1498-47

دکتر عطا منتظری پزشک عالیقدر ایرانی
هنـوز برای احقاق حق خود می کوشد
ماجرای اهدای جایزه نوبل که حق دکتر منتظری بود و به
یک پاتالوژیست آلمانی اهدا شد در هاله ای از ابهام ماند

1498-60

دکتر عطا منتظری، انسان عالیقدری که چند سالی است در انزوای خود بسر می برد، ولی هیچگاه دست از تحقیق و پژوهش نکشیده و همچنان می کوشد کشف اولیه ویروس HPV که عامل سرطان دهانه رحم است را بنام خود ثبت کند و از حق کشی بزرگی که در مورد معرفی او در لیست کاندیداهای نوبل شد، دفاع کند.
دکتر منتظری که زمانی نه چندان دور، در سال 1976 به دعوت دانشگاه یوتا بعنوان استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا به امریکا آمد و به تدریس و تحقیق در رشته Gynecology زیرنظر دکتر چارلز اسمارت پرزیدنت American National Cancer Society و دکتر گری تامسون بکار و تحقیق پرداخت و به دریافت دکترا در مدیریت تعلیمات عالیه نائل آمد و رساله اش را درباره Planning Health Man Power در 23 کشور و به 7 زبان ارائه شده است.
شاید دکتر منتظری به چاپ این مقاله رضایت ندهد، چون در تمام چهل و چند سال گذشته از دوربین، مصاحبه، حضور در میدیا گریخته است ولی براستی از صدها چهره برجسته ادبی، فرهنگی و هنری، که در چند دهه مورد پذیرایی، درمان، ستایش، بزرگداشت و حمایت او بودند، هیچکدام پرسیده اند دکتر منتظری این روزها چه می کند؟
دکتر منتظری در آغاز دهه 80 که بنیاد کیان را با نام دخترش پایه گذاشت، تا امروز بسیاری از نشریات فرهنگی و ادبی و گروهی از چهره های نامدار ادبی و فرهنگی از ذخیره های بنیادش سود می برند ولی خود هیچ دسترسی هم به آنها ندارد چون آن اندوخته ها را بنام بنیاد کیان و بنام همان نشریات و چهره ها به ثبت رساند و خود نیز حق دسترسی نداشت.
در لیست نشریات: ماهنامه امید، پویشگران، ایران شناسی، فصل کتاب، کاوه، سنگ، هستی، سمرقند و بخارا جای دارند.
دکتر منتظری که به جرات هزاران غزل و اصولا سروده شاعران نامدار را در ذهن دارد، هنوز با فروتنی خود را پسر عباسقلی می نامد. او که منشاء بسیاری از مراکز فرهنگی و دهها کتابخانه در ایران وخارج بوده، می گوید من هنوز شاگردی درحال آموختن هستم. دکتر منتظری از حمایت به ایرانیکا، تا دهها بنیاد و سازمان و انجمن و انتشارات فرهنگی، هعمیشه خود را یک خدمتگزار کوچک به حساب آورده است.
دکترمنتظری از سوی پرزیدنت دانشگاه کلمبیا بعنوان تراستی و بورد و مدتها بعنوان مشاور در کابینه رونالد ریگان فعال بود و سرانجام در سالهای 90-1984 برای اولین بار به کشف ویروس HPV بعنوان عامل اصلی سرطان دهانه رحم نائل آمد و نظر داد با درمان این ویروس در سالهای اولیه از وقوع سرطان جلوگیری می کند، ولی بعدا در سال 1993 مدیکال بورد کالیفرنیا این نظریه را رد کرد و وادارش کردند این تشخیص و درمان را متوقف کند و بعد بدلیل اینکه دکتر منتظری دست از معالجه بیماران مبتلا به این ویروس نکشید، جواز پزشکی خود را از دست داد و به دنبال مقابله او با این مسئله و هزینه چند میلیونی، به تعطیلی کلینیک هایش منجر شد.
درحالیکه دکتر منتظری درگیر دادگاه و وکیل و در آستانه از دست دادن همه اندوخته های بانکی خود بود، در سال 2008 جایزه نوبل پزشکی به یک پاتالوژیست آلمانی برای کشف ویروس HPV که علت سرطان دهانه رحم بود داده شد و بقولی حق و حقوق دکتر منتظری اینگونه پایمال شد، ولی شرکت های بیمه بعد از 23 سال، بدهکاری های خود را به دکتر منتظری شروع کردند.
جالب اینکه هنوز هیچ مقام مسئولی در امریکا برای احقاق حق این پزشک ارجمند ایرانی اقدامی نکرده است اما دکتر منتظری هنوز در خلوت خود، نامه هایی به مراکز علمی جهان به روسای جمهوری، به مسئولان نوبل می نویسد، هنوز تحقیق می کند، هنوز در تلاش است تا جواز پزشکی خود را پس بگیرد و به خدمت مردم بیاید.

19 مارچ 2016، از ساعت 11 صبح دومین
جشنواره نوروزی ایرانیان در دان تاون لس آنجلس
Los Angeles Persian Parade
در برابر شهرداری برگزار میشود

1498-51

1498-52

امسال در روز شنبه 19 مارچ از ساعت 11 صبح، دومین جشنواره نوروزی ایرانیان دردان تاون لس آنجلس در برابر شهرداری برگزار می شود.
در کاروان هایی که در این روز ویژه برای نشان دادن شکوه تاریخ و سنت های ایرانی براه می افتند، شاهد جلوه های زیبایی از سرزمین مان خواهیم بود، از جمله در یکی از فلوت ها که از سوی مایکل دلیجانی اسپانسرشده، لوحه کوروش بزرگ که سمبل حقوق بشر در جهان است، فلوت شراب داریوش که با سمبلی از تخت جمشید، بخش درخشانی از تاریخ ایران را شامل میشود در این جشنواره شرکت دارند.
در این مراسم گروه کر، رقصنده های ایرانی، نوازندگان، گروه رقص وآواز کودکان، که بیشترین تکیه بروی آنهاست در حضور خوانندگان و موزیسین های معروف، که رادیو Kirn 670AM این مراسم را با اسپانسر نامداری چون: پیام شایانی وکیل سرشناس ایرانی بطور مستقیم پخش میکند در این میان گروه مارچ انگل وود های اسکول در مراسم شرکت دارند. این جشنواره که به هیچ گروه و مذهبی، سیاسی و نژادی وابسته نیست کاملا غیرانتفاعی است و با جنبه های فرهنگی و هنری و تاریخی همراه است و همه کوشش مسئولان آن شناساندن تاریخ و فرهنگ و سنت های ایرانی به فرزندان ایرانی و به امریکائیان که با این فرهنگ و تاریخ غنی و مردم تحصیلکرده آن بیشتر آشنا شوند.
مری آپیک ستاره نامدار سینما و تاتر و تلویزیون، که بنیانگذار این جشنواره در لس آنجلس است، با یاران داوطلب خود و کمیته ای شامل: زارا اسپان و آزیتا شیرازی با افتخار دومین جشنواره نوروزی ایرانی را در لس آنجلس اعلام می دارند.
برای رفت و آمدها به دان تاون، اتوبوس هایی آماده شده که همه می توانند با این شماره تماس بگیرند. 310-645-6585
برای اطلاعات بیشتر درباره جشنواره نوروزی به سایت زیر مراجعه کنید.
www.la-persianparade.org

آپیک یوسفیان بخشی از تاریخ سینما،
تئاتر و تلویزیون ایران است

1498-53

1498-54

اینروزها تولد آپیک یوسفیان است، ستاره ای که به جرات از نوجوانی ستاره تئاتر و سینما و تلویزیون بود، دوره هایی از زندگی آپیک، درواقع مهم ترین رویدادهای تئاتر و تلویزیون را در دل خود جای داده و گاه در نمایشاتی بازی کرده که یکسال و اندی روی صحنه بوده یا در سریال هایی چون اختاپوس و سرکار استوار، صمد…. ظاهر شد که سالها پخش می شد.
در طی سالها با پرویز صیاد، پرویز کاردان، منصور پورمند همکاری صمیمانه ای داشت که دوستی اش با آنها همچنان پایدار مانده است.
بهانه ای است تا تولدش را تبریک بگوئیم و برایش سالها سلامت آرزو کنیم.

مردم همچنان بدنبال خاطره های گذشته

1498-55

خیلی از خوانندگان مردمی، که در سالهای قبل از انقلاب در کاباره ها و کلاب ها می خواندند در طی 3 دهه اخیر بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته اند.
یکی از این خوانندگان «ایران منش» است که با یک مجموعه از آهنگهای خاطره انگیز دوباره صدایش گل کرده است.
ایران منش اخیرا در آلبوم خاطره گذشته با آهنگهایی چون: خواهان، خاطره بندر، عجله، قصه عشق، مددم کن، دلتو می سوزونم، مادر حلالم کن، اسیر بلا، دلی را نرنجون، یکی یک دونه و غزل هوس که از آثار: بامداد جویباری، احمد جوزانی، علی فخاری، حسنی صالحی، صمد نوریان، بدر و محمد نوری کوشیده تا جوابگوی مردمی باشد، که سالها او را پشتیبان و مشوق بوده اند.

نمایشگاه آثار نقاشی شمسیا حسنی در گالری سیحون

1498-56

روز شنبه ۲۷ فوریه ۴-۸ نمایشگاه شمسیا حسنی ، اولین دختر جوانی که بر دیوار‌های کابل نقاشی کرد تا آثار گلوله ها و خرابی های جنگ را بپوشاند تا خاطرات بد، جایشان را به نقش‌های زیبا دهند. شمسیا به دعوت موزه همر به لوس آنجلس آمده است.
بازدید برای عموم آزاد است.

Seyhoun Gallery: 9007 Melrose Ave., West Hollywood CA 90069

در یکشنبه 13 مارچ در فستیوال نوروزی واشنگتن در مرکز تجاری جوایزی به استعدادهای جوان اهدا میشود

1498-57

شهره عاصمی چهره پرتلاش برای فستیوال نوروزی واشنگتن چون همه ساله در مرکز تجاری تایسونز کورنر دست به ابتکارات تازه ای زده است از جمله از همه کسانی که در زمینه های نوازندگی، ترانه و یا آوازخوانی، رقص، نمایش استندآپ کمدی، یا هر هنر دیگری استعداد و توانایی دارند و تا امروز فرصتی برای عرصه هنر خود در گردهمایی های بزرگ نیافته اند،دعوت کرده که میتوانند ضمن هنرنمایی در صحنه فستیوال نوروزی واشنگتن در مسابقه و تعیین بهترین استعداد به انتخاب مردم شرکت کرده و جایزه ای نیز دریافت دارند.
شهره عاصمی توضیح میدهد هر هنرمندی می تواند یک ویدیوی حداکثر 3 دقیقه از هنرنمایی خود تهیه کرده و پس از گذاشتن ( آپلود) در یکی از سایت های Dropbox/Vimeo/Youtube لینک آنرا همراه با مشخصات و شماره تماس خود به نشانی پست الکترونیکی
[email protected] برای ما بفرستند فرصت نهایی دریافت ویدیوها پایان روز دوشنبه 29 فوریه است و در جریان فستیوال در 13 مارچ حضور یافته و در صحنه هنر خود را به نمایش بگذارند و دو نفر برگزیده از سوی مردم 300و 100 دلار اهدا میشود.

سی امین سال مراسم ویژه نوروزی
گروه فرهنگی و هنری ایرانیان در ویرجینیا

1498-58

گروه فرهنگی هنری ایرانیان در ویرجینیا، سی امین سال مراسم نوروزی خود را در یکشنبه 6 مارچ از ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر جشن می گیرد.
این مراسم با هنرنمایی دانش آموزان وهنرجویان این گروه فرهنگی برگزار میشود، با پذیرایی چای، شیرینی و پیش غذا همراه است.
محل برگزاری:

FAIRFAX HIGH SCHOOL
3501 REBEL RUN. FARIRFAX, VA Tel: 703-255-4726

1497-91