1508-32

هرسه چهره محبوب حرمت بزرگترها را دارند

1508-33

سه چهره محبوب موزیک، شهره صولتی، لیلا فروهر و اندی، همیشه حرمت پیشگامان و پیش کسوتان را حمایت می کنند، در هر کنسرتی با احترام از آنها سخن می گویند در هر مجلسی، آنها را برصدر می نشانند. نمونه اش حرمتی که به یک پیشگام موسیقی «علی نظری» گذاشتند.
بسیار می شنویم که اندی در هر نقطه دنیا یاد بزرگان موسیقی چون منوچهر سخایی و ویگن را زنده می کند. شهره در هر کنسرتی در اطراف ایران وقتی می شنود یک پیش کسوت از ایران آمده، سالن را به احترام او بر می خیزاند و لیلا فروهر همه جا از بزرگان سینما، تاتر، تلویزیون و موزیک با احترام حرف میزند و بارها در کنسرت هایش آنها را بروی صحنه ها برده و ستایش شان کرده است.

 

نغمه های عاشقانه ، برنامه جدید
مصطفی خاک نگار در تلویزیون تصویر ایران

1508-43

مصطفی خاک نگار موزیسین و خواننده و مجری برنامه های تلویزیونی از این ماه فعالیتش را در تلویزیون تصویر ایران به مدیریت مهندس میرچی شروع کرد.
در این برنامه مصطفی خاک نگار علاوه بر پخش آهنگهای خود به زندگی نامه هنرمندان غربی و شرقی و آهنگهایی که پس از سالها هنوز زیبا و شنیدنی است می پردازد، آهنگهایی که زمان نتوانسته هیچ تاثیری بر زیبایی این نغمه های جاودانه بگذارد. با تجربه وشناختی که مصطفی خاک نگار با موسیقی غربی و خوانندگان دارد این برنامه همیشه طرفداران بسیاری داشته.

 

هلن وفاداری اش را ثابت کرد

1508-34

از روزی که همسرهلن در ترکیه دچار سکته مغزی شد و درحال کوما به بیمارستان انتقال یافت تا امروز که هنوز بستری است، هلن یک لحظه او را تنها نگذاشته است.
معمولا وفاداری در عشق در چنین زمان هایی خود را نشان میدهد و هلن در طی یکسال و اندی گذشته حتی بعضی کنسرت های خود را کنسل کرده تا در کنار همسرش بماند و برای بازگرداندن سلامت او با بسیاری از پزشکان در تماس بوده، در پی کلینیک های مختلف رفته وعاشقانه و دلسوزانه پیگیر بوده و به دوستان خود گفته تا برگرداندن سلامت شوهرم دست نمی کشم.

هوشنگ توزیع در هر نقشی درخشیده است

1508-35

اینروزها هوشنگ توزیع درشهر نیست، سرش گرم سریالهای امریکایی و یک پروژه بزرگ تلویزیونی و یک نمایش استثنایی است، ولی همه میدانند که هوشنگ در هر نقشی که فرو برود، در آن شگفتی می آفریند. هوشنگ توزیع در نقش جدی چون محاکمه سینما رکس، در کافه اکبرآقا نوستالژی، در فیلم های سرحد و فرستاده دیدیم در نقش های کمدی، بوی خوش عشق و سورپرایزپارتی دیدیم و بالاخره در نمایش بحث انگیز شاه و مصدق دیدیم که در نقش شاه چگونه با مهارت بازی کرد، نقشی که تاثیرگذار بود و دست اندرکاران تاتر او را ستودند.

9 آهنگ و ترانه معروف، حاصل همکاری
سیاوش قمیشی، مسعود فردمنش و محمدمقدم

1508-36

از آغاز سالهای 2000، همکاری مسعود فردمنش بعنوان ترانه سرا و سیاوش قمیشی بعنوان آهنگساز و خواننده و محمد مقدم بعنوان تنظیم کننده با 9 آهنگ محبوب و پرفروش آغاز شد.
آثاری چون: خار، حادثه، رنگ دیروز، قرن ما، غریبه، قناری، سکوت ، بازا، مرد خدا که ورد زبان ها شد و هنوز وقتی سیاوش روی صحنه کنسرت ها میرود، مردم این آهنگها را طلب می کنند. مجموعه «حکایت» از مجموعه های ماندنی موزیک بود که با اولین آلبوم، با این چهره ها گل کرد.

تصویری تکرارنشدنی از 17 چهره نامدار

1508-38

این تصویر سالهای دور در مجلات داخل ایران چاپ شد، گروهی از هنرمندان سرشناس آن روزگار و بالای 40 سال پیش دور هم جمع شدند، بیشترشان نوجوان بودند و هیچگاه فکر نمیکردند روزی در آینده خیلی از این یاران را از دست بدهند. در این تصویر تکرارنشدنی ایستاده از چپ به راست: کورش یغمایی- منوچهر سخائی- سلی- فریدون فروغی- عارف- وفا و نشسته از چپ به راست: هاله- پونه- لیلی – ایرن- رامش- نگار- گوگوش- گیتی – مهستی – فیروزه و سپیده دیده میشوند. که منوچهر سخایی، فریدون فروغی، مهستی، گیتی و ایرن دیگر درمیان آنها نیستند، یادشان بخیر.

وصیت شگفت انگیز «پدر تعزیه ایران»
نویسنده ی 40 کتاب تحقیقی در فرهنگ عامه

1508-44

دکتر جابر عناصری یکی از برجسته ترین پژوهشگران معاصر در قلمرو فرهنگ فولکلوریک (عامه) درگذشت، با یک وصیت شگفت انگیز که برگزاری هرآئینی را هنگام خاکسپاری اش و حتی مجلس یادبودش را غدغن کرده بود. دکتر عناصری معروف به «پدر تعزیه ایران»بود، دختر او (خانم آناهیتا) به خبرگزاری مهر گفته است: «پدرم به هیچ وجه مایل نبود کسی برای خاکسپاری اش هیچگونه کار خاصی انجام دهد و فقط از چند نفر از دوستانش نام برده بود که دوست دارد در خاکسپاری او باشند زیرا به گفته ی او کاری که در دوران زندگی او انجام نشده بود نیازی نبود که بعد از مرگش انجام شود، ما هم مطابق وصیت او عمل کردیم» دکتر عناصری استاد دانشگاه و پژوهشگر فرهنگ عامه در سال 1342 وارد دانشگاه تهران شد و دکترای فلسفه و علوم تربیتی را کسب کرد سپس برای ادامه ی تحصیلات به بریتانیا رفت و در رشته ی مردم شناسی دکترا گرفت. وی چهار دهه به عنوان استاد در دانشگاه تدریس کرد و بیش از 40 کتاب در مورد فرهنگ ایران نوشت. دکتر عناصری تحقیقات گسترده ای در زمینه ی تعزیه و شبیه خوانی انجام داده بود.