1603-55

درگذشت بازیگر فیلم عباس کیارستمی

1603-56

هفته قبل حسین رضائی بازیگر فیلم «زیردرختان زیتون» ساخته عباس کیارستمی که برنده چند جشنواره جهانی شده بود، براثر عفونت ریه در بیمارستانی در کرج درگذشت.
رضایی که از 3 سال پیش دچار ناراحتی ریه شده بود، چون بسیاری از بیماران ریوی، بدلیل آلوده بودن محیط بعضی از بیمارستان ها و هوای آلوده و عدم توجه دقیق و بموقع، دربیمارستان دچار عفونت شدید گردیده، بعد از 12 روز به کوما رفته و سپس در همان حال از دست رفت.

فیلم هجوم درباره همجنس گرایان درجشنواره برلین

1603-58

فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری در جشنواره برلین اکران شد و مورد توجه بینندگان و منتقدین قرار گرفت.
شهرام مکری این فیلم را درباره هم جنس گرایان ساخته و با سوژه جنجالی خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته و مسلما فیلمی نیست که در ایران امکان نمایش داشته باشد ولی در برلین شانس بزرگی برای جایزه ویژه دارد.

یک فیلمساز جوان در تدارک ساخت
فیلمی از زندگی فردین است

1603-57

مهران یک فیلمساز جوان مقیم اروپا، در سفری به ایران، خبر داد که در طی 35 سال گذشته، فیلم ها، عکس ها ومصاحبه ها و یادگارهایی از فردین بازیگر محبوب قبل از انقلاب را تهیه دیده تا بزودی فیلمی از زندگی این چهره ماندنی سینما تهیه کند.
مهران تحصیلکرده کالج سینمای انگلیس است و معتقد است دو بازیگرمرد در سینما ایران جاودانه شدند یکی بهروز وثوقی و دیگری فردین و او می کوشد از هردوی آنها فیلم مستند و فیلم سینمایی بسازد و بهمین جهت به ایران رفته تاآخرین تدارک آنرا ببیند و در ضمن با خانواده فردین سخن بگوید احتمالا از نوه و پسر او برای صحنه هایی از فیلم بهره بگیرد.

تلاش برای اجرای کنسرت مشترک پدر و پسر

1603-59

یکی دو فیلم و سریال داخلی که قهرمانان فیلم، سگ و گربه های خود را بغل کرده بودند با بن بست هایی روبرو شدند.
شنیدیم در این فیلم و سریال ها، خصوصا ستارگان زن، سگ و گربه هایی را جلوی دوربین آورده و به نوازش زیادی با آنها پرداخته اند و همین سبب شده بعضی از مسئولان نمایشی به این مسئله اعتراض کرده وحتی دستور سانسور آن صحنه ها را داده اند.
در این میان توصیه شده حتی در یک صحنه و حاشیه هم هیچ بازیگری حق ندارد سگ و گربه ها را بغل کند و خصوصا اینکه ستاره زن سگ نر را و ستاره مرد، سگ و گربه ماده را بغل کند.

گروه آلمانی شیلر در ایران کنسرت هایی دارد

1603-61

در آستانه نوروز، گروه معروف معروف موزیک آلمان، گروه موزیک الکترونیک شیلر، در ایران به روی صحنه میروند. این گروه 3 ماه قبل هم در ایران روی صحنه رفتند همه کنسرت هایشان سولداوت شد. این گروه اولین گروه موزیک مدرن در حدود 40 سال گذشته است که در تهران و چند شهر بزرگ به اجرای برنامه می پردازند.
نکته جالب اینکه گروهی از مذهبیون متعصب فریاد برآورده اند که در شرایطی که اجرای موسیقی کلاسیک وسنتی در بیشتر شهرها ممنوع است چگونه این گروه آلمانی روی صحنه می آیند و مسئله مهم اینکه این عده جوانهای داخل را سرزنش کرده اند که چرا کنسرت های این گروه را سولداوت می کنند!

اعتراض داخلی نسبت به فیلم تازه گلشیفته

1603-62

بعد از چاپ خبرهایی از فیلم تازه گلشیفته فراهانی بنام «سرپناه» ناگهان بسیاری از مقامات داخل ایران شدیدا گلشیفته را زیر باران اعتراض و نکوهش گرفتند.
همانطور که درخبرهای قبلی خواندید گلشیفته در این فیلم نقش همسر شخصی حزب اللهی را بازی می کند که درواقع گزارشگر سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) است ووقتی این راز برملا میشود بلافاصله او را به اروپا روانه می کنند و تحت عمل جراحی صورت قرار می گرد و یک افسر موساد مامور مراقبت از او وخانه ی مخفی در هامبورگ آلمان میشود. از سویی در یکی دو اطلاعیه یکی دو تن از رهبران حزب الله نیز به این مسئله اعتراض کرده و خصوصا ایفای این نقش توسط ستاره ایرانی را به شدت نکوهش کرده اند.