1605-26

کارگردان دلیران تنگستان برای عمل جراحی به آلمان نرسید

1605-27

همایون شهبازی کارگردان سریال دلیران تنگستان، را در شرایطی که به شدت سوخته بود، در آستانه انتقال به آلمان جهت عمل جراحی، بدلیل عدم امکانات فنی برای اعزام از بیمارستانی در تهران درگذشت.
شهبازی در خانه خود دچار آتش سوزی و سوختگی شدید گردید و بلافاصله به بیمارستان برده شد ولی بدلیل نبود امکانات معالجه و قرار انتقال به آلمان بود که اشکالات دیگری پیش آمد.
شهبازی علاوه بر این سریال، سریال روزهای بیاد ماندنی و شاه خاموش را ساخته بود.

در جشنواره فیلم مالزی
جایزه بهترین بازیگر مرد به حامد بهداد اهدا شد

1605-30

در فستیوال فیلم گلدن گلومال در مالزی، فیلم ایرانی «سد معبر» که کاندیدای 6 جایزه شده بود. سرانجام جایزه بهترین بازیگر مرد را برای حامد بهداد به دست آورد.
این فیلم را محسن قرایی کارگردانی کرده و قبلا جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم «بوسان» کره جنوبی را به دست آورده بود.
حامد بهداد در این فیلم با باران کوثری و آوا شریفی ومحسن کیانی همبازی است.

مهتاب کرامتی ماهی پلو عید را با زلزله زده ها میخورد

1605-29

مهتاب کرامتی ستاره معروف سینمای ایران که چند فیلم پرفروش در کارنامه خود دارد نوروز امسال دست به یک ابتکارانسانی زده است.
کرامتی که بارها به امریکا سفر کرده و پیشنهاداتی برای حضور در تبلیغات و حتی یک فیلم دریافت کرده بود و هیچکدام را نپذیرفت، اعلام کرد سبزی پلو ماهی نوروز امسال را با خانواده خود به میان زلزله زدگان غرب ایران میرود و لحظات تحویل و آغاز سال نو را می گذراند.
قبل از کرامتی، چند ستاره دیگر هم به میان زلزله زدگان رفته اند ولی اقدام او ابتکاری انسانی است.

ترانه سرایان برگزیده داخل ایران
از سوی برگزارکنندگان جایزه ترانه افشین یداللهی

1605-31

1605-32

در طی مراسمی در تالار ایوان شمس تهران، برگزیدگان ترانه سال دردو بخش رقابتی با عنوان یک خاطره از فردا و یک خاطره از امروز برگزار شد و در همین شب از 3ترانه سرای پیش کسوت هم تجلیل بعمل آمد، این 3 ترانه سرا: محمدعلی بهمنی، خشایار اعتمادی و فردین خلعتبری بودند.
هیئت داوران: ابراهیم اسماعیلی اراضی، حسین غیاثی، حمیدرضا صمدی، محمدعلی بهمنی بودند. در شاخه ترانه های عاشقانه بخش یک خاطره از فردا، علی محمودی وکاوه نصیری، مسعود نظرخواه اول تا سوم شدند. در بخش ترانه های اجتماعی الهام صداقتی و علی ادریس زاده مشترکا مقام دوم و امید روزبه تندیس دیپلم افتخار مقام اول را کسب کرد. در بخش بهترین ترانه تیتراژ یغما گلرویی برای فیلم قاتل اصلی، در بخش ترانه ساز سال، تندیس دیپلم افتخار به رستاک حلاج و جایزه بهترین ترانه سرای سال به مونا برزوئی داده شد.

بهمن قبادی در فیلم اسکورسیزی با ال پاچینو همبازی شد

1605-33

درآخرین فیلم جنایی مافیایی مارتین اسکورسیزی بنام Irish Man، بهمن قبادی کارگردان صاحب سبک ایرانی در لحظاتی از فیلم همبازی آل پاچینو بازیگر بین المللی شد.
خود بهمن قبادی در این باره توضیح میدهد: پشت صحنه «مرد ایرلندی» به کارگردانی اسکورسیزی، این تصویر را با ال پاچینو گرفتم، من به دیدار اسکورسیزی رفته بودم، او برای من مثل یک برادر بزرگ است، بسیار مهربان و حامی، برای چند روزی مهمان تولید این پروژه بودم و خوش شانسی بزرگم اینکه توانستم در یک صحنه فیلم با ال پاچینو همبازی شوم. هنرمندی که عمیقا او را تحسین می کنم و برایش احترام قائلم.

خانه های تاریخی را برای توسعه شاهچراغ ویران کردند

1605-34

1605-35

چندین خانه تاریخی در شیراز برای توسعه ساختمان شاهچراغ، شبانه تخریب شد.
نماینده شیراز در مجلس به این عمل اعتراض کرده و گفت خانه های ویران شده، از تاریخی ترین خانه های شیراز بود، که قرار بر موزه شدن آن ها بود.
نماینده شیراز گفت چون مردم در چنین مواردی جلوی تخریب را می گیرند، مامورین شبانه، در لحظاتی که همه در خواب بودند، به سراغ این خانه ها رفتند و با سرعتی باورنکردنی همه را با خاک یکسان کردند.