1370-32

1370-33

شاید بسیاری ندانندکه درمیان نسل جوان ایرانی،چه انسانهای پاکدل و مهربان و دلسوز و مسئولی دیده میشوند، جوانهایی که با پای خود داوطلبانه به مراکز صلیب سرخ مراجعه می کنند و خون خود رااهدا می کنند وحتی آنرا یک وظیفه همیشگی در زندگی خود می دانند.
شان (شهرام) احدوت دریک خانواده تحصیلکرده واصیل ایرانی، یک جوان با قلبی طلایی، به یاری یک انسان نشناخته و ندیده رفته و جان او را نجات داده است.
شان میگوید وقتی درجریان بن بست زندگی بیماران مبتلا به سرطان خون قرار گرفتم باخودم گفتم وظیفه انسانی من کجا رفته است؟ باهمه عشق کمک به انسانها خیلی ساده از طریق یک تست بزاق دهان و ارسال آن به مرکز فریادرسی به این بیماران، اولین قدم را برداشتم. من میدانستم که بعضی از این بیماران ماههاست و گاه سالهاست انتطار یک اهداکننده را می کشند تا در یک نقطه جهان به یاریشان برود و بقولی با آنها MATCH بشود.
شان 24 ساله تحصیلکرده و خوش قلب، انساندوست، می گوید بعد از این تست ساده، من خودم چشم به تلفن داشتم تا خبرم کنند و برای نجات یک زندگی خودم را به بیمارستان برسانم و عاقبت آن روز رسید،مرا به بیمارستان City of Hope فراخواندند و من ساعت 10 صبح خودم را به آنجا رساندم، چند نوع تست بعمل آمد، تا به اتاق مخصوص این کار رفتم، خیلی آسان مراحل آن طی شد، من حتی نمی دانستم به چه کسی کمک می کنم، بعد از 2 ساعت همه پرستاران دورم را گرفتند، کلی از من با آب میوه وخوردنی ها پذیرایی کردند، من در چشمان آنها تحسین را می خواندم، آنها بمن گفتند تو با این اقدام انسانی خود، یک  زن 35ساله را نجات دادی، براستی مگر من چه چیزی جز این میخواستم؟ درتمام مراحل خانواده بویژه مادرم با من بود، تشویقم میکرد.من فردا صبح سر کار رفتم احساس عجیبی داشتم، انگار سوپرمن شده بودم، با اطرافیان خود حرف زدم، به آنها گفتم براستی هر کدام از شما می توانید طی یک مرحله 2ساعته، جان انسانی را در یک گوشه دنیا نجات بدهید، انسانی که هزاران آرزو دارد.
به وجودجوانانی چون شان احدوت افتخار میکنیم،جوانانی که همیشه باقلب مهربان خود، هاله ای از انسانیت و صفا و مهر بدور وجود نازنین خوددارند، جوانانی که برایشان مهم نیست به چه کسی از چه دین و مذهب و نژاد و رنگ و سرزمینی کمک میکنند. آنها در پی یاری به انسانهای دردمند هستند، انسانهایی که با فداکاری آنها دوباره به زندگی لبخند می زنند.
درودی داریم به خانواده احدوت که چنین فرزند برومندی را در آغوش گرم خود بزرگ کرده و تعلیم داده اند.
برای اطلاعات بیشتر به وبسایت های زیر مراجعه نمایید:

http://bit.ly/1eMC1ZD    http://bethematch.org

1370-34

1370-35

این برنامه ها در رادیو جوانان باهمت احمد آزاد خواننده و پژوهشگر پر تلاش تهیه و پخش میشود
 روز جمعه 13 سپتامبر از ساعت 10 تا 11 صبح و 11 تا 12 شب جمعه 13 سپتامبر

گلچین هفته 7
پیش در آمد شوشتری با همکاری کسائی- تار محمدرضا لطفی – ضرب ناصر فرهنگ فر
قصه اکبرخان- رقصنده اصفهانی- از زبان کسائی (قصه تلخ هنرمندی که رقصنده ای قابل و نوازنده ای بی نظیر بود و در فقر و تنهایی درگذشت با تار جلیل شهناز
آواز همایون- تاج اصفهانی – از روی صفحه)
عهدیه – غزل سعدی – آهنگ جواد معروفی – نام آهنگ: درباغ سعدی
 اشک پدر- علی اصغر کردبچه – شعر نادرپور و دکلمه شعر با صدای نادر نادرپور- خواننده شجریان
حسین قوامی – آهنگ سرگشته – آهنگ از همایون خرم
نادر گلچین – گریز- فریدون شهبازیان
این برنامه روز دوشنبه 16 سپتامبر از ساعت 10 تا 11 صبح و 8 تا 9 شب پخش میشود

گلچین هفته 8
در مورد استاد صبا – قطعاتی از استاد صبا
قطعه بیات ترک باصدای ویلون استاد صبا
شرح حال صبا- و شاگردان ممتازاستاد صبا
قطعاتی از مقام دشتی- با ساز استاد حبیب الله بدیعی
چهارمضراب های: رنگ شتر- بهارمست وسامانی – از آثار معروف صبا اجرا با ویلون رحمت الله بدیعی و سنتور فرامرز پایور
آخرین اثر صبا- آهنگ به یاد گذشته – اجرا- گروه شیدا
ترانه سرگشته  با صدای الهه و آهنگ همایون خرم، شعر سایه
آوای تنهایی با صدای الهه و آهنگ فریدون شهبازیان و شعر تورج نگهبان
نادر گلچین: خار و زلف – فریدون شهبازیان – محمدحیدری- امین اخلالی
ترانه بیرجندی- لیلا خانم – گروه پایور با صدای سیما بینا.

1370-36

1370-37

شنبه 21 سپتامبر، پرویز صیاد و مری آپیک دو چهره نامدار سینماوتاتر، بمناسبت سی امین سالگرد نمایش «خر» به کارگردانی پرویز صیاد در کامیونیتی کالج شمال ویرجینیا روی صحنه میروند.
این نمایش کمدی تراژدی که بیش از 400 اجرادر سراسر جهان داشته، 30 سال از عمرش می گذرد و هنوز برای تماشاگردیدنی است.

1370-38

1370-39

جلسه تابستانی انجمن روانشناسان ایرانی در امریکا I.P.A.A  در روز شنبه 19 اگست در خانه شخصی خانم دکتر شیرین نوروی با حضور بیش ازهفتاد نفر از اعضای انجمن تشکیل شد.
این جلسه که از نظر احساس برای همگان ویژگی بی نظیری داشت همدلی و پشتیبانی اعضای I.P.A.A رانسبت به یک همکار فعال وخستگی ناپذیر یعنی دکتر شیرین نوروی بنمایش گذاشت.
دکتر شیرین نوروی از بدو تاسیس این انجمن نقش سازنده ای در جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی به I.P.A.A داشته است و بهمین دلیل با تصویب هیئت مدیره انجمن از سوی I.P.A.A بدریافت لوحه افتخار نائل می گردد. دکتر علی مدرسی رئیس انجمن ضمن ارائه لوحه خدمات به این همکار ارجمند، او را ستود و تاکید کرد که جذب اعضاء جدید هدفی است که بدون شرکت موثر خانم دکتر نوروی امکان پذیر نبوده است.
در عکس بالا خانم دکتر نوروی را درحال دریافت لوحه افتخار از سوی هیئت مدیره انجمن دکتر علی مدرسی، دکتر پیمان رئوفی و دکتر دانش فروغی می بینید.
از چپ به راست: دکتر علی مدرسی،خانم دکتر هما محمودی، دکتر پیمان رئوفی، نادر رفیعی مدیر تلویزیون امید ایران، دکتر دانش فروغی،  همسر نادر رفیعی و خانم سوسن هاروی و در ردیف جلو خانم دکتر نوروی درعکس دیده میشود

1370-40

1370-41

هنرمند سرشناس استاد زیبانگار، علی بزرگمهر، براثر حادثه ای نابهنگام و ضربه شدیدی که برپای چپش وارد شد، به بیمارستان انتقال یافته و تحت 3 عمل جراحی بسیارحساس قرارگرفت و بدنبال آن به خانه اش منتقل وبستری شد.
این حادثه دوستان و دوستداران استاد بزرگمهر را نگران ساخته بود، که خوشبختانه رو به بهبودی است.
مجله جوانان برای این هنرمند ارزنده آرزوی سلامت هرچه سریع تر رادارد تا بار دیگر شاهد شاهکارهای بی مانندش باشیم.

1370-42

1370-43

«آذرپژوهش» چهره محبوب رادیو تلویزیونی که همچنان صدای گرم و پرقدرت خود را حفظ کرده است اینروزها در شهر لس آنجلس، مهمان ماست، ولی جالب اینکه او در پی گردهم آوردن همه دوستان و یاران وهمکاران قدیمی خود است، تا روزی خاطره انگیز در دفتر زندگی همه آنها ثبت کند.
آذر پژوهش سالهاست در پاریس زندگی میکند، با وجود پیشنهادات فراوان برای فعالیت در رادیو تلویزیون ها، به زندگی آرام خود در جمع خانواده ادامه داده است.

1370-44

1370-45

از ملاحت صدرالاشرافی
سانی ، هنرمند جوان در ادامه پیشبرد هنر از مرحوم مهدی بشارتیان پدر بزرگ خود پیروی میکند.
سانی ، هنرمند جوانی که با صدای لطیف و جادوئی خود موجب آرامش روح و روان شنونده میشود، متولد (پانزدهم جولای 1994) در هامبورگ است. جذابیت شخصیت و آرامش صدای او از تربیت خوب او سرچشمه می گیرد .
سانی سال آخر تحصیلات متوسطه خود را در هامبورگ میگذراند . او بسیار فعال است و به پنج زبان مسلط است . در موزیک استعدادی بی نظیر دارد و مسلط به نواختن پیانو و گیتار است و هر سازی را که اولین بار بدست میگیرد شروع بنواختن میکند. نتهای یک ملودی را با یکبار شنیدن به حافظه میسپارد و در همان لحظه آنرا میخواند و مینوازد ( سلفژ و دیکته موسیقی). به این استعداد ، مادر او (سی سی بشارتیان) از همان بچگی سانی متوجه شد و در تولد دو سالگی او ، پیانو را بعنوان اسباب بازی کادوی تولد باو تقدیم کرد و بطور کامل تا امروز مشوق و پشتیبان او بوده و هست . سانی سازنده آهنگها و نویسنده شعرهای ملودی خود است و بعقیده هنرمندان حتمأ این استعداد را از پدر بزرگ خود مرحوم مهدی بشارتیان کارگردان و سناریست فیلمهای ایرانی و نویسنده به ارث برده است (شرح او در موزه تهران و در تاریخ سینمای ایران میباشد) .
استعداد ، زیبائی و لطافت صدای این هنرمند جوان بهمت نوه دیگر مرحوم مهدی بشارتیان، بنام ملاحت صدرالاشرافی ضبط و پخش شده و نیز به علاقمندان موزیک در فیسبوک تقدیم کرده است . سانی در حال ساخت آهنگهای دیگری است و با دریافت دعوتهای زیاد برای اجرا و حضور در برنامه های مختلف، مواظب لطمه نخوردن بدرس خود نیز میباشد.

www.facebook.com/sanibaladi

Mella Web & Foto Design : www.mellawebdesign.de

1370-46

1370-47

از امیر برادران
 
جلال  طالبی بازیکنی خوش تکنیک و با شکل بازی تازه ونزدیک به فوتبال اروپا   بود که با وجود قامت بلند می توانست پا به توپ شود و با حرکتهای غیر قابل پیش بینی از حریفان بگذرد . طالبی در بازی هوایی و ضربه های سر نیز قدرتی قابل توجه داشت و گلهای او در نیمه دهه چهل تا آنجا زیبا  بود که هنوز در خاطره قدیمی ها نقش بسته است.
 دوران بازیگری  جلال طالبی در فوتبال بسیار کوتاه بود و او مجبور شد در سن ۲۷ سالگی، به خاطر مصدومیت، بازیگری فوتبال را کنار بگذارد. وی در باشگاه‌های دارایی، تاج (استقلال کنونی) و نیز تیم ملی ایران بازی کرده است.
او تقریبآ سه هفته مانده به جام جهانی ۱۹۹۸ و پس از باخت ۷ بر ۱ تیم ملی ایران برابر باشگاه آ اس رم ایتالیا در یک دیدار تدارکاتی، جایگزین تومیسلاو ایویچ، سرمربی وقت تیم ملی ایران، شد و توانست نخستین برد تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی را به ارمغان بیاورد؛ هرچند که عده ای معتقد هستند این برد نتیجه زحمات تومیسلاو ایویچ بود.
طالبی تا سال ۲۰۰۰ سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده داشت و پس از شکست در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا در این سال برابر تیم ملی کره جنوبی، که در وقت اضافه و با قانون گل طلایی اتفاق افتاد، از سمت خود استعفا کرد.
طالبی در برهه ای سرمربیگری تیم ملی سوریه و نیز تیم امید اندونزی را نیز بر عهده داشته است.
او سالهاست که به تناوب  در امریکا و ایران زندگی می کند . طالبی اگر دچار مصدومیت و کناره گیری زود هنگام از فوتبال نمی شد  ، بدون شک شایستگی حضور در جمع تیم برتر تاریخ فوتبال  ایران را داشت ….
در کار مربیگری طالبی نیز باید گفت که او پیش از انقلاب و در جام تحت جمشید با تیم دارایی درخشش داشت و نشان داد که در کار آموزش و رهبری بازیکنان جوان نیز دارای خلاقیت و لیاقت ذاتی است .
وقوع انقلاب گریبان جلال طالبی را مثل تمام پدیده های ایران گرفت  تا آینده مربیگری این مرد ادب را تباه کند  و طالبی در اینجا نیز مثل دوران بازیگری به نیمی از سزاواری اش دست پیدا نکرد ….
اگر شرایط درستی در جامعه و فوتبال آن سرزمین وجود داشت ، جلال طالبی بدون شک مربی بسیار خوبی برای تیمهای جوانان بود .
طالبی در اوایل دهه هفتاد خورشیدی با ترس و لرز به ایران بازگشت و احتیاط و محافظه کاری بیش از اندازه باعث شد تا هرگز استقلال کار مربیگری را از خود نشان ندهد !
او در چند نوبت در دوهه اخیر به گونه ای در مربیگری عمل کرد که با وجود بهره مندی  از دانش و تجربه  نتواند کمترین  نام و اعتباری در قواره جلال طالبی به تماشا و یادگار بگذارد !
جلال طالبی حالا در پیرانه سری  در حسرت روزهای ناتمام در دوران بازیگری و مربیگری است که به شکلی نا خواسته گرفتار آن شد ….. برای او آرزوی بهترینها را داریم….

1370-48

1370-49

شنبه 14 سپتامبر از ساعت 6 تا 9 شب، نمایشگاه آخرین آثار عکاسی بوریس بزروکو درگالری سیحون گشایش می یابد و به مدت 2 هفته برپا خواهد بود.
ورود برای عموم آزاد است

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave., West Hollywood CA 90069

1370-50