1371-71

1371-61

امید خواننده محبوب مردم، باکنسرت بسیار موفق و پرشور خود در تاریخ 31 اگوست در آتلانتا یک رکورد تازه برای برنامه های ایرانی در آن منطقه برجای نهاد و در شرایط اقتصادی خاص ثابت شد که خواننده محبوب و مردمی همیشه موفق است.
امید می گوید برنامه گذار مرتب و منظم و مسئول چون «جورج» چنان این کنسرت را ارائه داد که همه مردم با شوق آمدند و با رضایت رفتند.
یک کنسرت بی نظیر با انرژی مثبت، با فضایی دلنشین و مردمی که در سراسر کنسرت با من می خواندند مردمی که اینروزها خودکنسرت ها را برمی گزینند، مشکل پسند شده اند و من براستی شیفته این مردم شدم و بجرات یکی از بهترین برنامه هایم را اجراکردم.

1371-62

1371-63

اخیرا کتابی بنام «خوشه های زرین» از شاهکارهای ادبیات ارمنی به قلم پرتوان مترجم ارمن تبار ایرانی «سرکیس یق نظر» درکالیفرنیا انتشار یافته که درنوع خود یگانه است مترجم درکتاب خود هفده نویسنده و شاعر ارمنی رابه خواننده معرفی میکند و در بخش هایی از کتاب برخی از آثار آنها را انتخاب و ترجمه کرده است از آنجائی که مترجم خود شاعر هم می باشد و تسلط کامل به زبانهای فارسی و ارمنی دارد با دقت و ریزبینی این مهم را با ظرافت خاص و شناخت از عمق و نهان وارتباط دو زبان و با احساس شاعرانه درترجمه اشعار با شجاعت خواننده را با دنیائی آشنا می کند که در گذشته اهل قلم کمتر به آن پرداخته اند.
«آخر من چسان به غربت روم»
«آخر من چسان  درغربت مانم»
«آخر در غربت  در خاکی دگر»
«تبرک یافته  تربتی پاک نیست»
مترجم اولین نویسنده ای را که معرفی می کند هوانس تومانیان است نویسنده مردمی ملت ارمن!
«غنوده برحریر انوار ماه و با بال نسیم وزان»
«شبانگاهان بر سر کوه  گرد آمدند پرییان»
سرکیس یق نظر اهل جنوب است که پس از پایان دوران دبیرستان به تهران آمد و در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ادامه تحصیل داد کارمترجمی را از سی واندی سال پیش از امریکا آغاز کرد هرچند پیش از این نیز بطور پراکنده مطالبی را ترجمه می کرد مترجم اشعاری هم به زبان لری می سراید که چند نمونه آن که ذوق و یادگاری از سرزمین اجدادی اوست بخوبی در اشعارش نمایان است. چندی پیش در انجمن ارامنه گلندل شبی را به معرفی کتاب «خوشه های زرین از شاهکارهای ادبیات ارمنی» اختصاص داده بودند که اهل کتاب و ذوق و لوح و قلم با حضور خود و شنیدن اشعار و ترجمه اشعار سرکیس یق نظر را لطفی و صفایی داده بودند.
«در صف پیش کسوتان – سپیده قُله شوکتی »
در میان پیل تنان –  سرو ستبر حکمتی
چو چلیپا  تکیه گاهی – تو در تاکستان
درد آلامت – چو دریای خروشان
کتاب در 316 صفحه با چاپ خوب و کم غلط می باشد. کتابی ارزنده در نوع خود است، خدمتی دگر به فرهنگ غنی زبان فارسی، که انجام این کار مفید را به نویسنده و مترجم سرکیس یق نظر باید تبریک گفت.

1371-64

1371-65

پس ازمدتها انتظار، تاریخ اجراهای نمایش جدید هوشنگ توزیع مشخص شد.

کارهای هوشنگ توزیع نویسنده وکارگردان تئاتر در طول سالهای گذشته از بیشترین اعتبار و محبوبیت برخورداربوده اند. بازیگران طراز اول تئاتر وسینما درآن ها حضورداشته اند واین کارها عموما با استقبال تماشاگران روبرو بوده اند.
سورپرایزپارتی آخرین اثر هوشنگ توزیع همانند کارهای دیگر او یک کمدی درامای خانوادگی – اجتماعی است.
نمایش های کمدی هوشنگ توزیع همیشه یک زیربنای دراماتیک داشته و برخوردار از مسائل اجتماعی بوده است.
کارهای او سرگرم کننده و درعین حال آموزنده وحتی در گاهی مواقع کارساز است. در طول این سالها مجله «جوانان» شاهد بوده است که چگونه تماشاگران کارهای توزیع از سخنان و گفته های او پند می گیرند. برای مثال در نمایش معروف «بوی خوش عشق» بسیاری اززوجهای جوان ایرانی پس از دیدن این نمایش از آن الگوبرداری کردند و درزندگی خانوادگی خود به فهم و درک متقابل باهمسرانشان رسیدند و …
دکتر فرهنگ هلاکویی محقق و جامعه شناس برجسته جامعه ایرانی، یکبار پس از دیدن نمایش هوشنگ توزیع«یک ایرانی در بهشت» گفت: حداقل پنجاه نکته اجتماعی و فلسفی در این کار وجود داشت؟ از خصوصیات بارز کارهای کارگاه نمایش 79، این است که دامنه وگسترده تماشاگران کارهایش وسیع است. حرف وسخن این آثار با توده تماشاچی است. تماشاچی بطور اعم.از مردمان عادی تا نخبگان جامعه.
سورپرایز پارتی در یکشنبه 20 ماه اکتبر در اورنج کانتی و در یکشنبه 3 ماه نوامبر در لس آنجلس بروی صحنه خواهد رفت.
شیلا وثوق- رکسانا رستگار و محسن مرزبان در این نمایش باهوشنگ توزیع همبازی هستند.

1371-66

1371-67

برای فصل سوم سریال پرطرفدار و برنده جایزه بزرگ Homeland، سه چهره معروف مارتین دو نوان، مری آپیک و شان توب با نقش های حساسی دعوت به کار شدند.
مری آپیک برنده جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال مسکو، در 3 اپیزود در پائیز امسال در یک نقش حساس ظاهرمیشود.دو نووان با سریال Boss و Morwell King& صاحب اعتبار شد، شان توب بازیگر توانای ایرانی در صحنه هالیوود که در سریال های Lost , Chuck  NCIS,درخشیده در این سریال خواهیم دید.
فصل سریال هوم لند با بازیگران سرشناس امریکایی: کلیر دنس، دامیان لوئیز، سورنا باسکارین،مندی پاتین کین از شبکه شوتایم پخش میشود.
از بازیگران جدید می توان از جووانا مرلین، نازنین بنیادی، امی مورتن، لارنس کلینون و ترسی لتز نام برد.
این فصل از هوم لند پراز حوادث پرهیجان و بقولی آتش و خون خواهد بود.
درباره این سریال و بازی مری آپیک، با این ستاره نامدار در هفته های آینده گفتگو خواهیم داشت.

1371-68

1371-69

برنامه های پرطرفدار گلچین هفته که با همت احمد آزاد هنرمند و پژوهشگر از آرشیو خود به رادیو جوانان هدیه می دهد، این هفته نیز در طی 5 روز از رادیو جوانان به گوش شما میرسد.

گلچین 9
روز جمعه 20 سپتامبر
از ساعت 11 تا 12 ظهر و 11 تا 12 شب
سیما بینا- آهنگ «لیلاخانم»- تنظیم فرامرز پایور- آهنگ بیرجندی
سیما بینا- بلبل  شیدا. آهنگ حسن یوسف زمانی- تنظیم جوادمعروفی
نادر گلچین – آهنگ «دریا تو بگو»- حسن یوسف زمانی – تنظیم سیروس شهردار – ارکستر فرهاد فخرالدینی
چهارمضراب- کاری از فرهاد فخرالدینی – ویلون شجاع الدین لشکرلو
پوران- آهنگ « صبح شد باز» ، بازسازی شده آهنگ پروانه – گروه سماع
شجریان- آهنگ – «هرچه بادا  باد» اشعار ابوسعید ابوالخیر. ساخته مهندس همایون خرم
مرشد مرادی- ای عاشقان
 گلچین هفته 10
روز 5 شنبه 23 سپتامبر
از ساعت 10 تا 11 صبح و 8 تا 9 شب
قمر- آهنگ «هزاردستان»
شجریان – آهنگ «هزاردستان» گروه سماع – بازخوانی
هایده- آهنگ «ای بی خبران» شعر معینی کرمانشاهی – آهنگ مهندس همایون خرم
قطعه ای موسیقی – با صدای کمانچه استاد اصغر بهاری
مرضیه- شعر سایه – آهنگ فرامرز پایور
شجریان – آهنگ ضربی – تار جلیل شهناز- کمانچه اصغر بهاری- نی حسن ناهید- محمد اسماعیلی – گروه فرامرز پایور
عهدیه – آهنگ «بهانه» ساخته جواد معروفی – شعر- سیاوش کسرائی
اجراء تازه – باد خزان» از درویش خان- با صدای شجریان – شعر ملک الشعرای بهار- گروه پایور

1371-70