1598-37

فیلمی نیمه کاره از فروزان

یکی از دست اندرکاران در گفتگوی تلفنی با مجله جوانان گفت بعد از انقلاب که همه ستارگان سینما و تلویزیون ممنوع از بازی شدند، من با فروزان ستاره محبوب آنروزها صحبت کردم و به او پیشنهاد نمودم در فیلمی بازی کند، او که بسیار مشتاق ادامه فعالیت های سینمایی خود بود گفت ولی فیلم را در ایران اجازه نمایش نمی دهند، من گفتم فیلم را با حضور خودت و دو سه هنرپیشه جوان و گمنام در ایران و سپس بخشی را در هندوستان با دو بازیگر نیمه معروف هندی می سازیم و بعد همزمان خودت از ایران خارج شو، فیلم را به امریکا و اروپا می بریم و نمایش می دهیم و یک راه جدید برای فیلمسازی جهت حضور ستارگان قدیمی بنیان می گذاریم.
فروزان علیرغم ترس و دلهره، رضایت داد و ما با حضور فروزان و دو بازیگر مرد جوان و یک زن با سابقه تئاتر، نیمی از فیلم را ساختیم و قرار شد بقیه را در هند جلوی دوربین ببریم، که متاسفانه حتی 4 سال هرچه تلاش کردیم، امکان تهیه گذرنامه برای فروزان بوجود نیامد.
بعد از این مدت فروزان با اصرار و حتی التماس خواست بکلی بازی در آن فیلم را فراموش کنیم و او حتی گفت به روی خانه ام وام می گیرم و ضرر شما را جبران می کنم، که البته من راضی نشدم ولی آن فیلم نیمه کاره هنور در دست من است و بزودی آنرا به خارج می آورم و با تغییراتی آن را تمام می کنم.

مجوز آلبوم حبیب بعد از مرگش

1598-39

هنوز در محافل هنری ایران و در میان مردم، حرف از مجوزی است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، به آخرین آلبوم حبیب خواننده فقید داده است.
حبیب از ده سال پیش به ایران سفر کرد تا فعالیت های خود را در سرزمین مادری اش دنبال کند، او در شمال سکنی گرفت وزندگی آرامی را دور از هیاهو ادامه داد، بیش از 100 آهنگ جدید ساخت، که قرار بود بصورت آلبوم های پیاپی به بازار بیاید.
ضمنا برای اولین بار یکی از آهنگهای محبوب حبیب به نام «مرگ قو» چند روز پیش به مناسبت همدردی با حادثه دیدگان کشتی نفتکش ایرانی سانچی که همه خدمه آن سوختند، از یکی از شبکه های صدا و سیمای ایران پخش شد.
متاسفانه حبیب حدود یکسال و اندی پیش درون خانه خود دچار حمله قلبی شد و از دست رفت، گرچه مقامات هنری برایش اقدامی نکردند، ولی مردم به ویژه ساکنان شمال، از او تجلیل خوبی بعمل آوردند و هنوز بعد از این مدت آرامگاه اش را گلباران می کنند.
صدور مجوز برای آخرین آلبوم او بعد از یکسال و اندی که از رفتن اش می گذرد، داغ خیلی ها را تازه کرد و دوستداران حبیب بروی سوشیال میدیا، از مقامات هنری انتقاد کرده و حتی بعضی ها گفتند شما با جلوگیری از فعالیت حبیب، او را دق کش کردید وحالا این مجوز به چه دردی می خورد؟

مسعود کیمیایی تحت عمل جراحی قرار گرفت

1598-38

مسعود کیمیایی کارگردان صاحب نام سینمای ایران بدنبال ناراحتی و درد شدید در ستون فقرات، با توصیه پزشکان تحت عمل جراحی حساسی قرار گرفت.
کیمیایی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دی تهران بستری است ، خوشبختانه بدلیل عمل موفقیت آمیز، حالش رو به بهبودی است.

فیلم های ایرانی در فستیوال روتردام هلند

1598-40

1598-41

جشنواره بین المللی فیلم «روتردام» امسال در بخش رقابتی که ویژه اولین فیلم کارگردانان جوان است، فیلم ایرانی «سد معبر» ساخته محسن قرایی را دارد که قبلا در جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی جایزه بهترین فیلم را ربوده است.
فیلم «لرد» ساخته محمد رسول اف برنده جایزه بهترین فیلم «نوعی نگاه» فستیوال کن و فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند برنده 2 جایزه ونیز، در بخش صداها شرکت دارند.
در بخش فیلم های کوتاه، مریم تفکری با دو فیلم «زخم غایب» و «من گناهی براحساس مرتکب نشده ام» را دارد این فستیوال از 24 ژانویه تا 4 فوریه در هلند برگزار می شود.

فستیوال برلین
چهار فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی در فستیوال برلین 2018 شرکت می کنند.
فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی در بخش مسابقه، فیلم «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی، فیلم جدید پویا بادکوبه در بخش های مختلف فستیوال برلین حضور می یابند.
فستیوال Cefulu ایتالیا
فیلم انیمیشن کوتاه «تماشاچی» در فستیوال بین المللی فیلم Cefulu ایتالیا به نمایش در می آید. این فیلم را شیدا کاشی ساخته است.
جشنواره زنان
فیلم کوتاه Blame ساخته بیتا الهیان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال فیلم زنان در کالیفرنیا شد.
فستیوال لیتوانی
3 فیلم کوتاه ایرانی : «مردی که اینجا نبود» ساخته عطا مجابی جایزه بهترین کارگردانی، «زنان طلایی» ساخته عاطفه رحمانی، بهترین تدوین و «کرختی» ساخته میلاد جرموز جایزه بهترین صدا را صاحب شد.

هیاهوی کیف 100 میلیونی الناز شاکردوست

هیاهوی کیف برند Hermes الناز شاکردوست، ستاره جوان سینمای داخل ایران بروی سوشیال میدیا، که برابر با 100 میلیون تومان است، به انتقادات گوناگون و حتی توهین به این ستاره انجامیده است.
اطرافیان الناز می گویند این کیف بهای قیمتی ندارد وحتی بدل آنها در چین و ترکیه با قیمتی بسیار ارزان بفروش میرسد و تاختن به یک ستاره بخاطر این کیف عادلانه نبوده است.
قبلا بازیگران سینمای داخل اقدام به خرید اتومبیل های گرانقیمت می کردند ولی آنقدر مورد هجوم انتقادات واقع شدند، که جای خود را به آقازاده ها دادند که می گویند بعضی هایشان اتومبیل هایی نیم میلیون تا 800 هزاردلاری دارند و بعضی وسایل شان از طلای خالص است.