1499-71

نمایش گزیده ای از سی سال عکاسی کیا رستمی

1499-72

عباس کیا رستمی فیلمساز وعکاس برجسته و پرآوازه ایرانی در سطح جهانی گزیده ای از 30 سال عکاسی خود را با عنوان «چهارفصل» وبا 29 عکس در گالری بوم در تهران به نمایش گذاشته است. همچنین یک «ویدیوآرت» چهار دقیقه ای با نام «اسب ها» ارائه می گردد.
«علیرضا سمیع آذر» مدیر پیشین موزه ی هنرهای معاصر و منتقد آثار تجسمی در بخشی از کاتالوگ نمایشگاه نوشته است: «این مجموعه محصول بیش از 30 سال تلاش ارزشمند و ماندگار هنرمند برای خلق اشاره و معنا در تصاویری است از بستر جاری زندگی با عنوان های سفید برفی، راه ها، مهتاب، درها و یادها، دیوار و پنجره ی رو به حیات، مشاهده ی این آثار فرصت کم نظیری است برای آشنایی با تفکر هنری کیا رستمی و واژگان بصری او که در آثار مختلف وی به تنوع «چهارفصل» تبلور یافته است. رهیافت هنری کیا رستمی انتزاعی کردن پدیدارهای طبیعت و جهان پیرامونی و درواقع نوعی آشنایی زدایی از آنهاست به طوری که مخاطب خیلی زود در می یابد که مضمون اصلی هنر او نه جلوه ی ظاهری و زیباشناختی برف باران، راه، در و دیوار بلکه مفاهیمی ذهنی در ورای آنهاست. کیا رستمی هنرمندی که شیفته ی طبیعت است تنها ناظر بی طرف نیست او در عکس هایش پنجره ی شگفت انگیزی گشوده که بیننده را در حیرت و لحظه های سکوت در خلاء شاعرانه رها می کند»

بازی یک بانوی 37ساله ی بازیگر
در نقش یک پسر نوجوان 14 ساله

1499-73

نسیم پدراد بازیگر ایرانی، امریکایی هالیوود، در سریال جدید شبکه فاکس که در مورد یک خانواده ی ایرانی، امریکایی است موسوم به «چاد یک پسر امریکایی» ایفای نقش می کند و طرفه این که این بانوی 34 ساله در نقش یک پسر نوجوان (14 ساله) بازی خواهد کرد. نسیم در مورد کار تازه اش گفته است که :«من برای بازی در این سریال که در مورد یک خانواده ی ایرانی اهل خاورمیانه و مهاجر به امریکاست که نه بر ضد جنگ است و نه موافق آن بسیار هیجان زده ام».
«نسیم پدراد» بیشتر به عنوان یک بازیگر موفق در محدوده ی کمدی شناخته شده است و نام او در فهرست یکصد بازیگر جذاب و برازنده ی هالیوود ثبت شده است.

تاسیس خبرگزاری ایرانشهر نخستین خبرگزاری
رسمی در برونمرز و چاپ روزنامه ی ایرانشهر

1499-74

شرکت کتاب با تمام امکانات در راه توسعه و احیاء فعالیت های گسترده ی فرهنگی میکوشدکه تاکنون موفقیت های چشمگیری هم یافته است که تازه ترین آنها ایجاد یک خبرگزاری ایرانی در برونمرز است و چاپ دوباره ی روزنامه ی «ایرانشهر» با هدف « توجه وتمرکز براخباری که برای خوانندگانش در منطقه ی جنوب کالیفرنیا کاربردی باشد» و خبرهایی که برای نخستین بار در خبرگزاری ایرانشهر منتشر شده و از «خوانندگان هم به عنوان خبرنگاران کوشا و فعال ایرانشهر» دعوت به عمل آورده تا «رویدادهایی را که در آنها مشارکت دارند را با دیگر خوانندگان ایرانشهر به اشتراک بگذارند و از مراسمی که می روند گزارش های کوتاهی برای ایرانشهر به همراه تصاویر قابل چاپ ارایه کنند»
این هم یک گام دیگر موفقیت آمیز در راه همبستگی و پیوند گسترده تر با جامعه ی ایرانی در محدوده ی لوس آنجلس و یا گویاتر کالیفرنیای جنوبی .

ماهور خسروی بار وکالت را هم گذراند

1499-75

اینروزها هنرمند ارزنده مان همایون خسروی، عالم دیگری دارد. چون دختر برومندش، ماهور خسروی، تحصیلات خود را در رشته وکالت پایان داده و بعد از گذراندن بار، در یک کمپانی معتبر امریکایی بکار مشغول شد.
ماهور خود یک هنرمند است، تدریس پیانو می کند و بقولی همین احساسات و شخصیت هنری از او وکیلی پر از جنبه های انسانی ساخته است.
تبریکی صمیمانه داریم برای همایون خسروی عزیز و آرزوی موفقیت های بزرگ وآینده ای طلایی برای ماهورعزیزمان.

شهرزاد رفعتی جایزه بزرگ
برترین کارآفرین کانادا را به دست می آورد

1499-76

کمپانی Broadband TV را که یک خانم جوان ایرانی بنام شهرزاد رفعتی صاحب است و مدیریت می کند، در سال 2015 بارشد 219 درصدی در سراسرجهان، که درواقع 319 میلیون بازدید کننده داشته، جایزه برترین کارآفرین کانادا را نصیب این خانم جوان سرافراز ایرانی کرد.
شهرزاد رفعتی این جایزه را که ارزش بالایی در کانادا و سراسر جهان دارد در ماه اپریل بدست می آورد. ضمن اینکه کمپانی اش درجهان مقام پنجم را دارد و در هند، امریکا، فرانسه و برزیل دفاتری دایر کرده.
شهرزاد در سال 2000 از ایران به ونکوور آمد و تحصیلات خود را در رشته کامپیوتر ادامه داد و بعد از فارغ التحصیلی کمپانی خود را دایر نمود.

دکتر امیرحسین گنج بخش، برنده جایزه
بهترین مربی علمی، انستیتو تندرستی و رشد کودکان

1499-77

ایرانیان سرافراز اینروزها در امریکا و اروپا، شگفتی می آفرینند و به دریافت بالاترین جوایز و نشان ها نائل می آیند.
دکتر امیرحسین گنج بخش پژوهشگر رده بالا و رئیس تحقیق بیوفیزیک انستیتوی ملی بهداشت امریکا، هفته قبل جایزه ویژه بهترین مربی علمی انستیتو تندرستی و رشد کودکان را به دست آورد.
همه شاگردان دکترگنج بخش از جمله 3 دانشجو فوق دکترا بعنوان استاد دانشگاه های معتبر معرفی شدند.دکتر گنج بخش تا امروز 4 جایزه علمی بهترین تحقیق، آینده نگری و شایستگی را دریافت داشته است.
هفته قبل دکتر کتی اسپانج رئیس انستیتو تندرستی و دکتر الن گوتماگر جایزه را به این دانشمند ایرانی تقدیم کردند.

1499-101