1509-65

تغییراساسی درقوانین جایزه گلدن گلوب

1509-67

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تاریخ برگزاری هفتاد و چهارمین دوره ی اهدای جوایز سالانه ی «گلدن گلوب» را هشتم ژانویه 2017 اعلام کرد و همچنین از تغییر قوانین مربوط به نحوه ی انتخاب نامزدها را در چندین رشته از جمله باز تعریف رشته فیلم کمدی و درام خبر داد.
هالیوود ریپورتر گزارش داده که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همچنین در بعض قوانین مربوط به کمپین ها و تبلیغات نزدیک به فصل جوایز تغییرات و اصلاحاتی ایجاد کرده است. این انجمن در بیانیه ای اعلام کرده «فیلم های سینمایی باید در رشته هایی وارد بشوند که بیش از همه با فضا و محتوای کلی فیلم مرتبط باشند بنابراین برای مثال فیلم های درام با رگه های کمدی وطنز باید در رشته درام مورد داوری قرار گیرند» در عین حال طبق تعریف جدید انجمن، فیلم موزیکال :«فیلم کمدی یا درامی است که علاوه بر دیالوگ حاوی آهنگ هایی باشد که جزو فیلمنامه و قصه فیلم هستند»
در جوایز گلدن گلوب امسال که اوایل ژانویه 2016 برگزار شد نامزدی و اهدای جایزه به فیلم «مریخی Martian» ساخته ی «ریدلی اسکات» در رشته ی کمدی یا موزیکال برای خیلی ها سئوال برانگیز شد و به گفته ی انجمن اگر «مریخی» قرار بود در سال جدید مورد داوری قرار گیرد قطعا در رشته ی درام انتخاب می شد. «مت دیمون» ستاره ی اصلی فیلم نیز جایزه ی بهترین بازیگر مرد را در رشته ی فیلم کمدی یا موزیکال دریافت کرد اتفاقی که در تمام طول مراسم به موضوع شوخی و خنده ی حاضران تبدیل شد.

او را مادر ترزای ایران لقب داده اند

1509-74

ستاره سابق سینمای ایران پوری بنایی هم چنان از جایگاهی بالا و مردمی در میان هنرمندان گذشته و امروز برخوردار میباشد و در تمامی سالهای پس از انقلاب درکنار همکاران گذشته و امروز خود ایستاده که در تمامی مراحل زندگی یار و یاور آنان بوده و می باشد ضمن اینکه در بیشترین مراسم خیریه که به مناسبت های گوناگون بر پا میشود حضور چشمگیری دارد. من و همسرم همه ساله وقتی به ایران میرویم بیشتر اوقات بخصوص در گروههای خیریه با او هستیم که دراغلب این مراسم ها هنرمندان هم حضور دارند که از جمله نصرت وحدت- نیلوفر- ناصر ملک مطیعی- همایون می توان نام برد. در یکی از این رویدادها که در منزل شخصی مادر خانم معصومه ابتکار وزیر محیط زیست خاتمی و روحانی برگزار میشد و پوری بنایی مانند بیشترین مراسم گراننده مراسم بود رو به من وهمسرم کرد و گفت خانم و آقای فرزانه عزیز امشب یک خانمی را را می خواهم به شما معرفی کنم که مادر ترزای ایران لقب گرفته و خانمی را از دور نشانمان داد که در میان تعدادی کودک قد و نیم قد از یکساله تا شش هفت ساله به حرف هایشان گوش می دهد وقتی ما با این خانم که پوری بنایی با نام خانم صالحی به ما معرفی اش کرد که روبرو شدیم دروهله نخست متانت و شخصیت او جلب نظر می کرد وقتی در مراسم مختلف فعالیت چشمگیر خانم صالحی را می دیدم کنجکاوی خبرنگاری ام باعث گردید تا با او گفتگویی کنم به ویژه اینکه می دیدم به هنرمندان پیش از پیش میرسد ولی هر بار که میخواستم با او گفتگو کنم آمادگی نداشت و می گفت که من فکر می کنم با گفتگو با شما خودنمایی می کنم درصورتی که خدا را گواه میگیرم کمک معنوی من بخاطر انسانیت می باشد که هیچ خستگی احساس نمی کنم و در تمامی این سالها از خدایم تشکر زیاد دارم به خاطر توانایی اینکارها سرانجام در مقابل اصرارهای همیشگی ام چندین سایت مختلف را بمن معرفی کرد و گفت با جستجو در آن سایت ها به آنچه که در نظردارید دسترسی پیدا خواهید کرد و روزی که قرار بود چند عکس از او بگیرم نام شش هفت سایت را به همراه چندین روزنامه صبحگاهی و مجله هفتگی و ماهانه برایم آورده بود که به معرفی خود او و کارهائی که کرده بود پرداخته بودند و یکی از این روزنامه ها به خانم صالحی لقب مادر ترزا داده بود از آنجا که هنگام رفتن به سرزمین مادری همین استرس و سر درگمی را دارند بدین جهت همین استرس و سردرگمی باعث گردید که من نام سایت و روزنامه ها و مجله هائی که خانم صالحی به من داده بود در ایران جا بگذارم که امید است در سفر آینده به همراه خود بیاورم تا آشنایی بیشتری با یکی از این خانم های خیراندیش که انگشت شمار می باشند پیدا کنید که به نظرم رسید حرفهای شنیدنی آنها حداقل کمی ما را بخود می آورد.
مرتضی فرزانه

ديبای نازنينم، تولدت خيلي خيلي مبارک!

1509-82

بهترينها را در كنار مامان و باباي عزيزت برات آرزو ميكنم، خيلي دوستت دارم.
ميترا 

گزارش ایندپندنت و بی بی سی درباره ی غذاهای ایرانی

1509-70

طبق خبری بی بی سی فارسی به نقل از روزنامه ی بریتانیایی «ایندپندنت» همزمان با از سرگیری پرواز از لندن به تهران و دیگر شهرهای ایران خوب است مسافرانی که قصد سفر به ایران را دارند با غذاهای باورنکردنی ایرانی آشنا شوند:
برنج رنگین دم کرده ی پر از زعفران، غذای فسنجان با مرغی که در رب انار شناور است و همچنین پلوهای پر از زرشک و کشمش های رنگارنگ در غذای ایرانی شما را شیفته می کند. برنج ایرانی که جوشانده و سپس بخارپز می شود و در انتهای دیگ، برنج ترد و چرب شده که به آن ته دیگ می گویند. همچنین وجود زعفران، لیمو، سماق، سبزی های تازه، آجیل و میوه هایی مثل انار و ماست در کنار هم نشان می دهد که درغذاهای ایرانی ایجاد تعادل و هماهنگی میان گرمی هایی چون آجیل و سردی هایی چون میوه ها مورد توجه بوده است.

فارسی زبانان در میان برندگان جوایز دویچه وله

1509-68

برندگان دوازدهمین دور جایزه بین المللی«دویچه وله» در برلین سالی پربار برای فارسی زبان رقم زدند.
هیئت بین المللی داوران برندگان دوازدهمین دور جایزه جهانی «بابز» «دویچه وله» در آلمان را مشخص کردند، جایزه «دویچه وله» تنها جایزه بین المللی برای تقدیر از فعالان آنلاین است که با حضور 14 زبان فارسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیای، عربی، پرتغالی، روسی، اوکراینی، هندی، بنگالی، اندونزیایی، چینی و ترکی برگزار شد.
داور بخش فارسی «گلنار اسفندیاری» سردبیر پیشین رادیو فردا و خبرنگار ارشد رادیو آزادی بود. از میان 2400 کاندیدا 126 نامزد به مرحله ی نهایی راه یافتند. برندگان در 4 موضوع عمومی: فن آوری خوب، تغییر اجتماعی، هنر و رسانه و شهروند ژورنالیسم بودند که از همه ی زبانها یک نماینده در هر موضوع حضور داشت که از طریق آراء هیئت داوران و رای گیری عمومی و آنلاین انتخاب شدند و برای انتخاب برندگان منتخب هیئت داوران نخست هر نامزد مرحله نهایی توسط داور معرفی و به سئوالات حاضران پاسخ داده شد سپس در سه مرحله رأی گیری، بهترین ها برگزیده شدند در موضوع فن آوری خوب «گرشاد» از میان فارسی زبانان به مرحله ی نهایی راه یافته است.
بخش دیگر برندگان جایزه دویچه وله «وحید آنلاین» بود که یکی از معروفترین شهروند خبرنگاران ایرانی است که در ماههای گذشته کانال بسیار با ارزشی را در «تلگرام» راه انداخته و پلی ایجاد کرده است میان توئیتر و تلگرام. او در عرصه ی اطلاع رسانی در ایران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند وحید آنلاین با رای بسیار بالایی در موضوع شهروند ژورنالیست به مقام نخست دست یافت. در رای گیری عمومی جایزه «بابز» سال 2016 نزدیک به صد هزار رای اخذ شده است.

خسارت پنجاه و پنج میلیونی جانسون اند جانسون

1509-69

هیئت منصفه ی دادگاهی در امریکا شرکت «جانسون اند جانسون» را محکوم به پرداخت پنجاه و پنج میلیون دلار خسارت به زنی کرد که در اثر استفاده از فرآورده های پودر تالک آن به سرطان تخمدان مبتلا شده است.
این دومین باخت پیاپی «جانسون اندجانسون» است که با حدود 1200 شکایت روبروست. این شرکت متهم است که در مورد خطرات سرطان زایی فرآورده های تالک به اندازه ی کافی به مصرف کنندگان هشدار نداده است. در پی سه هفته محاکمه در دادگاه ایالت میسوری هیئت منصفه یک روز به بحث و تبادل نظر پرداخت و به نفع زن شاکی رأی داد براساس این رأی شرکت 5 میلیون دلار بابت جبران خسارت و 50 میلیون دلار خسارت تنبیهی محکوم شد. شرکت جانسون اند جانسون پیش از این به پرداخت 72 میلیون دلار جریمه به خانواده ی زنی که به دلیل استفاده از پودر بچه تولیدی این شرکت به سرطان تخمدان مبتلا شد و درگذشت محکوم شده است.

نظر پرویز صیاد در باره فیلم «دو»

1509-72

1509-71

پرویز صیاد، بازیگر و کارگردان باسابقه سینمای ایران می گوید:
«بعد از تماشای فیلم «دو» ساخته سهیلا گلستانی فیلمساز جوان ایرانی که در جشنواره فیلمهای ایرانی «بنیاد فرهنگ» که شنبه گذشته در تالار بیلی وایلدر UCLA پخش شد، دوستی پرسید «شما چیزی فهمیدی؟ ما که سر نیاوردیم آدمهای این فیلم چه ارتباطی با هم دارند!
گفتم چه توفیر میکرد اگر هدف نشان دادن این باشد که آدمها ارتباطی با هم ندارند و علاقه ای هم ندارند که داشته باشند؟ در صحنه مهمانی آخر فیلم گروهی دور یک میز کنار هم ازان تنگ تر نمیشد بنشینند و در عین حال ازان دورتر یا بیگانه ترنمیشد با هم باشند. تنها وجه مشترکشان این بود که از سفره گسترده میانشان لقمه بردارند وزمانی هم که تازه واردی خبر از حادثه ای فجیع بیاورد کسی ککش نگزد! حال چه توفیر میکرد نسبت سببی یا نسبی این گروه چه باشد با هم؟ من که به تعبیر یکی از آدمهای فیلم « اونطرفی » هستم اگر هنوز معیار سنجش در سینما برایم حریم سلطانو دیگر سریال های ترکی نباشد، و هنوز کنجکاو باشم که مردم عادی در آن «شرایط وانفسا» یعنی تعبیری که برخی ازما از زندگی در سایه ولایت فقیه داریم، چگونه گذران میکنند یا جان بدر میبرند ؟ خانم گلستانی در فیلم خود توصیف میکند: …که این چنین از بیم هجوم موجودی مزاحم یا شنیدن خبری بد میترسی در خانه را باز کنی. داخل خانه هم خالی از واهمه موش و موریانه و ریزش سقف نیست …اگر میترسی سقف روی سرت خراب شود مطمئن تراست اگر روی سقف بنشینی!
دو » فیلم پیچیده ایست از جامعه ای پیچیده که در آن مردم چنان در فضاهای تنگ و ترش در هم میلولند که بیم آن میرود «هوا» کم بیاورند برای نفس کشیدن… جامعه ای عبوس و خشن با شادی های گهگاهی سخت غم انگیز. گاه یاد قصه های چخوف میافتی با این تفاوت که آدمهای چخوف را – خوب یا بد – دوست داری اما در فیلم خانم گلستانی هیچکس را – خوب یا بد – دوست نداری!
کیا رستمی جایی گفته بود سینما هنر دروغ کفتن است. با این معیار سهیلا گلستانی هنری ندارد چون دروغ نمی گوید، ولی من انسان راستگو را ترجیح میدهم به هنرمندی دروغگو!

مژگان شجریان: پدر عزیزتر از جانم،
در کنارت زندگی زیباست!

1509-73

مژگان شجریان، تصویری تازه را در کنار پدرش در صفحه‌ی اینستگرام خود منتشر کرد و در توضیح کوتاهی برای آن نوشت: «پدر عزیزتر از جانم، در کنارت زندگی زیباست.»
محمدرضا شجریان در نخستین دقایق سال ۱۳۹۵، در پیام نوروزی ویدئویی خود فاش کرد که در حال مبارزه با یک بیماری ۱۵ساله است. او که با موهای تراشیده‌شده و ظاهری جدید با دوستداران پرشمارش سخن می‌گفت، در عین حال، ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده و بعد از طی مراحل درمان این بیماری در امریکا، به ایران باز گردد و فعالیت هنری‌اش را از سر بگیرد.
این ابراز امیدواری آقای شجریان ۷۵ساله در حالی صورت گرفته که او به دلیل اظهارنظرهایش در حمایت از معترضان به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸، در هفت سال گذشته از اجرای کنسرت در داخل ایران محروم بوده است.
شجریان هم‌اکنون به همراه همسرش “کتایون” و فرزندش “رایان” در شهر “ساکرامنتو” واقع در ایالت کالیفرنیای امریکا زندگی می‌کند و مراحل درمان بیماری‌اش را در این شهر پیگیری می‌‌نماید.

گردهمایی  ایرانیان در وست لیک ویلج

1509-75

دوشنبه 6 ماه جون 2016، بیست و یکسال از آغاز و پابرجایی این گروه می گذرد و همواره با تلاش، کوشش و حمایت همراهان عزیز اولین دوشنبه هر ماه ساعت 11 بامداد در کنار هم هستیم.
خدمات مثبت و خیرخواهانه این گروه به بنیادهای مختلف در ایران و خارج از ایران از طریق بنیاد نوروز قدم مثبت دیگری از این گروه میباشد و با امید به اینکه توانسته باشیم لبخند شادی و امید در دل عزیزان تنها در غربت نهاده باشیم.
عکس فوق دهمین سالگرد این گروه در سال 2005 با حضور صادق نوجوکی آهنگساز سرشناس و مرتضی قمصری روزنامه نگار در هتل هایت وست لیک ویلج میباشد.
سخنگوی ماه جون خانم کتایون رضائی مبتکر قلم جادوی توکا، دیکشنری کودکان به زبان شیرین فارسی بود.
با سپاس از مجله خوب جوانان که همیشه پشتیبان و مشوق جامعه ایرانی بوده و خواهد بود.
پریوش دانش نیا

درگذشت ناگهانی یک خواننده جوان

1509-76

دنیل آفرینی خواننده جوانی که مدتها در رستوران شعله سانتامونیکا برنامه ویژه موسیقی و آواز داشت هفته قبل براثر بیماری صرع با زندگی وداع گفت.
دنیل اخیرا در هفته 5 تا 6 شب برنامه داشت و یار همیشگی و همکارش پرجاد بیشتر اوقات با او بود و می گفت طی دو سال اخیر دوبار حالت صرع به او دست داده و یکبار حتی با اتومبیل تصادف کرد و آخرین بار درون حمام خانه اش این حادثه رخ داد.
محمد مستشاری مدیر شعله که دنیل را یک انسان مهربان و عاشق خانواده و هنرمندی خوش آتیه توصیف می کند چهارشنبه 18 می برایش مراسم ویژه ای تدارک دیده است.