمندان پیش کسوت با این هنرمند قدیمی داشتند ضمن تبریک، به خاطرات او پرداختند و او جویای حال استاد شجریان شد وگفت می دانم امروز 80 سالگی اوست ولی کاش 99 سالگی او را هم می دیدم.
شهیدی گفت هربار کارهای او را می شنوم، این شعرخیام در ذهنم خطورمیکند:

جامی است که عقل آفرین می زندش          صد بوسه ز مهر بر جبین می زندش
این کوزه گر دهرچنین جام لطیف          می سازد و باز برزمین می زندش

حاضرین سپس درباره خلاقیت های استاد شهیدی درنوازندگی و خوانندگی گفتند و فاضل جمشیدی قطعه ای را برای شهیدی اجرا کرد.

ابراهیم گلستان: آرزوی تداوم
تندرستی شجریان را دارم

1733-54

ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمسازنامدار به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد محمدرضا شجریان در نشریه ایران نوشته: من نزدیک نیم قرن است که درایران نیستم درسالهای پیش از آن برادری داشتم «ایرج» که امروز دیگر رفته است. اما وقتی که بود از یک آشنای خود زیاد ستایش داشت که تازه به تهران آمده بود و صدای فوق العاده ای داشت که من درآن سالها نشد که بشنوم چون درایران نمانده بودم که بشنوم. صاحب آن صدای ستایش شده بعدها به نام خودش که شجریان بود شهرت یافت که من در همین یکی دو سال آن را شنیدم وبخصوص دررعایتی که او به دنبال کردن اصول آوازهای ایرانی نشان میداد به حد زیادی بهره بردم وتوانایی اجرای او را درحدی که در توانم بود بیش خود می ستودم جز این چیزی برای گفتن نمی بینم، تنها امید ادامه این عرضه داشتن توان فراوان او را دارم و تداوم تندرستی او را.

علی رهبری درچین کنسرت برگزار می کند

1733-55

علی رهبری رهبرسابق ارکسترسمفونیک تهران، بزودی درچین یک کنسرت بزرگ اجرا می کند.
رهبری ماه آینده به همراه معروف ترین پیانیست بین المللی ایوو چوکولیچ این کنسرت بزرگ را ارائه میدهد و در آن قطعاتی از شوپن و کورساکف را می نوازند.
ایوو چوکولیچ در طی سالهای گذشته برنده بزرگترین جوایز در زمینه نوازندگی پیانو شده و علی رهبری هم قبلا درارکسترهای سمفونیک بروکسل، زاگرب، پراک، مالایا، تهران و پکن بعنوان رهبرارکسترحضور داشته است.

درگذشت خواننده هندی براثرکرونا

1733-56

این هفته SPB (اس.پی. بالاسوبرا همانیام) خواننده هندی که بیش از 40هزارآهنگ ساخته و اجرا کرده، براثر ابتلا به ویروس کرونا در74سالگی درگذشت.
«اس پی بی» در دهها فیلم بازی کرده، درصدها فیلم به 16 زبان خوانده و موفق به دریافت بزرگترین جوایزملی هند شده بود.
«اس پی بی» بعد ازانتقال به بیمارستان به دوستداران خود وعده داد که بزودی سرحال بیمارستان را ترک می کند و به اجرای آهنگهای تازه می پردازد ولی بلافاصله فردای آنروز درگذشت.

نیکی کریمی داورفستیوال فیلم آنتالیا شد

1733-57

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینمای ایران بعنوان یکی ازداوران فستیوال فیلم آنتالیا ترکیه برگزیده شد.
امین الپر کارگردان ترک، سندرا کگت کارگردان برزیلی، فردریک بویر مدیرجشنواره ترایبکا نیویورک، ادا سولومون تهیه کننده رومانیایی به همراه نیکی کریمی، بخش مسابقه فستیوال فیلم پرتقال طلایی آنتالیا را داوری میکنند. نیکی کریمی قبلا با فیلم های: یک شب، چند روز بعد، سوت پایان دربخش مسابقه این فستیوال حضورداشته است.
کریمی قبلا عضوداوران فستیوال های: کن، برلین، کارلووی واری، لوکارنو بوده است.